درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 شهریور 1396 - 15:00   

تولد ۳۵ سالگی "اموتیکون" یا شکلک‌های اینترنتی

  تولد ۳۵ سالگی "اموتیکون" یا شکلک‌های اینترنتی


ادامه ادامه مطلب یک

بحران برای مجله «رولینگ استون»؛ مجله مشهور فروخته می‌شود

  بحران برای مجله «رولینگ استون»؛ مجله مشهور فروخته می‌شود


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب سرپرست روابط‌عمومی پست بانک

  انتصاب سرپرست روابط‌عمومی پست بانک


ادامه ادامه مطلب سه

 تلگرام محبوب‌ ترین پیام‌رسان

   تلگرام محبوب‌ ترین پیام‌رسان


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تقویم روز ارتباطات/ روزی که ایران اصول ژورنالیسم حرفه ای را به اجرا گذارد
  روابط عمومی (Public Relations) چیست؟
  چهار نکته ضروری برای روابط عمومی
  مبانی روابط عمومی: چه زمانی و چگونه از روابط عمومی (PR) استفاده کنیم؟
  انتصاب سرپرست روابط‌عمومی پست بانک
  واکنش‌ کارشناس ارشد اندیشکده شورای روابط عمومی به سخنان ترامپ در سازمان ملل متحد
  تاثیر پذیری روابط عمومی در افکار عمومی
  چگونه در استارت آپ، از روابط عمومی استفاده کنیم؟
  معاون استاندار خراسان شمالی: روابط عمومی‌ها نقش به‌سزایی در امر به معروف دارند
  بحران برای مجله «رولینگ استون»؛ مجله مشهور فروخته می‌شود
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29533صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیچهارشنبه، 27 اردیبهشت 1396 - 07:39
به بهانه روز ملی ارتباطات و روابط عمومی
روزگــار روابط عمـومی
مهدی باقریان رییس موسسه کارگزار روابط عمومی - روابط عمومی در ایران علیرغم همه مشکلات پیش رو که طبیعت یک جامعه بالنده و در مسیر توسعه و پیشرفت است، خوشبختانه به سوی ایفای نقش حرفه ای خود و اثرگذاری بیشتر در مناسبات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و بین المللی گام بر می دارد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی در ایران علیرغم همه مشکلات پیش رو که طبیعت یک جامعه بالنده و در مسیر توسعه و پیشرفت است، خوشبختانه به سوی ایفای نقش حرفه ای خود و اثرگذاری بیشتر در مناسبات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و بین المللی گام بر می دارد.


اینک که بعد از سال ها تلاش و پیگیری مستمر دســتاندرکاران روابط عمومـی و جامعـه ارتبـاطات کشور، نتیجه این اقدامات برای نامگذاری روزی با نام روابط عمومی به ثمر نشسته است، باید تلاش کنیم تا بتوانیم اهدافی را که برای ثبت چنین عنوانی در تاریخ رسمی کشور در نظر داشته ایم بیش از پیش محقق گردد.


این موضوع هنگامی اهمیت بیشتری پیدا می کند که در نظر داشته باشیم27 اردیبهشت ماه روزی است که در سطح جهانی نیز به عنوان روز ارتباطات و جامعه اطلاعاتی نامگذاری شده است. در همین ارتباط و با عنایت به تحولات مثبت پیش رو چنین فرصتی می تواند زمینه های مناسبی را برای برقراری ارتباطاتی که در سایه اجماع در به رسمیت شناختن حقوق ایران اسلامی در سطح جهانی در جریان است، جایگاه ویژه ای را برای نقش آفرینی بیشتر روابط عمومی ایرانی فراهم آورد.


از سویی دیگر امروزه نقش روابط عمومی ها در کمک به تصمیم گیری های مدیریتی و استراتژیک یک سازمان نقشی قابل توجه است. نقش روابط عمومی به عنوان ابزار مدیریتی برای فعالیت های حرفه ای از مشخصه های جدید روابط عمومی در عصر ارتباطات است.


اما آنچه می ماند توجه به نقاط ضعف و احیانا مشکلات و پیرایه هایی است که متاسفانه مانند هر نهاد پویای دیگری، روابط عمومی در ایران را هم تا حدودی از نقش و جایگاه خود دور کرده است. عدم توجه کافی به موضوع اخلاق به عنوان بن مایه فعالیت های روابط عمومی، سطحی نگری، نگاه ابزاری به روابط عمومی، کم توجهی به دانش و تولید محتوای مناسب و اثربخش، فرار از عمل موثر و گرایش به شعار و کلی گویی، کم توجهی به موضوعاتی مانند آموزش، پژوهش و برنامه ریزی و موضوعاتی دیگر از این دست از جمله مسائل و مشکلاتی است که دامن روابط عمومی ایران را گرفته و سخت نیاز به توجه، تامل و مراقبت دارد.


شاید بتوان گفت توجه به این مشکلات و عنایت به نکات مثبتی که مایه امید و موتور محرکه روابط عمومی برای نقش آفرینی بیشتر در جایگاه شایسته آن است و توجه به جایگاه روابط عمومی با اجرایی شدن این توجهات می توان آینده روشنی را در حرکت روبه رشد نظام ارتباطی و روابط عمومی کشور متصور بود.


در واقع به نظر می رسد اگر این مسائل و موضوعات مهم دیگر در روز ملی ارتباطات و روابط عمومی بیشتر مورد توجه قرار گیرد میتوان نقطه عطفی در توسعه و تحول واحدهای روابط عمومی کشور عزیزمان ایران محسوب نمود.


روز ارتباطات و روابط عمومی بهانه ای است تا بار دیگر به همدیگر یادآوری کنیم، نمادهای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی یک جامعه در گرو ساز و کارهایی های ارتباطی همچون توزیع عادلانه اطلاعات، روشنگری، مردم مداری و احترام به حقوق انسان ها به منظور افزایش سطح مشارکت مردمی می باشد که بدون هیج شک و شبهه ای ماموریت انجام آن به عهده مدیریت روابط عمومی مجموعه سازمان های دولتی و خصوصی و دیگر فعالان هنر هشتم در سطح مدیریت کلان روابط عمومی کشور است.





 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ روزی که ایران اصول ژورنالیسم حرفه ای را به اجرا گذارد


  واکنش‌ کارشناس ارشد اندیشکده شورای روابط عمومی به سخنان ترامپ در سازمان ملل متحد


  تاثیر پذیری روابط عمومی در افکار عمومی


  چگونه در استارت آپ، از روابط عمومی استفاده کنیم؟


  نظرسنجی: چگونه روزنامه نگاران در سال 2017 از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند؟


  بحران برای مجله «رولینگ استون»؛ مجله مشهور فروخته می‌شود


  تولد ۳۵ سالگی "اموتیکون" یا شکلک‌های اینترنتی


  اختلال موقت در تماس های تلفنی اداره کل روابط عمومی بانک ملی ایران


  مبانی روابط عمومی: چه زمانی و چگونه از روابط عمومی (PR) استفاده کنیم؟


  انتصاب سرپرست روابط‌عمومی پست بانک


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: کتاب "مقررات روابط عمومی" منتشر شد