درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 7 خرداد 1397 - 14:10   

فراخوان سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  فراخوان سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

ناخشنودی از پاسخ‌های زاکربرگ، مدیر فیسبوک در پارلمان اروپا

  ناخشنودی از پاسخ‌های زاکربرگ، مدیر فیسبوک در پارلمان اروپا


ادامه ادامه مطلب دو

اربابان صنایع دیجیتال در کاخ الیزه؛ امانوئل ماکرون با زاکربرگ گفتگویی جداگانه دارد

  اربابان صنایع دیجیتال در کاخ الیزه؛ امانوئل ماکرون با زاکربرگ گفتگویی جداگانه دارد


ادامه ادامه مطلب سه

مزایای فناوری اطلاعات برای کارآفرینان

  مزایای فناوری اطلاعات برای کارآفرینان


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط عمومی دانشگاه مازندران رتبه برتر کشور
  واکاوی منزلت روابط عمومی در عصر حاضر
  تمدید طرح خدمت میان بانک ملی ایران و توسعه صادرات
  نگاهی تجربی به چالش های روابط عمومی
  افزایش منابع بانک شهر در ۳سال گذشته
  اقدامات ضروری برای اجرای مراسم جمعی
  چهار گام تا طراحی حرفه ای کتاب
  دو کارگاه آموزشی روابط عمومی برگزار می‌شود
  درگذشت پدر سینمای ایران
  تجلیل از مسئولان روابط عمومی های گرمسار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29559صفحه نخست » روز روابط عمومیچهارشنبه، 27 اردیبهشت 1396 - 17:23
روابط عمومی: عالیجناب عصر ارتباطات
مریم ریحانی، مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان - آنچه که سبب می شود ویترین یک اداره زیباتر و قویتر جلوه کند انگیزه است که آن هم به دست مدیران محترم ادارات فراهم می شود. که انگیزه همیشه مساله مالی نیست بلکه روابط عمومی را در جایگاه اصلی خودش پذیرفتن انگیزه است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- نام روابط عمومی که می آید سیلی از واژه ها سرازیر می شود. قلب تپنده سازمان، مغز متفکر ارگان، رابط رئیس و مردم، صدای کارمندان، ویترین ادارات، رهبر سمفونی داده ها، در عصر انفجار اطلاعات باخبر ترین فرد نسبت به بقیه، سخنگوی دهکده جهانی و و و همه توصیف فعالیت های روابط عمومیست. هر چند که امروزه انتظارات از روابط عمومی ها بالا رفته و بها دادن ها کم شده اما همینقدر که نقش روابط عمومی در اذهان عموم پررنگ تر شده است نشان از گستردگی دامنه فعالیت ها و حضور موثر وی دارد.


امروزه روابط عمومی در دسته شغلهای پراسترس طبقه بندی می شود ما که در این رشته مشغول به فعالیت هستیم حتما به صورت کامل با آن آشناییم و حال این درجه سختی به اثبات آماری رسیده است. مدیران روابط عمومی‌ها افراد متخصص در زمینه کنترل آسیب‌ها بوده و بنابراین نیازمند توانایی تفکر و عمل سریع در شرایط پراسترس و تنش زا هستند.


در صدر فهرست مشاغل پراسترس، مشاغلی که افراد با فعالیت در آنها در معرض خطر جسمی و واقعی هستند قرار دارند از قبیل شغل‌های نظامی،آتش نشانی و خلبان هواپیما، چه چیزی باعث می‌شود که روابط عمومی، جزو مشاغل سخت طبقه بندی شود؟   

 

CareerCast(شبکه شغلی آنلاین) این گونه توضیح می‌دهد که شغل‌هایی مانند مدیر روابط عمومی، خبرنگار روزنامه و حتی هماهنگ کننده جزء پراسترس ترین مشاغل قرار می‌گیرند به دلیل ضرب الاجل‌ها و موشکافی دقیق در مقابل دیدگان مردم و این خود یکی از دلایل جذب حرفه‌ای اکثر دانشجویان دانشگاه‌ها است.


برای درک این موضوع نیازی نیست به آمار کشورهای دیگر رجوع کنیم در پنج ماه اخیر دو نفر از همکاران روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل استرس های شغلی دچار سکته قلبی شده اند که نشان از استرس بالای کاری و فعالیت های خارج از ساعت اداری است. همکاری می گفت در دورانی که سمت مدیر روابط عمومی را داشتم، لحظات شیرین بزرگ شدن فرزندم را ندیدم زیرا همواره درگیر شغلم و فعالیت های متنوع ناشی از آن در خارج از ساعت اداری بودم.


روابط عمومی مانند مدیریت ذاتی است و باید در خون افراد باشد، هیچ کسی با کلاس رفتن و مدرک گرفتن یک روابط عمومی موفق نمی شود اگر در وجودش این موهبت الهی به ودیعه گذاشته نشده باشد. نقش کلاس ها و دوره های مختلف در اجرای بهتر این مسئولیت انکارناپذیر است اما نه در صورتیکه پایه و مایه اصلی وجود نداشته باشد.


اگر دقت کرده باشید بیشتر کسانی که مسئولیت روابط عمومی را می پذیرند بر خلاف سایر کارکنان به حرفه خویش علاقمندند و این حرفه را بخشی از زندگی شخصی خویش می بینند. چرا که روابط عمومی منحصر به مکان و زمان خاصی نمی شود و هر لحظه که رخدادی راجع به اداره مورد نظر پیش بیاید روابط عمومی خودش را ملزم به ارائه گزارش و خبر می داند.


روابط عمومی نوک پیکان هر اداره و سازمان است که اگر در کارش قصور کند کل مجموعه بی کفایت جلوه می کند پس مجبور است خوب باشد و پیشرفت کند. در همین راستا شرکت در دوره های خبر نویسی، فن بیان، خودشناسی و ... برای کارآمد شدن وی موثر است.


آنچه که سبب می شود ویترین یک اداره زیباتر و قویتر جلوه کند انگیزه است که آن هم به دست مدیران محترم ادارات فراهم می شود. که انگیزه همیشه مساله مالی نیست بلکه روابط عمومی را در جایگاه اصلی خودش پذیرفتن انگیزه است.

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  دو کارگاه آموزشی روابط عمومی برگزار می‌شود


   مراسم معارفه سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل


  نگاهی تجربی به چالش های روابط عمومی


  درگذشت پدر سینمای ایران


  چهار گام تا طراحی حرفه ای کتاب


  تجلیل از مسئولان روابط عمومی های گرمسار


  مدیر خانه مطبوعات آذربایجان‌شرقی: رسالت رسانه‌ها و مدیران روابط‌عمومی جدا از یکدیگر نیست


  روابط عمومی دانشگاه مازندران رتبه برتر کشور


  اقدامات ضروری برای اجرای مراسم جمعی


  به همت خانه مطبوعات؛ مدیران برتر روابط عمومی آذربایجان‌شرقی تجلیل شدند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی