درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 شهریور 1396 - 14:59   

تولد ۳۵ سالگی "اموتیکون" یا شکلک‌های اینترنتی

  تولد ۳۵ سالگی "اموتیکون" یا شکلک‌های اینترنتی


ادامه ادامه مطلب یک

بحران برای مجله «رولینگ استون»؛ مجله مشهور فروخته می‌شود

  بحران برای مجله «رولینگ استون»؛ مجله مشهور فروخته می‌شود


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب سرپرست روابط‌عمومی پست بانک

  انتصاب سرپرست روابط‌عمومی پست بانک


ادامه ادامه مطلب سه

 تلگرام محبوب‌ ترین پیام‌رسان

   تلگرام محبوب‌ ترین پیام‌رسان


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تقویم روز ارتباطات/ روزی که ایران اصول ژورنالیسم حرفه ای را به اجرا گذارد
  روابط عمومی (Public Relations) چیست؟
  چهار نکته ضروری برای روابط عمومی
  مبانی روابط عمومی: چه زمانی و چگونه از روابط عمومی (PR) استفاده کنیم؟
  انتصاب سرپرست روابط‌عمومی پست بانک
  واکنش‌ کارشناس ارشد اندیشکده شورای روابط عمومی به سخنان ترامپ در سازمان ملل متحد
  تاثیر پذیری روابط عمومی در افکار عمومی
  چگونه در استارت آپ، از روابط عمومی استفاده کنیم؟
  معاون استاندار خراسان شمالی: روابط عمومی‌ها نقش به‌سزایی در امر به معروف دارند
  بحران برای مجله «رولینگ استون»؛ مجله مشهور فروخته می‌شود
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29502صفحه نخست » مقالات روابط عمومیدوشنبه، 25 اردیبهشت 1396 - 20:55
دوازده ویژگی افراد بسیار موفق
پژوهش های به عمل آمده از جمله در دانشگاه استریر نشان می دهند که گرچه برخی از ویژگی های افراد بسیار موفق با یکدیگر تفاوت دارند، اما همگی آنها در 12 خصوصیتی مشترکند، که در ادامه به آنها اشاره می شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- پژوهش های به عمل آمده از جمله در دانشگاه استریر نشان می دهند که گرچه برخی از ویژگی های افراد بسیار موفق با یکدیگر تفاوت دارند، اما همگی آنها در 12 خصوصیتی مشترکند، که در ادامه به آنها اشاره می شود.


1- آرامش و خونسردی
اینگونه افراد آرام و خونسردند. زیرا بگونه ای مستمر احساسات خود را ردگیری می کنند، آنها را درک می نمایند، و از این دانسته های خویش برای لحظاتی که باید در برابر چالش ها واکنش نشان دهند و بر خویشتن مسلط باشند، بهره می برند. بنابراین وقتی کارها خوب پیش نمی روند، به خوبی خود را کنترل می کنند. زیرا می دانند چه اوضاع خوب و یا بد باشد، همه چیز به مرور زمان تغییر می کند. بنابراین باید خود را با اوضاع مطابقت، و به تلاش ها ادامه داد.


2- داشتن معلومات
آگاهی های افراد بسیار موفق از دیگران بیشتر است. زیرا بگونه ای مستمر برای افزایش خودآگاهی شان تلاش می کنند. هر وقت هم که زمان کوتاهی بیکار می شوند، از آن جهت یادگیری بهره می برند. البته دلیلشان این نیست، که چنین عملکردی درست می باشد. بلکه این است، که به یادگیری علاقه زیادی دارند.


3- تصمیم گیری آگاهانه
اینگونه افراد، زیاد با اتکای اینکه به دلم افتاده چنین و چنان است، عمل نمی کنند. بلکه در هنگام تصمیم گیری خوب به موضوع مربوطه می اندیشند، با دیگران مشورت می نمایند، و زود تصمیم نمی گیرند.


4- سخن گفتن با اعتماد
به ندرت شنیده می شود که افراد بسیار موفق بگویند مطمئن نیستم، و یا فکر می کنم. بلکه با اعتماد کامل سخن می گویند. زیرا می دانند اگر کسی خودش به گفته هایش اعتماد نداشته باشد، مردم به سختی به حرفش گوش می کنند.


5- حرکات بدنی مثبت
نشان دادن حرکات صورت و بدن، و همچنین لحن صدای آگاهانه (به این مفهوم که نشانگر مثبت بودن فرد باشد) سبب جذب مردم به انسان می شود. استفاده از لحن صدای مشتاقانه، دست به سینه و عصا قورت داده نبودن، حفظ ارتباط چشمی، و خم شدن به سوی کسانی که دارند صحبت می کنند، از انواع اینگونه حرکات مثبت به شمار می روند. نشان دادن این حرکات برای موفقیت در جلب دیگران بسیار موثرند.


6- تاثیر مثبت گذاشتن در دیدار نخست
پژوهش ها نشان می دهند که بیشتر مردم در همان نخستین هفت ثانیه اولین دیدار با دیگران، به این نتیجه می رسند که از آنها خوششان می آید یا نمی آید. در بقیه فرصت گفت و گو هم، احساس نخست خود را محک می زنند. بنابراین تاثیر مثبت گذاشتن در دیدار نخست اهمیت زیادی دارد. محکم و در عین حال دوستانه دست دادن، لبخند به لب داشتن، و گارد نگرفتن در برابر دیگران، از ویژگی هایی هستند، که بخصوص در دیدار نخست سبب چنین تاثیری می شوند.


7- کسب پیروزی های کوچک
افراد بسیار موفق دوست دارند خود را به چالش بکشند، و موفق شوند. حتی اگر این پیروزی ها کوچک باشند. زیرا پیروزی های کوچک سبب می شوند آن بخش از مغز که مسوول پیشرفت و انگیزه است، به جنب و جوش بیفتد، و انسان برای کسب پیروزی های بزرگتر نیرو و انگیزه پیدا کند.


8- سر نترس داشتن
ترس چیزی جز احساسی برآمده از تخیلات انسان نیست. البته خطر واقعیت دارد. اما ترس یک گزینه است، و افراد مورد اشاره بهتر از دیگران از این حقیقت آگاهند. بنابراین ترس های بیهوده خود را پس می زنند.


9- دلپذیر بودن
افراد بسیار موفق ترکیبی از قدرت و آرامش هستند. بنابراین برای رساندن منظور خود هم از فشار، خشم و حیله گری، استفاده نمی کنند. در نتیجه دوست داشتنی و قابل دسترس می باشند. ویژگی هایی که سبب می شوند، دیگران ایده های آنها را بپذیرند.


10- صداقت
اینگونه افراد همواره صادق هستند. گرچه امکان دارد این ویژگی گاهی اوقات سبب تجربیات تلخی شود، اما در درازمدت بهترین نتیجه را به بار می آورد. زیرا سبب ارتباط اصیلی با دیگران می شود، که در غیر این صورت ایجاد آن امکان ندارد. همچنین براساس پژوهش ها دروغگوها بیش از راستگویان به بیماری های روانی مبتلا می شوند.


11- شاکر بودن
گرچه افراد بسیار موفق برای رسیدن به جایگاه کنونی خود زحمت زیادی کشیده اند، اما در عین حال می دانند که مربیان، همکاران، اعضای خانواده و دوستانشان، در رسیدن آنها به چنین جایگاهی نقش داشته اند. بنابراین به جای اینکه خود را تنها دلیل موفقیت خویش بدانند، از این افراد هم برای نقششان در این موفقیت تشکر می کنند.


12- قدر نعمت دانستن
افراد واقعا استثنایی همواره در پی کسب دستاوردهای بیشترند. اما در عین حال از اهمیت نعمت هایی که دارند آگاهند، و قدر آنها را می دانند. همچنین اگاهی دارند که بخش زیادی از مثبت، دلیر و باانگیزه بودنشان، ناشی از همین فروتنی و دانستن قدر نعمت هایی است، که به هر دلیل از آنها برخوردارند.


نتیجه گیری
اگر ما تلاش کنیم ویژگی های مورد اشاره را در خود نهادینه نماییم، می توانیم در زمره افراد بسیار موفق قرار بگیریم. می گویید نه، امتحانش مجانی است.
 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ روزی که ایران اصول ژورنالیسم حرفه ای را به اجرا گذارد


  واکنش‌ کارشناس ارشد اندیشکده شورای روابط عمومی به سخنان ترامپ در سازمان ملل متحد


  تاثیر پذیری روابط عمومی در افکار عمومی


  چگونه در استارت آپ، از روابط عمومی استفاده کنیم؟


  نظرسنجی: چگونه روزنامه نگاران در سال 2017 از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند؟


  بحران برای مجله «رولینگ استون»؛ مجله مشهور فروخته می‌شود


  تولد ۳۵ سالگی "اموتیکون" یا شکلک‌های اینترنتی


  اختلال موقت در تماس های تلفنی اداره کل روابط عمومی بانک ملی ایران


  مبانی روابط عمومی: چه زمانی و چگونه از روابط عمومی (PR) استفاده کنیم؟


  انتصاب سرپرست روابط‌عمومی پست بانک


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: کتاب "مقررات روابط عمومی" منتشر شد