درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
یکشنبه، 28 آبان 1396 - 16:38   

آیفون X جدید و اعتیاد پنهان شده در آن

  آیفون X جدید و اعتیاد پنهان شده در آن


ادامه ادامه مطلب یک

انتصاب  مدیرکل دفتر وزارتی و سرپرست دفتر روابط عمومی وزارت نیرو

  انتصاب مدیرکل دفتر وزارتی و سرپرست دفتر روابط عمومی وزارت نیرو


ادامه ادامه مطلب دو

زمانی که «ماوس» برای کامپیوتر اختراع شد

  زمانی که «ماوس» برای کامپیوتر اختراع شد


ادامه ادامه مطلب سه

آداب ارتباطی امام رضا (ع)

  آداب ارتباطی امام رضا (ع)


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آداب ارتباطی امام رضا (ع)
  روابط عمومی، رسانه و مدیریت بحران
  سیرۀ ارتباطی امام رضا (ع) از مدینه تا مرو
  استراتژی خلاقانه روابط عمومی با افزایش نرخ حضور دانش آموزان
  نقش رسانه های اجتماعی در پیامدهای زلزله
  تسهیلات حمایتی بانک ملی ایران برای خوداشتغالی و مشاغل خانگی
  هشدار بانک ملی ایران نسبت به شگردهای جدید کلاهبرداران
  اخلاق حرفه ای در حوزه روابط عمومی و عملکردهای آن
  جایگاه خلاقیت در عملکرد سازمانها و توسعه جامعه
  آیفون X جدید و اعتیاد پنهان شده در آن
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29582صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیپنجشنبه، 28 اردیبهشت 1396 - 13:23
یک روزنامه جهانی با روشی کاملا تازه
«مترو اینترنشنال» روزنامه ای که با روش تازه و مطابق وقت و سلیقه انسان قرن 21 منتشر می شود 17 ماه می2004 سی و ششمین شماره خود را در نیویورک منتشر کرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- «مترو اینترنشنال» روزنامه ای که با روش تازه و مطابق وقت و سلیقه انسان قرن 21 منتشر می شود 17 ماه می2004 سی و ششمین شماره خود را در نیویورک منتشر کرد.

 

این روزنامه 14 میلیونی که هر روز در 16 کشور و به 15 زبان منتشر می شود متعلق به یک شرکت سوئدی است که بر پایه تجربه و اندیشه «یان ستن بک» روزنامه نگار فقید سوئدی که سال 2002 فوت شد انتشار می یابد.

 

 «یان» که چند هیات جامعه شناس و روانشناس را مامور بررسی انسان قرن 21 از لحاظ روزنامه خوانی و کسب خبر و نظر کرده بود و تجربه صدها ناشر در کشورهای مختلف را به دست آورده بود به این نتیجه رسیده بود که انسان قرن 21 نمی تواند و نمی خواهد هر روز بیش از 15 دقیقه وقت خودرا صرف خواندن روزنامه کند ـ آن هم روزنامه ای که انشای روان و زود فهم و ژورنالیستی داشته باشد.

 

 می خواهد که خبر و تحلیل کوتاه و ساده و با حذف زوائد باشد، حاشیه رفتن و درازنویسی و مطالب غیر خبری را دوست ندارد. عکس خبری را ترجیح می دهد. مانند انسان قرون 19 و 20 مطالب بلند و نوشته هایی را که به او فایده نمی رسانند از روزنامه نمی خواهد و آنهارا کار مجله و کتاب می داند. دیدن تیتر روزنامه را بر خواندن مطلب آن ترجیح می دهد، لذا تیترها باید کامل و گویا باشند.

 

 چنین روزنامه ای به جای انبوه خبرنگار تازه کار نیاز به چند روزنامه نگار مجرب دارد. روزنامه ای را که صفحات زیاد داشته باشد نمی خواهد و حوصله به دست گرفتن و ورق زدنش را ندارد و .... به علاوه روزنامه خوان قرن 21 صرف نظر از این که در کدام کشور زندگی می کند نمی خواهد که وقت صرف کند و برود و روزنامه بخرد.

 

او ترجیح می دهد که روزنامه را در ایستگاه مترو و اتوبوس و یارستوران از «رک ـ سبد پایه دار» بردارد و پس از خواندن بگذارد و برود و اگر مایل به فایل کردن برخی مطالب برای استفاده بعدی باشد، هر چند وقت یک بار یک «سی دی» محتوای شماره پیشین روزنامه را خریداری و نگهداری کند.


«یان» گفته است که علت بی توجهی به روزنامه های حزبی و حاوی نطق های طولانی و جملات نامانوس و کلمات غامض همین بوده است که انسان قرن 21 روانشناسی دیگری دارد. «یان» معتقد است که درآمد اصلی روزنامه تنها از آگهی باید تامین شود، زیرا که توزیع سنتی پُرهزینه است. از یک طرف 30 درصد بهای روزنامه سهم روزنامه فروش می شود به علاوه توزیع، یزگشتی ها و حسابداری آن پُر از درد سر است.


«یان» پیش بینی کرده بود که اگر روزنامه های موجود این واقعیت را درک نکنند و روش خودرا مخصوصا در ساده نویسی با نیاز قرن تطبیق ندهند از میان خواهند رفت.
برپایه عقاید «یان» روزنامه مترو نخست در سوئد و سپس به ترتیب در جمهوری چک، لهستان، هنگ کنگ، ایتالیا، کانادا، فیلیپین، شیلی، کره جنوبی، فرانسه، آمریکا و ... منتشر شده و موفق بوده است.

 

منبع: www.iranianshistoryonthisday.com

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آداب ارتباطی امام رضا (ع)


  آیفون X جدید و اعتیاد پنهان شده در آن


  اخلاق حرفه ای در حوزه روابط عمومی و عملکردهای آن


  لینه‌کر و رزنامه‌نگار زن روسیه مجری برنامه قرعه‌کشی جام جهانی 2018 روسیه انتخاب شدند


  جایگاه خلاقیت در عملکرد سازمانها و توسعه جامعه


  سیرۀ ارتباطی امام رضا (ع) از مدینه تا مرو


  روابط عمومی پرسپولیس و خبرنگاران پرسپولیسی دست به کار می‌شوند


  راهنمای عملی در روشهای پژوهش کیفی : معرفی و نقد کتاب راهنملی تحلیل گفتگو، گفتمان و سند


  روابط عمومی، رسانه و مدیریت بحران


  نقش رسانه های اجتماعی در پیامدهای زلزله


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: انتشار ویژه نامه چهاردهمین کنفرانس روابط عمومی ایران