درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 02:30   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29599صفحه نخست » شنبه، 30 اردیبهشت 1396 - 10:45
چگونه یک نوآوری به یمنی‌ها برق داد
آلودگی هوا به مشکلی جدی در صنعا پایتخت یمن تبدیل شده است، اما این روند شروع به تغییر کرده است. جنگی که در سال 2015 بین دولت یمن و نیروهای غیرنظامی وفادار به رئیس‌جمهوری پیشین این کشور شروع شد به آغاز صنعت انرژی تجدیدپذیر صنعا کمک کرده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، آلودگی هوا به مشکلی جدی در صنعا پایتخت یمن تبدیل شده است، اما این روند شروع به تغییر کرده است. جنگی که در سال 2015 بین دولت یمن و نیروهای غیرنظامی وفادار به رئیس‌جمهوری پیشین این کشور شروع شد به آغاز صنعت انرژی تجدیدپذیر صنعا کمک کرده است. زمانی که «ائتلاف عربی» در بهار 2015 حملات هوایی خود را در صنعا شروع کرد، شبکه برق ملی که تنها چند ساعت در روز برق شهر را تامین می‌کرد و گاهی این مقدار به چند ساعت در هفته می‌رسید، به کل قطع شد و مردمی که به شبکه برق عمومی و البته نامطمئن متکی بودند، در تاریکی ماندند.

 

علاوه‌بر این، شهروندانی که از ژنراتورهای بنزینی یا گازوئیلی به عنوان مکمل برای کمبود برق استفاده می‌کردند نیز بعد از افزایش قیمت سوخت چندان خوش‌شانس‌تر نبودند. در نتیجه انرژی خورشیدی به‌عنوان آخرین ملجا ظاهر شد.انرژی خورشیدی در این کشور جنگ‌زده، می‌تواند به یک بهسازی واقعی کمک کند. PV Solar به یمنی‌ها کمک می‌کند تا به این مهم دست یابند. زمانی که در سال 2015 جنگ داخلی در یمن شروع شد، به‌تبع آن رشد توان خورشیدی نیز آغاز شد. (solar power تبدیل انرژی از نور خورشید به الکتریسیته است؛ حال چه مستقیما از سامانه فتوولتائیک (PV) یا غیرمستقیم با استفاده از توان خورشیدی متمرکز) بحران ایجاد شده در یمن شبکه برق نامطمئن را قطع و سوخت را برای ژنراتورها هم کمیاب و هم گران کرد.

پنل‌های خورشیدی گرچه گران بودند، اما به معامله بهتری تبدیل شدند. وقتی افراد به تغییر به سوی توان خورشیدی روی آوردند، یک مرد یمنی تصمیم گرفت تا اپلیکیشنی بسازد که به مردم چگونگی نصب آنها را آموزش دهد؛ این امر به رشد به مراتب سریع‌تر استفاده از انرژی خورشیدی کمک کرد.انوار الحداد که این اپلیکیشن را ساخته و آن را PV Solar نام نهاده است می‌گوید «به‌دلیل جنگ و بحرانی که در یمن در جریان است، شبکه برق که از سوی دولت ارائه شده بود، به کل قطع شد؛ از این رو سیستم‌های توان خورشیدی به منبع اصلی برق برای خانه‌ها و کسب‌و‌کارها تبدیل شدندالحداد تخمین می‌زند که در سال 2016، انرژی خورشیدی از تقریبا 5 درصد عرضه برق در شهرهایی مانند پایتخت یمن، صنعا، به بیش از 50 درصد رشد کرد.

الحداد مهندسی است که تجربه شخصی در مورد توان خورشیدی داشته است و در مورد چگونگی نصب و استفاده از سیستم توان خورشیدی همواره از جانب دوست و آشنا مورد پرسش قرار می‌گرفته است.او می‌گوید: «تلاش کردم تا اپلیکیشنی بیابم که آنها بتوانند به آن استناد کنند. متاسفانه نتوانستم هیچ اپلیکیشنی برای انجام این کار بیابم. علاوه‌بر این، هیچ اپلیکیشن عربی برای سیستم‌های توان خورشیدی نیافتم.»او نمی‌دانست که چگونه اپلیکیشن بسازد («کدنویسی را دوست نداشتم، هر چند برای یادگیری آن بسیار تلاش کردم») اما Thunkable را یافت، یک پلت‌فرم drag-and-drop که همه می‌توانند بدون داشتن تجربه برای ایجاد اپلیکیشن از آن استفاده کنند. اپلیکیشن ایجاد شده به افراد کمک می‌کند تا اندازه سیستم پنل خورشیدی مورد نیاز آنها را محاسبه کنند. اگر کسی تلفن خود را روی این پنل بگذارد، این اپلیکیشن می‌تواند از ژیروسکوپ تلفن برای محاسبه شتاب پنل استفاده کند و به کاربر کمک کند تا برای دریافت حداکثر نور خورشید آن را تنظیم کند. ورژن عربی این اپلیکیشن همچنین شامل توضیحات و سفارش‌هایی در مورد چگونگی نصب، حفظ و استفاده از این پنل‌ها می‌شود.

برای Thunkable، که محصول Y Combinator (یک شتاب‌دهنده ایده آمریکایی) است این داستان مثالی از قدرت ایجاد فرصت‌ها برای افراد است تا مشکلات داخلی را حل کنند. آرون سیگال، یکی از موسسان و مدیر ارشد اجرایی این شرکت می‌گوید «در سیلیکون‌ولی، ما تلاش کردیم و توانستیم بسیاری از مشکلات جهان را با تکنولوژی حل کنیم؛ اما مشکلات بسیار زیادی وجود دارند که ما حتی از آنها آگاهی نداریم.» او می‌افزاید «با Thunkable مردم را قادر می‌سازیم تا با دانش خودشان از مشکلات بزرگ محلی این مشکلات را حل کنند.»این اپلیکیشن بیش از 60 هزار بار در یمن دانلود شده است و در هزاران خانه و کسب‌و‌کارهای مختلف استفاده می‌شود. برای یمن، آنی‌ترین اثر توان خورشیدی جدید، دسترسی قابل‌اطمینان‌تر به جریان الکتریسیته است؛ حتی پیش از جنگ، خاموشی و نبود برق امری عادی محسوب می‌شد.

هنگامی که قیمت گازوئیل و بنزین در آغاز جنگ یمن دچار نوسان شد، انرژی خورشیدی گزینه به مراتب ارزان‌تری از استفاده از ژنراتورها بود. اما پذیرش انرژی خورشیدی اثرات بیشتری نیز داشته است: با ژنراتورهای کمتر، هوا پاک‌تر و شهرها هنگام شب آرام‌تر خواهند بود.یکی از شهروندان یمنی در سال 2016 می‌نویسد: « انرژی خورشیدی کیفیت زندگی مردم را به‌طور کلی بهبود بخشیده است؛ تحت شرایط عادی، سال‌ها و شاید حتی دهه‌ها طول خواهد کشید تا شهروندان صنعا را متقاعد کنیم که جایگزین کردن انرژی خورشیدی نه تنها برای محیط‌زیست بهتر است، بلکه پول آنها را نیز حفظ می‌کند.» او در ادامه می‌گوید «اما به نظر می‌رسد درگیری‌های داخلی مداوم، کمک می‌کند تا روند این جایگزینی به چند ماه کاهش پیدا کند.» این اپلیکیشن به تسریع وقوع این امر کمک کرده است.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 4046

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد