درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 10:52   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29639صفحه نخست » یکشنبه، 31 اردیبهشت 1396 - 21:15
شکست شرکت های ژاپنی در عرصه صنعت الکترونیک
شرکت های ژاپنی که زمانی نه چندان دور صنعت الکترونیک را در کنترل خود داشتند، این روزها نه به دلیل ارائه محصولات جدید، بلکه به دلیل مشکلات روزافزونی که با آنها دست به گریبان هستند، خبرساز می باشند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- شرکت های ژاپنی که زمانی نه چندان دور صنعت الکترونیک را در کنترل خود داشتند، این روزها نه به دلیل ارائه محصولات جدید، بلکه به دلیل مشکلات روزافزونی که با آنها دست به گریبان هستند، خبرساز می باشند. در کشوری که اولین بار Walkman را خلق کرد، بوروکراسی، تصمیمات پرهزینه و تخلفات و رسوایی های مالی، مشکلات بزرگی برای غول های صنعت الکترونیک ایجاد کرده اند.

Toshiba در آستانه سقوط
توشیبا
، یکی از پیشگامان صنعت تولید لپ تاپ، تلویزیون و دیگر دستگاه های الکترونیکی خانگی، به جمع دیگر شرکت های ژاپنی پیوسته که برای ادامه حیات خود محتاج کمک بانک ها می باشند. شرکت سهم خود در بازار این دستگاه ها را به شرکت های چینی و کره جنوبی واگذار کرده و در عوض سرمایه اش را در بخش های دیگر از جمله صنعت انرژی هسته ای (با خرید شرکت آمریکایی Westinghouse Electric) به کار گرفت. سپس در سال 2015، با رسوایی بزرگ مالی یا بهتر بگوییم حسابداری روبرو شده و برنامه هایش برای صنعت انرژی هسته ای نیز به شکست انجامید.

در ماه فوریه، توشیبا اعلام کرد که بخش انرژی هسته ای شرکت متحمل 6.3 میلیارد دلار ضرر و زیان شده. Westinghouse اعلام ورشکستگی کرد و توشیبا نیز در مورد بقای خود ابراز تردید کرد. ارزش سهام این شرکت ژاپنی طی چند ماه گذشته به نصف کاهش یافته و مسولین را به فروش بیزنس ها و دارایی های دیگر وادار کرده است.

خرید Sharp توسط شرکت تایوانی Foxconn
شرکت شارپ در سال های 1980 به دلیل عرضه ماشین حساب های پیشرفته، VCR و ضبط صوت های کوچک و قابل حمل مشهور بود. مسوولین شرکت بر روی ساخت تلویزیون های LCD و صفحه مونیتور سرمایه گذاری های عظیمی انجام دادند که برای مدتی سودآور بود، اما افزایش ارزش ین (واحد پول ژاپن) و بحران مالی جهانی، سبب کاهش تقاضا برای این تلویزیون ها شد.


شارپ سال ها در آستانه ورشکستگی قرار داشت و حتی دو بار توسط کمک مالی بانک ها نجات داده شد. اما در سال 2015 متحمل ضرر و زیان سنگین شده و مجبور شد 5 هزار نفر از کارکنانش را اخراج کند.


این شرکت سال گذشته، توسط شرکت تایوانی Foxconn که دستگاه های الکترونیکی تولید می کند، خریداری شد.

Olympus؛ بقاء به لطف عرضه تجهیزات پزشکی
شرکت الیمپوس، فعالیت خود را به عنوان تولیدکننده میکروسکوپ های خانگی آغاز کرده و پس از مدتی به یکی از بزرگترین سازندگان دوربین های عکاسی و تجهیزات پزشکی تبدیل شد. اما شیوه های سوال برانگیز حسابداری و حسابرسی شرکت، آن را با یک رسوایی مالی عظیم روبرو کرد.


در سال 2011، مایکل وودفورد، اولین مدیر اجرایی غیرژاپنی الیمپوس، کارش را آغاز کرده و به سرعت دریافت که شرکت در صورت های مالی دست برده و در واقع ضرر و زیان مالی را از سال های 1990 به این سو، پنهان کرده بود. هنگامی که وودفورد پرس و جوها و تحقیقات خود را آغاز کرد، بلافاصله از سوی هیئت مدیره اخراج شد. وودفورد به افشاگری پرداخت و از یک تقلب حسابرسی 13 ساله به ارزش 1.7 میلیارد دلار پرده برداشت.


این شرکت به لطف تلاش های هیئت مدیره جدید، تا حد زیادی وجهه خدشه دار شده خود را اصلاح کرده و ارزش سهام آن به لطف فروش تجهیزات پزشکی افزایش یافته است.

خرید Sanyo توسط شرکت کره ای Panasonic
سانیو
، زمانی به عنوان سومین شرکت ژاپنی تولیدکننده دستگاه های الکترونیکی شناخته می شد و انواع باتری تلفن های همراه و دستگاه های الکترونیکی خانگی را عرضه می کرد. این شرکت در جهان نیز از شهرت و آوازه خوبی برخوردار بود و در یکی از گران ترین خیابان های لندن، یعنی Piccadilly Circus  شعبه داشت. اما در سال های 2000 با رقبای قدری از چین و کره جنوبی روبرو شد. افزایش ارزش ین نیز باعث شد صادرات محصولات ژاپنی با مشکل روبرو شود. در چنین فضایی، بسیاری از تولیدکنندگان برای ادامه بقا با شرکت های بزرگتر ادغام شدند. اینگونه بود که در سال 2009 سانیو توسط  پاناسونیک خریداری شد. / ایران جوان
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد