درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 شهریور 1396 - 15:01   

تولد ۳۵ سالگی "اموتیکون" یا شکلک‌های اینترنتی

  تولد ۳۵ سالگی "اموتیکون" یا شکلک‌های اینترنتی


ادامه ادامه مطلب یک

بحران برای مجله «رولینگ استون»؛ مجله مشهور فروخته می‌شود

  بحران برای مجله «رولینگ استون»؛ مجله مشهور فروخته می‌شود


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب سرپرست روابط‌عمومی پست بانک

  انتصاب سرپرست روابط‌عمومی پست بانک


ادامه ادامه مطلب سه

 تلگرام محبوب‌ ترین پیام‌رسان

   تلگرام محبوب‌ ترین پیام‌رسان


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تقویم روز ارتباطات/ روزی که ایران اصول ژورنالیسم حرفه ای را به اجرا گذارد
  روابط عمومی (Public Relations) چیست؟
  چهار نکته ضروری برای روابط عمومی
  مبانی روابط عمومی: چه زمانی و چگونه از روابط عمومی (PR) استفاده کنیم؟
  انتصاب سرپرست روابط‌عمومی پست بانک
  واکنش‌ کارشناس ارشد اندیشکده شورای روابط عمومی به سخنان ترامپ در سازمان ملل متحد
  تاثیر پذیری روابط عمومی در افکار عمومی
  چگونه در استارت آپ، از روابط عمومی استفاده کنیم؟
  معاون استاندار خراسان شمالی: روابط عمومی‌ها نقش به‌سزایی در امر به معروف دارند
  بحران برای مجله «رولینگ استون»؛ مجله مشهور فروخته می‌شود
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29484صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 25 اردیبهشت 1396 - 09:26
گذر پرشتاب از اطلاع رسانی سنتی
ابراهیم اژدری، مدیر روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان فارس - ابزارهای اطلاع رسانی با گسترش لحظه ای علم و فناوری هر روز متنوع تر می شوند و روابط عمومی ها نیازمند بهره گیری از این ابزارهای نوین هستند. البته کار روابط عمومی هایی که مخاطبین آنها جامعه وسیعتری از مردم هستند بسیار سخت تر است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی ها برای اطلاع رسانی دقیق، سریع و شفاف به مخاطبین خود از ابزارهای مختلف و تکنیک های خاص استفاده می کنند.


ابزارهای اطلاع رسانی با گسترش لحظه ای علم و فناوری هر روز متنوع تر می شوند و روابط عمومی ها نیازمند بهره گیری از این ابزارهای نوین هستند. البته کار روابط عمومی هایی که مخاطبین آنها جامعه وسیعتری از مردم هستند بسیار سخت تر است چرا که به دلیل عدم دسترسی همه مخاطبین به فناوری های روز و یا آشنا نبودن آنها به استفاده از این تکنولوژی های ارتباطی و همچنین به دلیل تعدد رسانه های نوشتاری و همچنین آنلاین، روابط عمومی نمی تواند تنها به یک ابزار اکتفا کرده بلکه بایستی برای انتقال پیام به مخاطب، همه راه ها و کانال های ارتباطی را در دستور کار خود قرار دهد.


در جوامع پیشرفته که اینترنت و فضای سایبر جزئی از زندگی روزمره افراد است کار روابط عمومی بسیار آسان تر است چرا که مخاطبین به راحتی با مراجعه به سایت اینترنتی و یا از طریق کانالهای ارتباطی وتعاملی سازمان در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی می توانند ضمن دریافت پیام های سازمان، درخواست ها و پیام های خود را نیز به سازمان مربوطه منتقل کنند. اما در کشورهای درحال توسعه از جمله کشورمان که هنوز اینترنت جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده و بسیاری از افراد خصوصاً افراد ساکن در مناطق کم برخوردار و محروم به راحتی نمی توانند از فضای سایبر استفاده کنند، روابط عمومی ها مجبور به استفاده از ابزارهای سنتی برای انتقال اطلاعات خود هستند.


شاید نصب اطلاعیه در تابلوهای اعلانات و یا نصب صندوق های پیشنهاد وانتقادات درسازمانهای واقع در شهرهای بزرگ دیگر توجیه چندانی نداشته باشد ولی هنوز در مناطق دورافتاده یکی از ابزارهای قابل استفاده روابط عمومی هاست. زمانی در برخی از روستاها و شهرهای کوچک برای اطلاع رسانی یک رویداد از بلندگوهای سیار و یا اطلاع رسانی در اجتماعات محلی استفاده می شد یا یک مسئول می بایست در مسجد محل حاضر می شد تا بتواند از مشکلات و دیدگاه های مخاطبین سازمان خود آگاه شود اما خوشبختانه امروز به مدد وجود ابزارهای نوین اطلاع رسانی و رسانه های تعاملی ، زمان ومکان برای ایجاد ارتباط دو سویه سازمان ومخاطب به نحوی حذف شده و امکان انتقال پیام در کمترین زمان ممکن فراهم گشته است.


بد نیست دراین مقال به یکی از ابزارهای ارتباطی در روابط عمومی سنتی نیز اشاره کنیم. روزگاری "فاکس" مدرن ترین ابزار انتقال خبر بین روابط عمومی و رسانه ها بود که کار سخت انتقال خبر به صورت فیزیکی را آسان کرده بود ولی بازهم برای فاکس یک خبر به 30 تا 40 رسانه نیازمند اختصاص وقت زیادی بود. اگر چه هنوز هم هستند روابط عمومی ها و یا رسانه هایی که اخبار واطلاعیه های خود را از فاکس منتقل می نمایند ولی الکترونیکی شدن فاکس نیز درصرفه جویی زمان بسیار موثر واقع گردید. توسعه صندوق های پست الکترونیک و در سالهای اخیر شبکه های پیام رسان وانتقال محتوا نقش ابزارهای سنتی از جمله فاکس را بسیار کمرنگ کرده که شاید این وسیله در سالهای آینده به نوستالژی تبدیل گردد.

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ روزی که ایران اصول ژورنالیسم حرفه ای را به اجرا گذارد


  واکنش‌ کارشناس ارشد اندیشکده شورای روابط عمومی به سخنان ترامپ در سازمان ملل متحد


  تاثیر پذیری روابط عمومی در افکار عمومی


  چگونه در استارت آپ، از روابط عمومی استفاده کنیم؟


  نظرسنجی: چگونه روزنامه نگاران در سال 2017 از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند؟


  بحران برای مجله «رولینگ استون»؛ مجله مشهور فروخته می‌شود


  تولد ۳۵ سالگی "اموتیکون" یا شکلک‌های اینترنتی


  اختلال موقت در تماس های تلفنی اداره کل روابط عمومی بانک ملی ایران


  مبانی روابط عمومی: چه زمانی و چگونه از روابط عمومی (PR) استفاده کنیم؟


  انتصاب سرپرست روابط‌عمومی پست بانک


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: کتاب "مقررات روابط عمومی" منتشر شد