درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 19 تیر 1399 - 11:35   

بهترین هدفون

  بهترین هدفون


ادامه ادامه مطلب یک

بهترین گوشی هوشمند

  بهترین گوشی هوشمند


ادامه ادامه مطلب دو

پیدایش میز خبر و صفحه حوادث

  پیدایش میز خبر و صفحه حوادث


ادامه ادامه مطلب سه

آمازون ۲ میلیارد دلار در صنعت انرژی پاک سرمایه‌گذاری می‌کند

  آمازون ۲ میلیارد دلار در صنعت انرژی پاک سرمایه‌گذاری می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اینترنت «۴جی» با بالن‌های گوگل به آسمان کنیا رفت
  گوگل پلاس رسما تعطیل شد
  تقویم روز ارتباطات/ بازداشت «جودیت میلر» خبرنگار نیویورک تایمز و اظهار نظرهای مختلف درباره تصمیم هیات منصفه و قاضی
  تقویم روز ارتباطات/ داستان مخالفت ساواک با سردبیر شدن صالحیار و ریش گرو گذاردن سناتور مسعودی نزد شاه
  مایکروسافت و زوم ارائه اطلاعات کاربران به دولت هنگ‌کنگ را متوقف کردند
  ارتباط موثر بدون محتوای مناسب شکل نمی گیرد!
  فاکتورهای تأثیر مثبت بر اعتبار و خوشنامی
  سرمایه‌سازی از اتفاق‌های مثبت
  اظهارات وزیر اقتصاد در گفت و گویی پیرامون نحوه تأمین مالی بودجه سال‌ 1399
  وزیر اقتصاد به دغدغه های نمایندگان مجلس شورای اسلامی در رابطه با بازار سرمایه خبر داد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29587صفحه نخست » مقالات روابط عمومیپنجشنبه، 5 تیر 1399 - 08:19
پنج مولفه‌ موثر در موفقیت استراتژی روابط عمومی
صبا روفه‌گرحق - بنابراین هر برندی برای موفقیت باید تا جای ممکن برقراری ارتباطات سازنده با افراد تاثیر را جزو بخش اصلی استراتژی روابط عمومی خود قرار دهد. برای موفقیت استراتژی روابط عمومی مولفه‌های مختلفی باید مد نظر قرار گیرند که در ادامه به بررسی این مولفه‌ها می‌پردازیم.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- تصور ذهنی مردم از نام و لوگوی برند شما یکی از مهمترین عواملی است که استراتژی روابط عمومی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. زیرا در نهایت این تصور ذهنی مردم است که پذیرش یا رد یک برند و محصولات یک برند را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین هر برندی برای موفقیت باید تا جای ممکن برقراری ارتباطات سازنده با افراد تاثیر را جزو بخش اصلی استراتژی روابط عمومی خود قرار دهد. برای موفقیت استراتژی روابط عمومی مولفه‌های مختلفی باید مد نظر قرار گیرند که در ادامه به بررسی این مولفه‌ها می‌پردازیم.
 
 

۱) برقراری ارتباط با سایر کسب و کارها
برای اثربخشی و کارایی بیشتر استراتژی روابط عمومی لازم است که هر کسب و کاری با سایر کسب و کارهایی که در همین راستا فعالیت می‌کنند در ارتباط باشد. برای ایجاد انسجام در برقراری ارتباط و جلب اعتماد معمولا این ارتباط از طریق شبکه‌های ارتباطی و حساب‌های کاربری رسمی خود برند صورت می‌گیرد. به عنوان مثال اگر قرار است که ارتباط ایمیلی با سایر کسب و کارها برقرار شود بهتر است این ایمیل از طریق اکانت رسمی خود برند ارسال شود. به منظور برقراری ارتباطات موثرتر نیز بهتر است چک لیستی از تمام کسب و کارهایی که برقراری ارتباط با آن‌ها ضروری است، تهیه شود. این کار علاوه بر افزایش دقت، مدیریت امور ارتباطات توسط مسئول روابط عمومی را نیز بهبود می‌بخشد.

۲) توجه به روابط رسانه‌ای
روابط رسانه‌ای در حقیقت روابط سازمان با مطبوعات و سایر رسانه‌های دیجیتال را تحت پوشش قرار می‌دهد. به منظور موفقیت در برقراری روابط رسانه‌ای اثربخش باید اشخاص صحیح و مناسبی را برای آغاز ارتباط انتخاب کنید. این امر باعث می‌شود تا اطمینان حاصل کنید که تصویر صحیحی از برند شما از طریق این رسانه‌ها ارائه می‌شوند. به یاد داشته باشید که پوشش رسانه‌ای مناسب و انتشار آگهی‌های مطبوعاتی مرتبط با کسب و کار شما یکی از مهمترین مسائلی است که بخش روابط عمومی برند شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین در استراتژی روابط عمومی باید مورد توجه قرار گیرد.

۳) تقویت روابط اجتماعی
در هر زمینه‌ای که فعالیت می‌کنید این نکته را همواره به یاد داشته باشید که جزئی از جامعه هستید. از این رو تقویت روابط اجتماعی می‌تواند تاثیر به سزایی در محبوبیت برند شما داشته باشد. بنابراین به عنوان یک مدیر روابط عمومی حرفه‌ای بهتر است مشارکت در کارهای اجتماعی مانند کارهای داوطلبانه، اقدامات حفاظت از محیط زیست، کمک به امور خیریه و حضور در جلسات آن‌ها را در اولویت استراتژی روابط عمومی سازمان خود قرار دهید. زیرا اکثر مردم و سازمان‌ها به سازمان‌هایی که در کارهای انسان دوستانه مشارکت می‌کنند اعتماد بیشتری دارند.

۴) مدیریت بحران
آیا تا کنون به این موضوع فکر کرده‌اید که رویکرد کسب و کار شما هنگام مواجهه با موقعیت‌های غیر منتظره چگونه خواهد بود؟ به عنوان یک مدیر روابط عمومی حرفه‌ای باید مواجهه با شرایط عجیب و غیر منتظره را نیز به عنوان بخشی از استراتژی روابط عمومی سازمان خود در نظر بگیرید. زیرا مدیریت بحران بخش روابط عمومی برقراری ارتباطات اثر بخش حین مواجهه با شرایط دشوار و حفظ ارتباطات قبلی است. بنابراین اگر به عنوان یک مسئول روابط عمومی حرفه‌ای توانایی مدیریت بحران را در کسب و کار خود نداشته باشید. سازمان شما در شرایط سخت آسیب بیشتری خواهد دید.

۵) مدیریت رویدادها
می‌توان گفت برگزاری رویداد یکی از مهمترین ابزارهای بازاریابی است. به عنوان یک مدیر روابط عمومی موفق بهتر است این نکته را همواره به یاد داشته باشید که برنامه‌ریزی برای برگزاری رویدادهای آموزشی و یا حضور فعال در رویداد سایر کسب و کارها می‌تواند تاثیر به سزایی در رشد و توسعه برند شما داشته باشد. بنابراین بهتر است بودجه‌ی سالانه‌ای را برای برگزاری رویدادها در تدوین استراتژی روابط عمومی کسب و کار خود در نظر بگیرید.
 

منبع: http://www.shara.ir


 


 


 


 


 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تاثیرات بازاریابی ارتباطات روابط عمومی بر تعامل برند در رسانه اجتماعی


  پیدایش میز خبر و صفحه حوادث


  ریشه روابط عمومی سیاسی در جمهوری اسپین


  تقویم روز ارتباطات/ لاینوتایپ در ایران، 72 سال پس از آمریکا!


  تقویم روز ارتباطات/ نظر جهانی ناشران: روزنامه «کم تیراژ» نشریه ای خصوصی (پامفلیت) است، نه عمومی


  تقویم روز ارتباطات/ بازداشت «جودیت میلر» خبرنگار نیویورک تایمز و اظهار نظرهای مختلف درباره تصمیم هیات منصفه و قاضی


  تقویم روز ارتباطات/ روزی که عکس های نبرد مرگبار «گتیسبورگ» انتشار یافت و فتو ژورنالیسم پا به عرصه وجود گذارد


  ارتباط موثر بدون محتوای مناسب شکل نمی گیرد!


  تقویم روز ارتباطات/ داستان مخالفت ساواک با سردبیر شدن صالحیار و ریش گرو گذاردن سناتور مسعودی نزد شاه


  عصر اطلاعات گمراه‌کننده؛ انقلابی در پروپاگاندا


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: چهارمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی با موضوع کرونا