درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
جمعه، 6 مرداد 1396 - 07:21   

شرکت اپل چه قولی به دونالد ترامپ داده است؟

  شرکت اپل چه قولی به دونالد ترامپ داده است؟


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل پیکسل ۲ به بازار می‌آید

  گوگل پیکسل ۲ به بازار می‌آید


ادامه ادامه مطلب دو

سیلی از سوگواره‌های زمخت در شبکه‌های اجتماعی در خصوص خبر بازنشسته شدن برنامه «پینت»

  سیلی از سوگواره‌های زمخت در شبکه‌های اجتماعی در خصوص خبر بازنشسته شدن برنامه «پینت»


ادامه ادامه مطلب سه

راه‌هایی برای جلب اعتماد مشتریان به وبسایت

  راه‌هایی برای جلب اعتماد مشتریان به وبسایت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل پیکسل ۲ به بازار می‌آید
  شرکت اپل چه قولی به دونالد ترامپ داده است؟
  زندگی جان اف کندی در قاب تصویر
  تولید یک فعالیت سازمان یافته در روابط عمومی
  فایل سخنرانی کوتاه استاد اسمعیل دمیرچی نویسنده و پیشکسوت عرصه چاپ در دوازدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی
  گزارش 5WPR حاکی از افزایش دو رقمی درآمد در نیمه اول سال 2017 دارد
  ضرورت اطلاع رسانی شفاف مدیران از عملکرد دولت
  عباسیان: روابط عمومی مسئول معرفی دستاوردها و اثربخشی مجموعه است
  کار روابط عمومی عکس گرفتن در جلسات نیست
  اپلیکیشن‌های کاربردی برای روابط عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29576صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیپنجشنبه، 28 اردیبهشت 1396 - 10:54
نتایج یک پژوهش در باره سکوت در محیط کار
نتایج یک پژوهش تازه نشان می‌دهد که "سکوت" در محیط کار می‌تواند به عنوان بایکوت و طرد این و آن همکار تلقی شود. به باور این روان‌پژوهان تاثیر عاطفی چنین ارزیابی‌ای در شرایط حاد به ایجاد حس حذف یا نفی‌ در فرد می‌انجامد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- نتایج یک پژوهش تازه نشان می‌دهد که "سکوت" در محیط کار می‌تواند به عنوان بایکوت و طرد این و آن همکار تلقی شود. به باور این روان‌پژوهان تاثیر عاطفی چنین ارزیابی‌ای در شرایط حاد به ایجاد حس حذف یا نفی‌ در فرد می‌انجامد.

"سکوت علامت رضا است"؛ این حکمت عامیانه به ویژه در فرهنگ ایرانی کاربرد فراوانی دارد، هرچند که جامعه‌شناسان و روان‌کاوان چندین دهه است که پدیده‌ی سکوت را از زاویه‌های گوناگون مورد بررسی قرار داده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که سکوت می‌تواند نارضایتی عمیق افراد را از روابط موجود هم نشان دهد.

سکوت کابوس‌زا
تازه‌ترین پژوهش‌های گروه روان‌پزشکان دانشگاه بازل (بال) سوئیس و همکاران آنان در این چارچوب، "سکوت" را در رفتارهای اجتماعی افراد به ویژه در محیط کار بررسی کرده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که سکوت می‌تواند برای کسانی که انتظار واکنش دارند، حتی کابوس‌زا باشد.

سلما رودرت و کیپلینگ ویلیامز، مدیران این پژوهش که نتایج بررسی خود را در مجله‌ی تخصصی "شخصیت و روانشناسی اجتماعی" منتشر کرده‌اند می‌گویند: "سکوت" در محیط کار می‌تواند به عنوان بایکوت و طرد این یا آن همکار تلقی شود. به باور این روان‌پژوهان تاثیر عاطفی این تلقی بر شخص ویران‌کننده است و می‌تواند در شرایط حاد به ایجاد حس حذف یا نفی‌ در آن همکار بیانجامد.

در گزارش سلما رودرت و کیپلینگ ویلیامز در این رابطه آمده است: «حتی ابراز یک دلیل بی‌ پروپایه و غیرمنطقی، می‌تواند از احساس رنجش فرد بکاهد.» این کارشناسان توصیه می‌کنند: «حتی واکنش منفی از عدم واکنش بهتر است".

ضرورت تعلق به جمع در تاریخ تکامل بشر
گروه پژوهش دانشگاه بازل، برای توضیح نتایج بررسی خود به تاریخ تکامل بشر استناد می‌کند و می‌نویسد این پدیده در ادوار گوناگون هم وجود داشته و انسان‌هایی که از جوامع روستایی یا گروه شکار طرد می‌شدند، خود را در معرض خطرات بی‌شمار می‌دیدند.

به باور پژوهشگران، نیاز عمیق انسان کنونی به تعلق‌داشتن به جمع یا این و آن جامعه، از همین "میراث تکاملی" سرچشمه می‌گیرد که به نیاز درک شدن، مورد پذیرش قرار گرفتن و به رسمیت شناخته شدن می‌انجامد.

نیاز "مشارکت در بازی"
در گزارش یادشده هم‌چنین آمده است که انسان به‌طورکلی نسبت به رفتارهای اجتماعی پیرامون خود حساسیت زیادی نشان می‌دهد و حس طرد و حذف شدن، بر این حساسیت‌ها می‌افزاید. در این شرایط کوچک‌ترین نشانه‌ی مثبت یا منفی بر روحیه و علاقه‌ی فرد "طردشده" و همکاری‌های آتی او تاثیر می‌گذارد.

سلما رودرت و کیپلینگ ویلیامز در مقاله‌ی خود می‌نویسند که نشان‌دادن واکنش‌ها و برخوردهای مثبت جمع، در ترمیم روحیه و کاهش رنجش فردی که خود را "حذف شده" احساس کرده، بی‌تاثیر نیست.

این پژوهش‌گران برای اثبات ادعای خود، نمونه‌ی بازی "پرتاب توپ" را شرح داده‌اند. در این مثال یکی از بازی‌کنان گروهی سه نفره، هنگام بازی "حذف" می‌شود و کسی به‌طرف او توپی پرتاب نمی‌کند. این "توپ بازی" ۴ بار تکرار می‌شود و فرد مزبور هم دو یا سه بار فرصت شرکت در بازی را پیدا می‌کند. همین امر رنجش و کدورت او نسبت به دیگران را از میان برمی‌دارد.

نادیده‌گرفته‌شدن: بدترین واکنش
در آزمایش دیگر، چند نفر برای اجاره‌ی خانه به صاحبان‌ آن‌ مراجعه می‌کنند و جواب رد می‌گیرند. این امر در نظر اغلب داوطلبانی که موجرها برای رد تقاضایشان دلیلی ارایه نداده‌اند، بسیار "دردناک" جلوه کرده است. بعضی گفتند که چون موجران با گرمی و مهربانی با آنان رفتار کردند، چندان از بابت رد تقاضا ناراحت نشدند. اغلب داوطلبان حتی پاسخ‌های مدلل منفی را بر جواب‌هایی که اصلا دلیلی برای رد تقاضای آنان ذکر نشده، ترجیح داده‌اند و گفته‌اند پاسخ‌هایی مثل "چون شما آدم بی‌ملاحظه‌ای هستید، به شما اتاق اجاره نمی‌دهیم" برایشان کمتر آزاردهنده بوده است.

گروه پژوهش دانشگاه بازل در پایان گزارش خود می‌نویسد: حرف آخر در محیط کار در عمل برقرار کردن ارتباط، واکنش‌ نشان دادن و برخورد کردن حتی به‌صورت منفی، بهتر از نادیده‌گرفته‌شدن است.

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ کانال تلویزیونی جنوب (تله سورTeleSUR) و گسترش جنگ امواج در قاره آمریکا


  شماره 43 فصلنامه کارگزار روابط عمومی منتشر شد


  چگونه کارشکنی ها و بهانه ها می تواند سبب از دست رفتن قدرت کاخ سفید شود


  بررسی پیرامون قدرت اثربخشی و متقاعد کنندگی ارتباط گـران روابط عمومی


  تولید یک فعالیت سازمان یافته در روابط عمومی


  گزارش 5WPR حاکی از افزایش دو رقمی درآمد در نیمه اول سال 2017 دارد


  سیلی از سوگواره‌های زمخت در شبکه‌های اجتماعی در خصوص خبر بازنشسته شدن برنامه «پینت»


  ارائه آنتی ویروس رایگان برای کاربران جهان توسط "شرکت کاسپرسکی"


  تقدیر از میرزا بابا مطهری نژاد پیشکسوت عرصه ارتباطات


  گوگل پیکسل ۲ به بازار می‌آید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: بیانیه هیئت داوران دوازدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی