درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
جمعه، 15 آذر 1398 - 18:08   

فراخوان اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران

  فراخوان اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب یک

مدیرعامل یوتیوب از عملکرد سیستم پیشنهاد ویدئوی سایت دفاع کرد

  مدیرعامل یوتیوب از عملکرد سیستم پیشنهاد ویدئوی سایت دفاع کرد


ادامه ادامه مطلب دو

کارگاههای آموزشی ارتباطات بصری

  کارگاههای آموزشی ارتباطات بصری


ادامه ادامه مطلب سه

معرفی بیمه‌ کوثر به‌‌ عنوان روابط‌‌عمومی برتر

  معرفی بیمه‌ کوثر به‌‌ عنوان روابط‌‌عمومی برتر


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گزارش تبلیغات جهانی، روابط عمومی و بازار خدمات مرتبط با سال ۲۰۲۲
  صدها شغل در بانک مونترال از بین می‌رود
  میکروفون‌های تلویزیون‌های هوشمند را ببندید
  دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه تنسی
  چهارمین جشنواره بیمه در رسانه برگزیدگان خود را شناخت/ شارا هم برگزیده بود
  درخشش روابط عمومی بهزیستی ایلام
  الزام به هماهنگی مسئولان با روابط عمومی در اطلاع رسانی
  برگزیدگان هفتمین جشنواره روابط عمومی های برتر صنعت بیمه
  معرفی بیمه‌ کوثر به‌‌ عنوان روابط‌‌عمومی برتر
  نکاتی سودمند در مورد روابط مطبوعات/11
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29636صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 1 خرداد 1396 - 07:20
استاندارد سازی فعالیت های روابط عمومی موجب پویایی آن خواهد شد
رضا لیاقت ورز، رئیس روابط عمومی بانک کشاورزی - استاندارد سازی فعالیت های روابط عمومی موجب پویایی آن خواهد شد و یکی از الزامات استاندارد سازی این فعالیت ها، تلاش گروهی فعالان این حرفه برای توسعه بیش از پیش روابط عمومی الکترونیک به ویژه استفاده از ظرفیت های شبکه های اجتماعی مجاز است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بنا بر شواهد تاریخی موجود، «اطلاع رسانی» پس از جنگ جهانی دوم پدیدار شد و در زمان کوتاهی به سرعت گسترش یافت و به تبع آن، خدمات اطلاع رسانی نیز به کمک ابزار ها و تجهیزات موجود تحقق یافت تا به مخاطبان خود آگاهی دهد.


از سوی دیگر؛ «اطلاعات» عاملی تعیین کننده در دوام و بقای روابط عمومی است که با شناخت بیشتر آن، نظام نوین روابط عمومی تقویت خواهد شد و به اعتقاد برخی از صاحبنظران ، اطلاع رسانی و نقش آن در روابط عمومی زمانی روشن می شود که بدانیم و احدهای روابط عمومی در یک سازمان به طور معمول مراکزی هستند که همه برای کسب اطلاعات به آنها مراجعه می کنند ، از این رو باید در توانمند سازی و بهسازی آنان بیشتر بکوشیم.


بنا بر این؛ سیر تحول تاریخی روابط عمومی در ایران و جهان و نقشی که این نهاد در تحولات و رویداد های سازمان های معاصر دارد، حقیقت انکار ناپذیری است که ضرورت توسعه فعالیت ها و همسویی آن با راهبردهای ملی و سازمانی را برای دستیابی به اهداف و تحقق برنامه ها بیش از پیش هویدا می کند.


مخاطبان امروز اغلب فعالیت های ارتباطی خود (دریافت و ارسال اطلاعات) را با روش هایی متفاوت تر از گذشته انجام می دهند. از این رو توسعه فعالیت های سازمان ها متناسب با تغییرات به وجود آمده در مناسبات اجتماعی حال حاضر، یکی از مهم ترین اولویت های روابط عمومی است و باید براساس استاندارد های امروزی برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت را تدوین و اجرا کرد.


با توجه به وجود چنین تغییراتی در ذائقه و روش های ارتباطی مخاطبان ، فرآیند اطلاع رسانی و اطلاع یابی که جزو اصول زیربنایی روابط عمومی است، دستخوش تغییراتی اجتناب ناپذیر خواهد شد و فعالان این عرصه باید رویکرد های جدیدی را در ارتباطات درون و برون سازمانی در پیش گیرند. در غیر این صورت بسیاری از مجرا ها و روش های ارتباطی مغفول می مانند و در نتیجه این غفلت شکاف یا فاصله معنی داری بین سازمان و مخاطبان به وجود می آید.


بدون تردید، تغییرات به وجود آمده در حوزه های مختلف به ویژه فناوری اطلاعات و ارتباطات، فصل جدیدی از روابط عمومی الکترونیک را آغاز کرده و پیدایش برنامه های کاربردی (app) برای خدمات مختلف در فضای مجازی فرصت های مناسبی را برای روابط عمومی ها ایجاد کرده است که می توان از آن برای گسترش فعالیت ها، تحقق برنامه ها و دستیابی به اهداف سازمانی بهره جست. به عبارت دیگر؛ فضای مجازی که نتیجه توسعه و گسترش کمی و کیفی فناوری است ، در فرآیند ارتباطات اجتماعی مردمی که گرو ه های مخاطب روابط عمومی ها را تشکیل می دهند، تغییرات قابل ملاحظه ای را به وجود آورده اند که در تدوین برنامه های ارتباطی سازمان های دولتی و خصوصی باید به این تغییرات توجهی ویژه داشت.


از سوی دیگر، با توجه به توسعه شبکه های اجتماعی و نوع فعالیتی که هر سازمان انجام می دهد،فرآیند اطلاع یابی و اطلاع رسانی باید به گونه ای باشد که علاوه بر ایفای نقش های ذاتی روابط عمومی استفاده از این رسانه های نوظهور زمینه ی مناسبی را برای افزایش اعتماد عمومی و ارتقای این حرفه در میان گروه های مختلف جامعه فراهم کند.


اگر چه فعالیت روابط عمومی در عرصه شبکه های اجتماعی به ویژه شیوه های نوین اطلاع رسانی برای معرفی خدمات یا دستاوردها و موفقیت های سازمانی با سرعت زیادی انجام می شود، اما نباید این مهم را از نظر دور بداریم که باید بستر مناسبی را برای دریافت نظرات و واکنش های مخاطبان در مواجهه با این شیوه اطلاع رسانی فراهم کرد و با استفاده از آن در تصمیم گیری های سازمانی عملکرد قابل قبولی داشته باشیم.


همان طور که می دانیم سرعت انتقال پیام،سهولت به کار گیری ، اهمیت اقتصادی و کاهش هزینه ها و ... از بارز ترین ویژگی های استفاده از ارتباطات مبتنی بر اینترنت است و شبکه های اجتماعی که به سرعت در حال توسعه هستند می توانند در بخش های مختلف روابط عمومی ایفای نقش کنند.


خوشبختانه روابط عمومی های کشور همسو با این پیشرفت ها حرکت خود را آغاز کرده اند و در بهره گیری از ظرفیت های اطلاع رسانی شبکه های اجتماعی برنامه ریز های لازم را انجام داده اند که ایجاد گرو ه ها و کانال های تلگرامی، صفحات اینستاگرام و دیگر شبکه های مجاز نمونه های عینی توجه به قابلیت های فضای مجازی در فعالیت های روابط عمومی است.


به هرحال؛ روابط عمومی الکترونیکی در هزاره سوم دستخوش تغییراتی شده است که این تغییرات در همه زمینه های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نیز به خوبی مشهود است و انتظار می رود روابط عمومی های کشور و فعالان این عرصه تلاش ها وبرنامه ریزی های خود را در جهتی به کار گیرند که زمینه ساز پویایی وجهانی شدن آن باشند.


به عبارت دیگر با توجه به نقش و جایگاه شبکه های اجتماعی به لحاظ اینکه هرگوشه جهان در دسترس مخاطبان قراردارند باید در تدوین برنامه های ارتباطی و فعالیت های روابط عمومی ها جزو اولویت های مدیران و کارکنان روابط عمومی قرار گیرد.


کلام آخر اینکه استاندارد سازی فعالیت های روابط عمومی موجب پویایی آن خواهد شد و یکی از الزامات استاندارد سازی این فعالیت ها، تلاش گروهی فعالان این حرفه برای توسعه بیش از پیش روابط عمومی الکترونیک به ویژه استفاده از ظرفیت های شبکه های اجتماعی مجاز است.


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آموزش ترجمه و تنظیم اخبار از آژانس ها در ایران


  انتصاب رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش


  تبدیل مشتری به طرفدار


  چهارمین جشنواره بیمه در رسانه برگزیدگان خود را شناخت/ شارا هم برگزیده بود


  انتصاب مدیرکل حوزه مدیریت عامل و روابط عمومی بانک سینا


  درخشش روابط عمومی بهزیستی ایلام


  تاکید رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش بر اصول کار روابط عمومی


  نکاتی سودمند در مورد روابط مطبوعات/11


  معرفی بیمه‌ کوثر به‌‌ عنوان روابط‌‌عمومی برتر


  الزام به هماهنگی مسئولان با روابط عمومی در اطلاع رسانی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران برگزار می شود