درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 17:58   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29675صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیسه شنبه، 2 خرداد 1396 - 11:46
بازدید ترامپ از عربستان سعودی، یک تمرین روابط عمومی
یکی از نتایج این مسئله برای او، یک تمرین روابط عمومی بدون هزینه، و تمرین حسن نیت با بیش از 40 کشور اسلامی از آسیا و آفریقا، و به خصوص شورای همکاری خلیج فارس بود، که همه این ها را از پادشاهی عربستان دارد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دونالد ترامپ به عربستان سعودی آمد تا به منظور ترمیم تصویر خود به عنوان رهبر ایالات متحده که با توجه به شعارهای مبارزات انتخاباتی ضد اسلام او در انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا که خیلی مورد علاقه عموم مردم در خیابان های جهان اسلام نیست، یک تمرین تمام عیار روابط عمومی داشته باشد.


دولت آمریکا از طریق سخنرانی ترامپ در ریاض، سعی در نشان دادن چهره عمومی قابل قبول تری از خود به جهان اسلام دارد. این که در این کار چقدر خوب بوده است را هر کسی می تواند حدس بزند - به طور کلی مسلمانان، به امریکا به عنوان بخشی از مشکل در این بخش از جهان نگاه می کنند، و نه راه حل. بنابراین رویکردهای محافظه کارانه بسیاری وجود دارد چرا که عقیده مسلمانان تا حد زیادی آن است که رئیس جمهور آمریکا همان ایده ها و شعارهای قبلی خود را دارد البته نه با کلمات بلکه با عمل.


ترامپ سخنرانی خود را در ریاض، عربستان سعودی، در مقابل بیش از 50 تن از سران عربی- اسلامی که ادعا می کردند او قصد ندارد برای آن ها سخنرانی کند، آغاز نمود. در اصل، این یک سخنرانی موعظه ای با صدای بلند و روشن بر علیه افراط گرایی و تروریسم در جهان اسلام بود، که کلمات آن به دقت انتخاب شده بود...


بر خلاف پادشاه عربستان که سخنرانی افتتاحیه نوشته شده خود را خواند (یعنی از روی متن خواند)، ترامپ سعی کرد با خواندن یک سخنرانی به خوبی تمرین شده از طریق یک تله-پرامپتر (اسباب مخصوص چرخاندن خطوط نوشته در جلوی ناطق تلویزیونی) کمی طبیعی تر به نظر رسد، به نحوی که تشویق نیمی از سران دولتی و حکومتی مسلمان حاضر در اتاق کنفرانس را به دست آورد. ایران و سوریه با یک سناریوی از قبل طراحی شده از حضور در این گردهمایی حذف شدند چرا که بیشترین خشم سران دولت آمریکا و به ویژه عربستان سعودی علیه ایران و هم پیمانان آن در منطقه می باشد.


ترامپ از این مناسبت برای انتقال یک پیام بلند و واضح استفاده کرد، و آن پیام این بود که ایالات متحده، عربستان سعودی و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، با اتحاد کامل در برابر طرح های منطقه ای ایران خواهند ایستاد. این مسئله به طور طبیعی نتوانست به طور کامل در میان دیگر شرکت کنندگان غیر عرب طنین انداز شود...به طور خلاصه، او ایران را به عنوان یک نیروی بی ثبات کننده معرفی کرد که سوخت بحران فرقه ای در خاور میانه را تامین می کند و بارها از یک قیاس غلط بین داعش، حماس و حزب الله استفاده کرد.


در این فرایند، او خطوط سیاست خود در مبارزه با داعش را در کنار روس ها مبهم نمود. در عراق و سوریه، ایران با نفوذ ترین قدرت خارجی متحد با رژیم سوریه است که در سوریه عامل هماهنگی نزدیک با روس ها است.


ایران همچنین در عملیات ضد داعش در عراق به شدت تاثیر گذار است. با این حال، بسیاری از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، بیشتر در مورد ایران نگران هستند تا داعش. بنابراین، ترامپ متوجه شد که در حال قایقرانی در آب های آشنا و فضای مساعد می باشد.


ترامپ، عربستان سعودی را به عنوان اولین مقصد خارجی خود پس از ورود به کاخ سفید انتخاب کرد. با این حال، او، به مانند یک سیاستمدار تلاش زیادی نکرده است. او ساده بود و مستقیم به جلو حرکت می کرد، درست مثل یک معامله گر. او به خوبی می دانست که بسیاری از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بیشتر در مورد ایران نگران هستند تا داعش. بنابراین، آن جا پایه عالی و مناسبی برای ادامه گفتمانی که او ضد ایران ساخته بود، می باشد.


بنابراین چه چیزی می توان به عنوان نتیجه از این اجلاس سران عرب- آمریکایی- اسلامی، به دست داد؟


شرکت های آمریکایی تجارت هنگفتی در این میان با آن ها می کنند، در حدود 350 میلیارد دلار – که 110 میلیارد دلار آن به حساب قرارداد خرید و فروش تجهیزات دفاعی ریخته می شود.


در حال حاضر به نظر می رسد شعارهای انتخاباتی او یعنی "اسلام از ما متنفر است" و "ممنوعیت سفر مسلمانان" کمی تعدیل شده است، چرا که او به دنبال ایجاد روابط با جهان اسلام و عرب منهای ایران و سوریه می باشد. او باید یک عمل تعادلی سخت در کلمات و زبان بدن خود داشته باشد. همچنین یکی دیگر از نتایج این مسئله برای او، یک تمرین روابط عمومی بدون هزینه، و تمرین حسن نیت با بیش از 40 کشور اسلامی از آسیا و آفریقا، و به خصوص شورای همکاری خلیج فارس بود، که همه این ها را از پادشاهی عربستان دارد...
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد