درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 19:27   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29638صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 1 خرداد 1396 - 08:46
اشارتی به تلاش زحمتکشان عرصه هنر هشتم در دانشگاه آزاد اسلامی
حمیدرضا بی تقصیر فدافن رییس اداره روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی کاشمر - امید امپراطوری رسانه ‏ای دانشگاه آزاد اسلامی انسجامی موثر به خود ببیند. یقین روابط عمومی نقشی بی‏بدیل در ارتقای کمی و کیفی این امپراطوری متشکل از یک روزنامه و دو خبرگزاری و تعداد زیادی نشریه علمی و سامانه اینترنتی خواهد داشت.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بیست و هفت اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی نامگذاری شده است و این بهانه ‏ای است برای برگزاری مراسم گوناگون4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199 پاسداشت زحمتکشان عرصه هنر هشتم در بعضی نقاط کشور است. آری در بعضی نقاط این روز پاس داشته خواهد شد و به طور طبیعی در بسیاری از نقاط نیز این تلاش‏گران گمنام سازمان‏ ها و ادارات فراموش می‏ شوند. لابد در دانشگاه آزاد اسلامی هیچ مدیری این روز را فراموش نخواهد کرد. لابد مسئولان این دانشگاه و واحدهای دانشگاهی سطح کشور اهتمام ویژه ‏ای برای بزرگداشت این روز خواهند داشت. البته واضح و مبرهن است که امسال به علت تقارن این روز با ایام تبلیغات دو انتخابات روز بیست و نهم اردیبهشت نباید چندان آن طور که باید و شاید، توقع بزرگداشت این روز را داشت.


در طول سال مناسبت‏ های بسیاری توسط روابط عمومی ‏ها پاس داشته می‏شود ولی در روزی که به نام فعالان و کارگزاران روابط عمومی نامیده شده و بهانه‏ ای برای نشان دادن اهمیت روابط عمومی در دنیای امروز می ‏باشد، متاسفانه شاهد کمتر مراسم و بزرگداشتی هستیم. مدیران و مسئولان خواسته یا ناخواسته این روز را به طاق نسیان می‏ سپارند. فرض بر آن است؛ روابط عمومی فعال و پویا عاشق کار و حرفه خود هست و نیازی به تشویق ندارد، هر چند تشویق باعث بالا رفتن انگیزه و تلاش افزون‏تر می‏ شود. روابط عمومی‏ ها به خاطر عشق خود از انجام هیچ کوششی برای نشان دادن عملکرد دانشگاه خود و ارتباط با ارباب رجوع و همچنین ارتباطات درون سازمانی دریغ نمی‏ کنند و به وظیفه خود آگاه هستند.


روابط عمومی جایگاهی است که مدیر و کارگزاران به مثابه متخصصان و مشاوران ارتباطی عمل می ‏کنند. متاسفانه دیدگاه غلط برخی منجر به نگرش ‏های غلط در خصوص عملکرد روابط عمومی ‏ها شده است. این برخی طاقت شنیدن نقد خودی و غیر خودی را ندارند. اینان بی ‏توجه به افکار عمومی و در تبعیت از مشاوران مرئی و نامرئی‏ شان خواهان یک روابط عمومی رئیس محور و مدیحه‏ سرا هستند. از دید اینان روابط عمومی‏ ها علی رغم جایگاه تشکیلاتی و علمی تعریف شده، باید بسان مجموعه ‏ای توجیه‏ گر عمل کنند؛ به طوری که باید بدی‏های سازمانی را پوشانده و خوبی ‏ها را بزرگ نمایی کنند.


روابط عمومی در برخی از واحدهای دانشگاهی، نه یک حرفه مدیریتی و فکری، که یک کارِ سختِ خدماتی و تدارکاتی و حتی تشریفاتی است. این خدمات و تدارکات و تشریفات، گاهی در حد نصب بَنرها و پرچم‏ ها و بستن چراغ و آویز و نگارش تقدیرنامه و تهیه اطلاعیه تسلیت و تبریک تنزل پیدا کرده است. بسیاری از مسئولان روابط عمومی در محل کارشان آچار فرانسه هستند، در رشته ‏ای غیر از حرفه خود تحصیل کرد‏ه ‏اند و بعضاً متاسفانه با الفبای حرفه ‏ای روابط عمومی آشنایی ندارند، در این میان هستند افراد تحصیلکرده‏ای که به علت نوع نگاه مسئولان تمام فکر و ایده ‏های شان در گذر زمان فرسوده شده و مجال اجرا در مختصات واقعی نمی ‏یابند. روابط عمومی عرصه تلاقی علم، فن و هنر است. هنری که بی تعارف، با کوتاهی ‏ها و ناآگاهی ‏های برخی، محل ظهور نمی‏ یابد. به زعم نگارنده هنوز در دانشگاه آزاد اسلامی شاهد ارائه تعریف مناسبی از روابط عمومی و موقعیت آن نیستیم.


متاسفانه، به خاطر تشریفاتی بودن حرفه روابط عمومی در باور برخی مدیران، مقوله تخصص و کارآمدی در این حوزه رها شده است. برخی از روسا و مسئولان با نگاهی کاملاً غیرمسئولانه، از آدم ‏های دور و بر خود، یک سوگلی را گلچین کرده و روابط عمومی را به وی می ‏سپارند تا نگاهی رئیس محور داشته باشد، این فرد، باید به سان بلندگو و بالابر مدیر عمل کند و تمام اتفاقات و رویدادهای ریز و درشت را از قول و زبان و فعل و عمل رئیس بیان نماید. کوچکترین خبر ارسالی اینان به رسانه‏ ها باید دارای چندین نقل قول مستقیم و غیر مستقیم از جناب رئیس باشد. این قبیل مسؤلان، اطلاع رسانی و دانستن را حق مردم نمی ‏دانند و آن چه برای آنان مهم است، درج اخبار و عکس خودشان در اخبار، بروشورها، بولتن‏ ها و هزاران جای دیگر است.


این رئیسان در کنار خود یک روابط عمومی مجیزگو و بی‏ثمر و مُرده می‏ خواهند تا با دادن نقشی تشریفاتی به روابط عمومی، به آنی که خودشان می ‏خواهند برسند و این در حالی است که؛ مدیر روابط عمومی باید حق رای و اظهار نظر داشته باشد، باید بتواند بدون ترس از جابجا شدنِ ناخواسته و ناشی از نقدِ عملکردِ سازمان، حرف بزند و ضعف های اجرایی و مدیریتی را بازگو نماید. یک مدیر روابط عمومیِ خوب و با وجدان، باید فعال و خلاق باشد. باید فکرش آزاد باشد. باید از پشت میز نشینیِ کارمند‏گونه بیزار باشد و باید آزادی عمل، فکر و بیان داشته باشد و باید بتواند آزادانه، عملکرد سازمانش را نقد نماید. نقاط ضعف و قوت سازمان را بشناسد و برای از بین بردن نقاط ضعف و تقویت نقاط مثبت، اندیشه کند و طرح ‏های اجرایی ارائه دهد.


باید بتواند روی تمام بخش ‏های دانشگاه شناخت داشته باشد و نه اینکه به دستور رئیسان، به عنوان عکاس و خبرنویس در جلسات، حضوری صوری و بی‏تاثیر داشته باشد. روابط عمومی، چشم و گوش و زبان سازمان است. او بدون اینکه دست خودش باشد، از ضعف‏ ها و کمبودها و نارضایتی ‏هایی مطلع می‏ شود. اطلاعات وی در این حوزه از شخص رئیس و یارانش به طور قطع بیشتر است. یک روابط عمومیِ مسئول، با اطلاع همه خطرات شغلی، احساس وظیفه نموده و اطلاع رسانی صحیح می ‏کند. البته یک مدیر روابط عمومی غیر مسئول و خوش تیپ و خوش زبان، اصلاً فکرش را به زعم خود درگیر این مقولات پیش پا افتاده نمی‏ کند. مدیر روابط عمومی پزشک دلسوز سازمان است. حیطه کار روابط عمومی چیزی فراتر از اطلاع رسانی است.


امروز روابط عمومی ‏ها باید با در نظر داشتن الگوی دوسویه همسنگ، به دنبال اجرای برنامه ‏های مخاطب محورانه باشند. باید امیدوار بود با تغییرات اخیر در سطوح عالی دانشگاه آزاد اسلامی و به تبع آن در تشکیلات روابط عمومی دانشگاه شاهد کاری کارستان برای ارتقای وضعیت کمی و کیفی روابط عمومی‏ های واحدها باشیم. امید شاهد اعتلای دانشگاه در حوزه روابط عمومی الکترونیک باشیم. امروزه اگر سازمانی در فضای مجازی حضوری فعالانه و آگاهانه نداشته باشد، آن سازمان یک سازمان مُرده است و در این بین روابط عمومی اصلی ‏ترین وظیفه را برای ایفای این نقش بر عهده دارد. روابط عمومی ‏ها باید اصحاب رسانه را همکار خود دانسته و با آنان در مسیر اجرای برنامه ‏های شان همراه و همصدا باشند و در مجموع از پتانسیل آنها برای بالا بردن نتایج کار خود استفاده کنند.


امید امپراطوری رسانه ‏ای دانشگاه آزاد اسلامی انسجامی موثر به خود ببیند. یقین روابط عمومی نقشی بی‏بدیل در ارتقای کمی و کیفی این امپراطوری متشکل از یک روزنامه و دو خبرگزاری و تعداد زیادی نشریه علمی و سامانه اینترنتی خواهد داشت. باید مخاطب‏ شناسی را در عرصه روابط عمومی مورد توجه قرار دهیم. گرفتن بازخورد از مخاطب ضروری است. باید باور کنیم که؛ روابط عمومی وکیل مدافع دانشگاه و مدعی العموم مردم یا مخاطبین است. مدیر روابط عمومی مشاور مدیریت است. باید رئیس هر واحد دانشگاهی به این باور برسد که؛ روابط عموی قلب و مغز دانشگاه می‏باشد. مهمترین رسالت یک روابط عمومی‏، آگاه کردن مردم از تلاش‏ ها و مشکلات دانشگاه و جویا شدن نظر مردم و جمع کردن و انتقال آن به مسئولان و پیگیری جهت ترتیب اثر دادن به آنها دربرنامه ‏ریزی‏ های آتی به منظور رسیدن به رشد و توسعه بیشتر دانشگاه آزاد اسلامی است.


دانشگاهی که روابط عمومی کارآمد دارد، خاری در پای کارگزارانش فرو نخواهد رفت. پایبندی به اصول روابط عمومی، رمز موفقیت مدیریت است. روابط عمومی فعالیت یک بار مصرف نیست. امید شاهد تکریم و احترام بیش از پیش به روابط عمومی ‏ها در سطح واحدها باشیم. سال گذشته در خرداد ماه شاهد برگزاری یک نشست کشوری برای روابط عمومی‏ های واحدها در سالن شهید مطهری سازمان مرکزی بودیم. امید امسال هم این مهم با حضور دکتر نوریان و به همت آقای جولائی محقق شود.


 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد