درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 28 آذر 1396 - 01:06   

بانک آینده موفق به دریافت گواهینامه استاندارد رسیدگی به شکایات مشتریان گردید

  بانک آینده موفق به دریافت گواهینامه استاندارد رسیدگی به شکایات مشتریان گردید


ادامه ادامه مطلب یک

مدیرکل جدید روابط عمومی استانداری اردبیل منصوب شد

  مدیرکل جدید روابط عمومی استانداری اردبیل منصوب شد


ادامه ادامه مطلب دو

«بام» در صدر عبارات جست و جو شده در اینترنت

  «بام» در صدر عبارات جست و جو شده در اینترنت


ادامه ادامه مطلب سه

نوآوری؛ حلقه مفقوده روابط عمومی ها برای پیشبرد اهداف سازمانی بانکها

  نوآوری؛ حلقه مفقوده روابط عمومی ها برای پیشبرد اهداف سازمانی بانکها


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مخاطبان روستایی، حلقه گمشده اطلاع رسانی در روابط عمومی
  برنامه ریزی و هدایت برنامه های روابط عمومی
  محمد سلطانی فرمعاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد شد
  انتصاب مدیر روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش
  نوآوری؛ حلقه مفقوده روابط عمومی ها برای پیشبرد اهداف سازمانی بانکها
  آشنایی با سالنامه تخصصی روابط عمومی
  نشست جهانی روابط عمومی مالتا
  سه فاجعه بزرگ روابط عمومی در سال 2017
  گوگل و آمازون ؛ دو رقیب جدی بانکها در سال ۲۰۱۸
  جشنواره جدید بانک ملی ایران با موضوع پیام رسان بله، به زودی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29533صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیچهارشنبه، 27 اردیبهشت 1396 - 07:39
به بهانه روز ملی ارتباطات و روابط عمومی
روزگــار روابط عمـومی
مهدی باقریان رییس موسسه کارگزار روابط عمومی - روابط عمومی در ایران علیرغم همه مشکلات پیش رو که طبیعت یک جامعه بالنده و در مسیر توسعه و پیشرفت است، خوشبختانه به سوی ایفای نقش حرفه ای خود و اثرگذاری بیشتر در مناسبات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و بین المللی گام بر می دارد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی در ایران علیرغم همه مشکلات پیش رو که طبیعت یک جامعه بالنده و در مسیر توسعه و پیشرفت است، خوشبختانه به سوی ایفای نقش حرفه ای خود و اثرگذاری بیشتر در مناسبات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و بین المللی گام بر می دارد.


اینک که بعد از سال ها تلاش و پیگیری مستمر دســتاندرکاران روابط عمومـی و جامعـه ارتبـاطات کشور، نتیجه این اقدامات برای نامگذاری روزی با نام روابط عمومی به ثمر نشسته است، باید تلاش کنیم تا بتوانیم اهدافی را که برای ثبت چنین عنوانی در تاریخ رسمی کشور در نظر داشته ایم بیش از پیش محقق گردد.


این موضوع هنگامی اهمیت بیشتری پیدا می کند که در نظر داشته باشیم27 اردیبهشت ماه روزی است که در سطح جهانی نیز به عنوان روز ارتباطات و جامعه اطلاعاتی نامگذاری شده است. در همین ارتباط و با عنایت به تحولات مثبت پیش رو چنین فرصتی می تواند زمینه های مناسبی را برای برقراری ارتباطاتی که در سایه اجماع در به رسمیت شناختن حقوق ایران اسلامی در سطح جهانی در جریان است، جایگاه ویژه ای را برای نقش آفرینی بیشتر روابط عمومی ایرانی فراهم آورد.


از سویی دیگر امروزه نقش روابط عمومی ها در کمک به تصمیم گیری های مدیریتی و استراتژیک یک سازمان نقشی قابل توجه است. نقش روابط عمومی به عنوان ابزار مدیریتی برای فعالیت های حرفه ای از مشخصه های جدید روابط عمومی در عصر ارتباطات است.


اما آنچه می ماند توجه به نقاط ضعف و احیانا مشکلات و پیرایه هایی است که متاسفانه مانند هر نهاد پویای دیگری، روابط عمومی در ایران را هم تا حدودی از نقش و جایگاه خود دور کرده است. عدم توجه کافی به موضوع اخلاق به عنوان بن مایه فعالیت های روابط عمومی، سطحی نگری، نگاه ابزاری به روابط عمومی، کم توجهی به دانش و تولید محتوای مناسب و اثربخش، فرار از عمل موثر و گرایش به شعار و کلی گویی، کم توجهی به موضوعاتی مانند آموزش، پژوهش و برنامه ریزی و موضوعاتی دیگر از این دست از جمله مسائل و مشکلاتی است که دامن روابط عمومی ایران را گرفته و سخت نیاز به توجه، تامل و مراقبت دارد.


شاید بتوان گفت توجه به این مشکلات و عنایت به نکات مثبتی که مایه امید و موتور محرکه روابط عمومی برای نقش آفرینی بیشتر در جایگاه شایسته آن است و توجه به جایگاه روابط عمومی با اجرایی شدن این توجهات می توان آینده روشنی را در حرکت روبه رشد نظام ارتباطی و روابط عمومی کشور متصور بود.


در واقع به نظر می رسد اگر این مسائل و موضوعات مهم دیگر در روز ملی ارتباطات و روابط عمومی بیشتر مورد توجه قرار گیرد میتوان نقطه عطفی در توسعه و تحول واحدهای روابط عمومی کشور عزیزمان ایران محسوب نمود.


روز ارتباطات و روابط عمومی بهانه ای است تا بار دیگر به همدیگر یادآوری کنیم، نمادهای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی یک جامعه در گرو ساز و کارهایی های ارتباطی همچون توزیع عادلانه اطلاعات، روشنگری، مردم مداری و احترام به حقوق انسان ها به منظور افزایش سطح مشارکت مردمی می باشد که بدون هیج شک و شبهه ای ماموریت انجام آن به عهده مدیریت روابط عمومی مجموعه سازمان های دولتی و خصوصی و دیگر فعالان هنر هشتم در سطح مدیریت کلان روابط عمومی کشور است.





 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با سالنامه تخصصی روابط عمومی


  نظر جالب این روزنامه نگار اینوستیگیتیو درباره فقر و فقیر


  سه فاجعه بزرگ روابط عمومی در سال 2017


  نقش روابط عمومی و تبلیغات


  شش گرایش جدید روابط عمومی در جهان


  توسعه و تجهیز روابط عمومی ها به ابزار نوین ضروریست


  تقدیر از روابط عمومی بانک صادرات قم


  مدیرکل جدید روابط عمومی استانداری اردبیل منصوب شد


  انتصاب مدیر روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش


  محمد سلطانی فرمعاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: جلد سوم کتاب استانداردهای روابط عمومی منتشر شد