درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 29 بهمن 1398 - 00:28   

کتاب «سواد رسانه ای، از الف تا ی» منتشر شد

  کتاب «سواد رسانه ای، از الف تا ی» منتشر شد


ادامه ادامه مطلب یک

سرقت اطلاعات شخصی میلیون ها آمریکایی از اکوئیفکس توسط چین

  سرقت اطلاعات شخصی میلیون ها آمریکایی از اکوئیفکس توسط چین


ادامه ادامه مطلب دو

ادعای پایه‌گذار فیس‌بوک در مبارزه با اطلاعات جعلی

  ادعای پایه‌گذار فیس‌بوک در مبارزه با اطلاعات جعلی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان حمایت مالی از "شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران"

  فراخوان حمایت مالی از "شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران"


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گزارش اعتماد سنج ادلمن سال 2020 منتشر شد/ مردم به هیچ یک از چهار مؤسسه اجتماعی دولت، تجارت، تشکل های مردم نهاد و رسانه ها اعتماد ندارد
  کتاب «سواد رسانه ای، از الف تا ی» منتشر شد
  کتاب سال روابط عمومی ایران منتشر می شود
  کتاب "آره، 50 اسرار تازه ترغیب" بزودی منتشر می شود
  فراخوان حمایت مالی از "شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران"
  محل کارتان استرس دارید؟
  مصرف کنندگان می گویند تبلیغات با توجه به علایق و رفتار آنلاین آنها شخصی شود
  اعتماد به بازار سرمایه، مرهون تلاش روابط عمومی ها / صیانت از اعتماد سرمایه گذاران، وظیفه همگانی
  مردم به افرادی که به چشم نگاه می کنند اعتقاد دارند
  ترس از شادی و خوشبختی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29678صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیچهارشنبه، 3 خرداد 1396 - 07:56
ضرورت نگاهی دیجیتالی به روابط عمومی های نوین
سیدمحمدحسین استاد مدیرروابط عمومی بانک ایران - چالشی که روابط عمومی های ما با آن دست به گریبان هستند، مخاطبانی‌است که‌ در حال‌ دگرگونی‌های عظیمی هستند و متاسفانه روابط عمومی های‌ سنتی‌ متوجه‌ این تغییر ماهیت و تغییر جغرافیای‌ مخاطبانش‌ نیست‌.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- با بررسی فعالیت های کنونی روابط عمومی ها مشاهده می شود در حال‌ حاضر مدیران روابط عمومی سازمان های مختلف برای‌ این‌ که‌ از طرف‌ روابط عمومی‌ سنتی‌ به‌ طرف‌ روابط عمومی‌ دیجیتال‌ حرکت‌ کنند در دو حیطه‌ بزرگ ‌درگیر چالش‌ هستند؛ عرصه‌ اول‌ کاربری‌ تکنولوژیک‌ است‌ که‌ می‌شود روی‌ آن نور انداخت‌ و ساعت‌ها حرف‌ زد که‌ کاربری‌ تکنولوژیک‌ در دنیای‌ امروز یعنی‌ چه‌؟


وقتی‌ ما حرف‌ کاربر و ذینفعان سازمانی‌ را می‌زنیم‌ درواقع‌ باید راجع‌ به‌ سواد امروز حرف‌ بزنیم‌ و وقتی‌ بحث‌ سواد امروز پیش‌ می‌آید؛ به‌ دنبال‌ آن‌ بحث‌ سواد رسانه‌ای‌ پیش می آید که‌ در حال‌ حاضر بحث بزرگی‌ است‌. با بررسی وضعیت فعالیت های موجود روابط عمومی‌ها بیشتر فعالان این حوزه خود را از سواد رسانه‌ای‌ بی‌نیاز می‌بینند اما باید یادآوری شد که سواد رسانه‌ای‌ در جهان‌ امروز فقط خواندن‌ و نوشتن‌ نیست‌.


‌اما چالش دیگری که روابط عمومی های ما با آن دست به گریبان هستند، مخاطبانی‌است که‌ در حال‌ دگرگونی‌های عظیمی هستند و متاسفانه روابط عمومی های‌ سنتی‌ متوجه‌ این تغییر ماهیت و تغییر جغرافیای‌ مخاطبانش‌ نیست‌.


اکنون سرعت انتشار رویدادها و نحوه دریافت آن از سوی مخاطبین به کلی در حال تغییر است و از سویی دیگر با توجه به افزایش سواد رسانه ای ترفندهای تبلیغات موجود در این عرصه نیز به شدت دچار تغییر و تحولات شده است. شبکه های اجتماعی و گوشی های هوشمند سدهای قبلی مقابل سازمان ها را به کلی از میان برداشته اند و توانا یی های خود را به رخ همه رقیبان نشان داده اند.


تاکید می‌ شود آن‌ چیزی‌ که‌ الان‌ در دنیای‌ امروز پایه‌ بحث‌ روابط عمومی‌ دیجیتال‌ را تشکیل‌ می‌دهد، کاربری‌ تکنولوژیک‌ نیست‌؛ برخی از همکاران‌، گمانه‌زنی‌هایی‌ در خصوص روابط عمومی‌دیجیتال‌ داشته‌ و بر روی آن کار کرده اند اما متاسفانه تصویری‌ که‌ آن‌ها از روابط عمومی‌ دیجیتال ‌دارند تصویری‌ تکنولوژیک‌ است‌ که‌ در حقیقت‌ فقط بخشی‌ از روابط عمومی‌ دیجیتال‌ است‌.


مخاطبان‌ سازمان ها و همین‌ طور مخاطبان‌ رسانه‌ها در حال‌ تغییرند، به‌ نظر می رسد اکنون روابط عمومی‌ها مجدد متولد شده اند که‌ پاسخگوی‌ رسانه‌های نوین باشند که خود این موضوع می تواند مشکلاتی را برای آن ها ایجاد کند. اما آن‌ دسته از روابط عمومی‌ها‌ که‌ تلاش می کنند از این‌ عادت‌ فاصله‌ بگیرند همان‌هایی‌ هستند که‌ بستر دیجیتالیزم‌ و بستر حرکت‌ به‌ طرف‌ روابط عمومی‌ دیجیتال‌ را به‌ طور طبیعی‌ هموار کرده‌ و طی‌ می‌کنند.


بنابراین‌ اگر گفته می شود‌ یک‌ عرصه بزرگ‌، همین عرصه‌ تغییر و تحولات‌ در اردوی‌ مخاطبان‌ است به‌ این‌ دلیل‌ است‌ که‌ در نزد مخاطبان‌ رسانه‌ها هم‌ همین‌ تحولات‌ در حال‌ رخ‌ دادن‌ است‌ امروز مخاطبان به‌ محض‌ این‌ که ‌از رسانه‌ای‌ پاسخ‌ لازم‌ را نگیرند از آن‌ رسانه‌ فاصله‌ می‌گیرند و اساساً ریزش‌ تیراژها در رسانه‌های ‌مکتوب‌ یا پیدا شدن‌ بخشی‌ به‌ نام‌ مخاطبان‌ غیر وفادار از همین‌ جا ناشی‌ می‌شود.


لذا به نظر می رسد روابط عمومی های سازمان ها به عنوان رکن مهم این تشکیلات ضمن بازسازی افکار و ایده های سنتی خود در مواجهه با رسانه ها تلاش کنند در فعالیت های درون سازمانی خود نحوه مواجهه با رسانه های نوین را فرهنگ سازی کنند. زیرا این موضوع که هریک از افراد فعال در سازمان ها در شکل گیری رسانه های نوین بستر مناسبی از فعالیت هستند می تواند در انتقال و مواجهه با فعالیت های نوین رسانه ای یاری رسان روابط عمومی های دیجیتالی سازمان ها باشند.


باید اذعان داشت؛ سازمان ها و شرکت هایی که از روابط عمومی درک درست و کاملی دارند نسبت به سایرین از مزیت رقابت بیشتری در سطح ملی و بین المللی برخوردارند. آن هایی که به ارتباطات قوی و حرفه ای و سرمایه گذاری در این امر می اندیشند همواره اعتبارشان در عرصه رقابت جهانی پابرجاست و خواهند درخشید.
به نظر می رسد این ارتباطات قوی در سایه روابط عمومی دیجیتال با کیفیت بسیار بالاتری تحقق یابد. بر این اساس فقدان نگرش های ارتباطی مدرن در مدیران، محدودیت های بروکراتیک و اداری، فقدان نیروی انسانی آموزش دیده، ضعف ساختاری دیجیتالیزه شدن در ایران و عدم باور اساسی به این مهم، از دیگر چالش های روبرو با دیجیتالی شدن ساختار روابط عمومی است.


به هر حال تکنولوژی اطلاعات با سرعت شتابانی در حال رشد و توسعه است و هر روز ابداعات و اختراعات بیشتری در فضاهای اینترنت صورت می گیرد. شبکه های اجتماعی همچون تلگرام، اینستا گرام، توییتر ، موتورهای تخصصی جستجو، دایره المعارف اینترنتی، نرم افزارهای خبر خوان یا RSS ، نرم افزارهای رتبه بندی و امکانات چند رسانه ای مولتی مدیا از جمله ابداعات فضای سایبر هستند که می توانند در خدمت روابط عمومی دیجیتال قرار گیرند.

رشد و توسعه روابط عمومی دیجیتال در ایران نیز ارتباط مستقیم با توسعه زیرساخت های ارتباطی و مخابراتی و ضریب نفوذ اینترنت در ایران دارند. پس توجه داشته باشیم که فناوری اطلاعات، زیر ساخت جامعه دانایی محور است و بدین ترتیب تبدیل روابط عمومی سنتی به دیجیتال یکی از بهترین گام های رسیدن به چنین جامعه ای است. برای رسیدن به جامعه ای دارای حداقل ایده آل های چنین هدفی باید مواردی چون آموزش نیروی انسانی متخصص، فراهم آوردن امکانات و تجهیزات، برقراری زیرساخت ها و زمینه های رفتن به سمت علوم دیجیتال برای عامه مردم و کار ماندان و توجیه مدیران سطح بالای سازمان ها و نشان دادن خصوصیات مثبت و اهمیت های دیجیتالی شدن روابط عمومی به آنها، مد نظر قرار مدیران روابط عمومی سازمان ها گیرد.

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  کتاب "آره، 50 اسرار تازه ترغیب" بزودی منتشر می شود


  فراخوان حمایت مالی از "شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران"


  خداحافظی با روابط عمومی هلدینگ خلیج فارس


  نتایج بیست و سومین بارومتر جهانی صنعت نمایشگاه منتشر شد


  سلامت روان روابط عمومی: 5 راه برای شروع دهه جدید با استرس کمتر


  هفته رسانه های اجتماعی درباره برخورد با اخبار نادرست و دروغ پراکنی


  ادعای پایه‌گذار فیس‌بوک در مبارزه با اطلاعات جعلی


  محل کارتان استرس دارید؟


  سرقت اطلاعات شخصی میلیون ها آمریکایی از اکوئیفکس توسط چین


  گزارش اعتماد سنج ادلمن سال 2020 منتشر شد/ مردم به هیچ یک از چهار مؤسسه اجتماعی دولت، تجارت، تشکل های مردم نهاد و رسانه ها اعتماد ندارد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی