درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 29 فروردین 1403 - 03:36   

واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی

  واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی


ادامه ادامه مطلب یک

آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟

  آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟


ادامه ادامه مطلب دو

چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی

  چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اخبار ممنوعه
  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی
  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید
  متخصصان روابط‌عمومی و ارتباطات: صدای برابری برای افراد دارای معلولیت
  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال
  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت
  جامعه‌شناسی ارتباطات
  استراتژی سیاه روابط‌عمومی
  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای
  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29582صفحه نخست » پنجشنبه، 28 اردیبهشت 1396 - 13:23
یک روزنامه جهانی با روشی کاملا تازه
«مترو اینترنشنال» روزنامه ای که با روش تازه و مطابق وقت و سلیقه انسان قرن 21 منتشر می شود 17 ماه می2004 سی و ششمین شماره خود را در نیویورک منتشر کرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- «مترو اینترنشنال» روزنامه ای که با روش تازه و مطابق وقت و سلیقه انسان قرن 21 منتشر می شود 17 ماه می2004 سی و ششمین شماره خود را در نیویورک منتشر کرد.

 

این روزنامه 14 میلیونی که هر روز در 16 کشور و به 15 زبان منتشر می شود متعلق به یک شرکت سوئدی است که بر پایه تجربه و اندیشه «یان ستن بک» روزنامه نگار فقید سوئدی که سال 2002 فوت شد انتشار می یابد.

 

 «یان» که چند هیات جامعه شناس و روانشناس را مامور بررسی انسان قرن 21 از لحاظ روزنامه خوانی و کسب خبر و نظر کرده بود و تجربه صدها ناشر در کشورهای مختلف را به دست آورده بود به این نتیجه رسیده بود که انسان قرن 21 نمی تواند و نمی خواهد هر روز بیش از 15 دقیقه وقت خودرا صرف خواندن روزنامه کند ـ آن هم روزنامه ای که انشای روان و زود فهم و ژورنالیستی داشته باشد.

 

 می خواهد که خبر و تحلیل کوتاه و ساده و با حذف زوائد باشد، حاشیه رفتن و درازنویسی و مطالب غیر خبری را دوست ندارد. عکس خبری را ترجیح می دهد. مانند انسان قرون 19 و 20 مطالب بلند و نوشته هایی را که به او فایده نمی رسانند از روزنامه نمی خواهد و آنهارا کار مجله و کتاب می داند. دیدن تیتر روزنامه را بر خواندن مطلب آن ترجیح می دهد، لذا تیترها باید کامل و گویا باشند.

 

 چنین روزنامه ای به جای انبوه خبرنگار تازه کار نیاز به چند روزنامه نگار مجرب دارد. روزنامه ای را که صفحات زیاد داشته باشد نمی خواهد و حوصله به دست گرفتن و ورق زدنش را ندارد و .... به علاوه روزنامه خوان قرن 21 صرف نظر از این که در کدام کشور زندگی می کند نمی خواهد که وقت صرف کند و برود و روزنامه بخرد.

 

او ترجیح می دهد که روزنامه را در ایستگاه مترو و اتوبوس و یارستوران از «رک ـ سبد پایه دار» بردارد و پس از خواندن بگذارد و برود و اگر مایل به فایل کردن برخی مطالب برای استفاده بعدی باشد، هر چند وقت یک بار یک «سی دی» محتوای شماره پیشین روزنامه را خریداری و نگهداری کند.


«یان» گفته است که علت بی توجهی به روزنامه های حزبی و حاوی نطق های طولانی و جملات نامانوس و کلمات غامض همین بوده است که انسان قرن 21 روانشناسی دیگری دارد. «یان» معتقد است که درآمد اصلی روزنامه تنها از آگهی باید تامین شود، زیرا که توزیع سنتی پُرهزینه است. از یک طرف 30 درصد بهای روزنامه سهم روزنامه فروش می شود به علاوه توزیع، یزگشتی ها و حسابداری آن پُر از درد سر است.


«یان» پیش بینی کرده بود که اگر روزنامه های موجود این واقعیت را درک نکنند و روش خودرا مخصوصا در ساده نویسی با نیاز قرن تطبیق ندهند از میان خواهند رفت.
برپایه عقاید «یان» روزنامه مترو نخست در سوئد و سپس به ترتیب در جمهوری چک، لهستان، هنگ کنگ، ایتالیا، کانادا، فیلیپین، شیلی، کره جنوبی، فرانسه، آمریکا و ... منتشر شده و موفق بوده است.

 

منبع: www.iranianshistoryonthisday.com

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه تصور غلط رایج در مورد روابط‌عمومی


  احساس طبیعت: عکاسی خلاقانه


  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای


  جامعه‌شناسی ارتباطات


  استراتژی سیاه روابط‌عمومی


  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟


  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت


  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی


  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید


  اخبار ممنوعه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد