درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
یکشنبه، 3 تیر 1397 - 11:29   

فراخوان سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  فراخوان سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

مدیر روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران منصوب شد

  مدیر روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران منصوب شد


ادامه ادامه مطلب دو

گزارش نهایی کمیته پارلمانی رسانه‌های عامه سوئد به وزیر فرهنگ سپرده شد

  گزارش نهایی کمیته پارلمانی رسانه‌های عامه سوئد به وزیر فرهنگ سپرده شد


ادامه ادامه مطلب سه

تلویزیون اینستاگرام به راه افتاد

  تلویزیون اینستاگرام به راه افتاد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  درگفتگو با اساتید وصاحب نظران مطرح شد: پژوهش،اصل و زیر بنای فعالیت های یک روابط عمومی حرفه ای
  محتوا یعنی اینکه روابط عمومی حرفی برای گفتن داشته باشد!
  10تیرماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی
  نظرسنجیAP-NORC: آمریکایی ها نسبت به روابط خود با متحدانشان خوشبین نیستند
  دکترسید شهاب سید محسنی عضوهیات مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی: پِژوهش، بسترسازتحقق روابط عمومی علمی و حرفه ای
  سند راهبردی بخش اطلاع رسانی و ارتباطات وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت تنظیم می شود
  برگزاری گردهمایی سراسری مدیران بانک ایران زمین
  مشارکت یک هزار میلیارد ریالی بانک ملی ایران در طرح اشتغال فراگیر
  انتخاب اعضای هیأت مدیره عکاسان مطبوعاتی ایران
  توانمندیها و دستاوردهای شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29595صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیجمعه، 4 خرداد 1397 - 15:55
تفسیر هگل از دوران سیاه تمدن
نویسنده ماهان طباطبایی - هگل پیشرفت مداوم را در تاریخ بشر می بیند ولی آن را نتیجه افراط در خوبی ها و بدی ها می داند. به نظر او افراط ها، واکنش های سالم و ضروری برای یافتن و ایجاد ایده بهتر از آنچه در گذشته داشته ایم می باشد.
  

در طول تاریخ تمدن بشر دوره های سیاه و مخوفی وجود دارد که هیچ امیدی به ادامه بقای نسل انسان نبود. برای فیلسوف آلمانی هگل، قرن 19 نیز به اندازه خودش سیاه و ناهنجار بود. او در یکی از آثارش که در سال 1830 منتشر شده است شیوه ای از نگاه به تاریخ را ارائه کرد که به بشر اجازه می دهد بدی ها و خوبی ها را در یک مسیر طولانی و بر اساس نگرشی به نام دیالکتیک ارزیابی کند.

روش شناختی هگل به بشر کمک می کند بفهمد چرا « پیشرفـت» و بهتر شدن اوضاع عمومی بشر به صورت خطی و همیشه رو به بالا نیست. دیالکتیک یعنی دیدن سه پدیده به هم پیوسته: ایده، ضد ایده و نتیجه که ترکیبی است از تداخل دو پدیده دیگر … به نظر هگل ایده و ضد ایده، هر دو بخشی از حقیقت کلی هستند و به نوعی دو نوع افراط را ایجاد می کنند.

نگاه دیالکتیکی هگل می گوید در هر دوره تاریخی که صلح و پیشرفت در یک مسیر خاص خودنمایی کند بلافاصله دوران سیاهی و نکبت ایجاد می شود که در برخورد با ایده و وضعیت اول قرار می گیرد. این درهم آمیزی به ناگزیر، امکان تصحیح و یافتن ایده و پیشرفت جدید را فراهم می کند.

بنابراین اگر به طول تاریخ تمدن بشر بنگریم انگار هر بار چند قدم به جلو بر می داریم و واکنش آن، بازگشت محافظه کارانه به سنت ها و ایده های قدیمی تر است. افراط در این دوره سیاه و مقابله با آن، دوباره فرصت و مهارت جدید به بشر می دهد تا باز چند قدم جدید در راه پیشرفت بردارد.

به نظر هگل، در دوره طلایی تمدن یونان، ایده آزادی فردی در ذهن بشر به ثمر نشست ولی چون انضباط و سازماندهی اش را نادیده گرفتند قادر به نگهداری ایده اولیه نشدند. با تسلط پارس ها، که از قدرت انضباط و سازماندهی برخوردار بودند ایده آزادی فردی یونانی توسعه عملی نیافت. ایده ایجاد شده در یونان در ترکیب با تجربه بد ولی لازم انضباط و دیسیپلین ایرانی، چندین قرن بعد در امپراطوری رم، به ایده ترکیبی جدید رسید که میل به آزادی فردی و انضباط را توامان در خود داشت.

مثال بعد بر می گردد به دوره خود هگل، که اشرافیت، سلطنت و مذهب در اروپا توسط انقلاب فرانسه مورد هجوم قرار گرفت. اما خود این اشوب افراطی جای خود را به یک دیکتاتور نظامی به نام ناپلئون داد. چهل سال سلطنت خشن او در ادامه باعث شد در ترکیب دو افراط چپ و راست، زمینه های شکل گیری قانون اساسی متعادل در ذهن انسان غربی ایجاد شود.

مثال دیگر از ایده و ضد ایده و افراط و تفریط بین انها بر می گردد به عصر روشنگری قرن 17 و 18 میلادی که انسان غربی به شکل آشکاری ایده «منطق» و استدلال را اصل قرار داد. اصرار بر یافتن منطق و دلیل در هر عمل آنقدر افراط ورزیده شد که اندیشمندان غربی را به سمت دل سپردن به احساس سوق داد و مکتب رمانتیسم در همه اروپا نضج گرفت. این بار نیز احساسات و دل سپردن به خواسته های قلبی و بها دادن به تخیل و عاطفه آنقدر تفریط شد تا آنکه ازدرون ایده منطق و ضد ایدهِ احساس، ترکیب جدید «واقعگرایی» ایجاد شد.

هگل پیشرفت مداوم را در تاریخ بشر می بیند ولی آن را نتیجه افراط در خوبی ها و بدی ها می داند. به نظر او افراط ها، واکنش های سالم و ضروری برای یافتن و ایجاد ایده بهتر از آنچه در گذشته داشته ایم می باشد.

از نظر هگل، دوران سیاه در تمدن بشری، پایان تحول اجتماعی بشر نیست. بر اساس دیالکتیک هگل، حتما مشکلات و ضایعات بسیار غیرانسانی در دوران سیاه تمدنی شکل می گیرند ولی به همان اندازه، مسیر اصلاحات جدیدتر ایجاد می شود و …

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تلویزیون اینستاگرام به راه افتاد


  10 توصیه برای جلوگیری از یک بحران کامل روابط عمومی


  صاحبان این تلفن‌های همراه با واتساپ خداحافظی کنند


  توانمندیها و دستاوردهای شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب


  10تیرماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


  نظرسنجیAP-NORC: آمریکایی ها نسبت به روابط خود با متحدانشان خوشبین نیستند


  درگفتگو با اساتید وصاحب نظران مطرح شد: پژوهش،اصل و زیر بنای فعالیت های یک روابط عمومی حرفه ای


  وزیر ورزش بلاروس: مارادونا در نقش روابط عمومی دینامو برست نیست


  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد: مسئولیت پذیری، پاسخگویی و شفافیت با اهتمام روابط عمومی ها تحقق می یابد


  آغاز «ژورنال نویسی» و ایجاد چنین ستون هایی در رسانه های چاپی ـ ژورنال نویسی در ایران


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: سخنرانان چهارمین همایش تخصصی تولید محتوا در روابط عمومی