درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
یکشنبه، 28 آبان 1396 - 20:42   

آیفون X جدید و اعتیاد پنهان شده در آن

  آیفون X جدید و اعتیاد پنهان شده در آن


ادامه ادامه مطلب یک

انتصاب  مدیرکل دفتر وزارتی و سرپرست دفتر روابط عمومی وزارت نیرو

  انتصاب مدیرکل دفتر وزارتی و سرپرست دفتر روابط عمومی وزارت نیرو


ادامه ادامه مطلب دو

زمانی که «ماوس» برای کامپیوتر اختراع شد

  زمانی که «ماوس» برای کامپیوتر اختراع شد


ادامه ادامه مطلب سه

آداب ارتباطی امام رضا (ع)

  آداب ارتباطی امام رضا (ع)


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مقایسه یک نگاه و دو عملکرد
  آداب ارتباطی امام رضا (ع)
  روابط عمومی، رسانه و مدیریت بحران
  سیرۀ ارتباطی امام رضا (ع) از مدینه تا مرو
  استراتژی خلاقانه روابط عمومی با افزایش نرخ حضور دانش آموزان
  نقش رسانه های اجتماعی در پیامدهای زلزله
  تسهیلات حمایتی بانک ملی ایران برای خوداشتغالی و مشاغل خانگی
  هشدار بانک ملی ایران نسبت به شگردهای جدید کلاهبرداران
  اخلاق حرفه ای در حوزه روابط عمومی و عملکردهای آن
  جایگاه خلاقیت در عملکرد سازمانها و توسعه جامعه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29576صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیپنجشنبه، 28 اردیبهشت 1396 - 10:54
نتایج یک پژوهش در باره سکوت در محیط کار
نتایج یک پژوهش تازه نشان می‌دهد که "سکوت" در محیط کار می‌تواند به عنوان بایکوت و طرد این و آن همکار تلقی شود. به باور این روان‌پژوهان تاثیر عاطفی چنین ارزیابی‌ای در شرایط حاد به ایجاد حس حذف یا نفی‌ در فرد می‌انجامد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- نتایج یک پژوهش تازه نشان می‌دهد که "سکوت" در محیط کار می‌تواند به عنوان بایکوت و طرد این و آن همکار تلقی شود. به باور این روان‌پژوهان تاثیر عاطفی چنین ارزیابی‌ای در شرایط حاد به ایجاد حس حذف یا نفی‌ در فرد می‌انجامد.

"سکوت علامت رضا است"؛ این حکمت عامیانه به ویژه در فرهنگ ایرانی کاربرد فراوانی دارد، هرچند که جامعه‌شناسان و روان‌کاوان چندین دهه است که پدیده‌ی سکوت را از زاویه‌های گوناگون مورد بررسی قرار داده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که سکوت می‌تواند نارضایتی عمیق افراد را از روابط موجود هم نشان دهد.

سکوت کابوس‌زا
تازه‌ترین پژوهش‌های گروه روان‌پزشکان دانشگاه بازل (بال) سوئیس و همکاران آنان در این چارچوب، "سکوت" را در رفتارهای اجتماعی افراد به ویژه در محیط کار بررسی کرده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که سکوت می‌تواند برای کسانی که انتظار واکنش دارند، حتی کابوس‌زا باشد.

سلما رودرت و کیپلینگ ویلیامز، مدیران این پژوهش که نتایج بررسی خود را در مجله‌ی تخصصی "شخصیت و روانشناسی اجتماعی" منتشر کرده‌اند می‌گویند: "سکوت" در محیط کار می‌تواند به عنوان بایکوت و طرد این یا آن همکار تلقی شود. به باور این روان‌پژوهان تاثیر عاطفی این تلقی بر شخص ویران‌کننده است و می‌تواند در شرایط حاد به ایجاد حس حذف یا نفی‌ در آن همکار بیانجامد.

در گزارش سلما رودرت و کیپلینگ ویلیامز در این رابطه آمده است: «حتی ابراز یک دلیل بی‌ پروپایه و غیرمنطقی، می‌تواند از احساس رنجش فرد بکاهد.» این کارشناسان توصیه می‌کنند: «حتی واکنش منفی از عدم واکنش بهتر است".

ضرورت تعلق به جمع در تاریخ تکامل بشر
گروه پژوهش دانشگاه بازل، برای توضیح نتایج بررسی خود به تاریخ تکامل بشر استناد می‌کند و می‌نویسد این پدیده در ادوار گوناگون هم وجود داشته و انسان‌هایی که از جوامع روستایی یا گروه شکار طرد می‌شدند، خود را در معرض خطرات بی‌شمار می‌دیدند.

به باور پژوهشگران، نیاز عمیق انسان کنونی به تعلق‌داشتن به جمع یا این و آن جامعه، از همین "میراث تکاملی" سرچشمه می‌گیرد که به نیاز درک شدن، مورد پذیرش قرار گرفتن و به رسمیت شناخته شدن می‌انجامد.

نیاز "مشارکت در بازی"
در گزارش یادشده هم‌چنین آمده است که انسان به‌طورکلی نسبت به رفتارهای اجتماعی پیرامون خود حساسیت زیادی نشان می‌دهد و حس طرد و حذف شدن، بر این حساسیت‌ها می‌افزاید. در این شرایط کوچک‌ترین نشانه‌ی مثبت یا منفی بر روحیه و علاقه‌ی فرد "طردشده" و همکاری‌های آتی او تاثیر می‌گذارد.

سلما رودرت و کیپلینگ ویلیامز در مقاله‌ی خود می‌نویسند که نشان‌دادن واکنش‌ها و برخوردهای مثبت جمع، در ترمیم روحیه و کاهش رنجش فردی که خود را "حذف شده" احساس کرده، بی‌تاثیر نیست.

این پژوهش‌گران برای اثبات ادعای خود، نمونه‌ی بازی "پرتاب توپ" را شرح داده‌اند. در این مثال یکی از بازی‌کنان گروهی سه نفره، هنگام بازی "حذف" می‌شود و کسی به‌طرف او توپی پرتاب نمی‌کند. این "توپ بازی" ۴ بار تکرار می‌شود و فرد مزبور هم دو یا سه بار فرصت شرکت در بازی را پیدا می‌کند. همین امر رنجش و کدورت او نسبت به دیگران را از میان برمی‌دارد.

نادیده‌گرفته‌شدن: بدترین واکنش
در آزمایش دیگر، چند نفر برای اجاره‌ی خانه به صاحبان‌ آن‌ مراجعه می‌کنند و جواب رد می‌گیرند. این امر در نظر اغلب داوطلبانی که موجرها برای رد تقاضایشان دلیلی ارایه نداده‌اند، بسیار "دردناک" جلوه کرده است. بعضی گفتند که چون موجران با گرمی و مهربانی با آنان رفتار کردند، چندان از بابت رد تقاضا ناراحت نشدند. اغلب داوطلبان حتی پاسخ‌های مدلل منفی را بر جواب‌هایی که اصلا دلیلی برای رد تقاضای آنان ذکر نشده، ترجیح داده‌اند و گفته‌اند پاسخ‌هایی مثل "چون شما آدم بی‌ملاحظه‌ای هستید، به شما اتاق اجاره نمی‌دهیم" برایشان کمتر آزاردهنده بوده است.

گروه پژوهش دانشگاه بازل در پایان گزارش خود می‌نویسد: حرف آخر در محیط کار در عمل برقرار کردن ارتباط، واکنش‌ نشان دادن و برخورد کردن حتی به‌صورت منفی، بهتر از نادیده‌گرفته‌شدن است.

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آداب ارتباطی امام رضا (ع)


  آیفون X جدید و اعتیاد پنهان شده در آن


  اخلاق حرفه ای در حوزه روابط عمومی و عملکردهای آن


  جایگاه خلاقیت در عملکرد سازمانها و توسعه جامعه


  روابط عمومی، رسانه و مدیریت بحران


  لینه‌کر و رزنامه‌نگار زن روسیه مجری برنامه قرعه‌کشی جام جهانی 2018 روسیه انتخاب شدند


  سیرۀ ارتباطی امام رضا (ع) از مدینه تا مرو


  روابط عمومی پرسپولیس و خبرنگاران پرسپولیسی دست به کار می‌شوند


  نقش رسانه های اجتماعی در پیامدهای زلزله


  استراتژی خلاقانه روابط عمومی با افزایش نرخ حضور دانش آموزان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: انتشار ویژه نامه چهاردهمین کنفرانس روابط عمومی ایران