درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
جمعه، 6 مرداد 1396 - 07:21   

شرکت اپل چه قولی به دونالد ترامپ داده است؟

  شرکت اپل چه قولی به دونالد ترامپ داده است؟


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل پیکسل ۲ به بازار می‌آید

  گوگل پیکسل ۲ به بازار می‌آید


ادامه ادامه مطلب دو

سیلی از سوگواره‌های زمخت در شبکه‌های اجتماعی در خصوص خبر بازنشسته شدن برنامه «پینت»

  سیلی از سوگواره‌های زمخت در شبکه‌های اجتماعی در خصوص خبر بازنشسته شدن برنامه «پینت»


ادامه ادامه مطلب سه

راه‌هایی برای جلب اعتماد مشتریان به وبسایت

  راه‌هایی برای جلب اعتماد مشتریان به وبسایت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل پیکسل ۲ به بازار می‌آید
  شرکت اپل چه قولی به دونالد ترامپ داده است؟
  زندگی جان اف کندی در قاب تصویر
  تولید یک فعالیت سازمان یافته در روابط عمومی
  فایل سخنرانی کوتاه استاد اسمعیل دمیرچی نویسنده و پیشکسوت عرصه چاپ در دوازدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی
  گزارش 5WPR حاکی از افزایش دو رقمی درآمد در نیمه اول سال 2017 دارد
  ضرورت اطلاع رسانی شفاف مدیران از عملکرد دولت
  عباسیان: روابط عمومی مسئول معرفی دستاوردها و اثربخشی مجموعه است
  کار روابط عمومی عکس گرفتن در جلسات نیست
  اپلیکیشن‌های کاربردی برای روابط عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29484صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 25 اردیبهشت 1396 - 09:26
گذر پرشتاب از اطلاع رسانی سنتی
ابراهیم اژدری، مدیر روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان فارس - ابزارهای اطلاع رسانی با گسترش لحظه ای علم و فناوری هر روز متنوع تر می شوند و روابط عمومی ها نیازمند بهره گیری از این ابزارهای نوین هستند. البته کار روابط عمومی هایی که مخاطبین آنها جامعه وسیعتری از مردم هستند بسیار سخت تر است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی ها برای اطلاع رسانی دقیق، سریع و شفاف به مخاطبین خود از ابزارهای مختلف و تکنیک های خاص استفاده می کنند.


ابزارهای اطلاع رسانی با گسترش لحظه ای علم و فناوری هر روز متنوع تر می شوند و روابط عمومی ها نیازمند بهره گیری از این ابزارهای نوین هستند. البته کار روابط عمومی هایی که مخاطبین آنها جامعه وسیعتری از مردم هستند بسیار سخت تر است چرا که به دلیل عدم دسترسی همه مخاطبین به فناوری های روز و یا آشنا نبودن آنها به استفاده از این تکنولوژی های ارتباطی و همچنین به دلیل تعدد رسانه های نوشتاری و همچنین آنلاین، روابط عمومی نمی تواند تنها به یک ابزار اکتفا کرده بلکه بایستی برای انتقال پیام به مخاطب، همه راه ها و کانال های ارتباطی را در دستور کار خود قرار دهد.


در جوامع پیشرفته که اینترنت و فضای سایبر جزئی از زندگی روزمره افراد است کار روابط عمومی بسیار آسان تر است چرا که مخاطبین به راحتی با مراجعه به سایت اینترنتی و یا از طریق کانالهای ارتباطی وتعاملی سازمان در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی می توانند ضمن دریافت پیام های سازمان، درخواست ها و پیام های خود را نیز به سازمان مربوطه منتقل کنند. اما در کشورهای درحال توسعه از جمله کشورمان که هنوز اینترنت جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده و بسیاری از افراد خصوصاً افراد ساکن در مناطق کم برخوردار و محروم به راحتی نمی توانند از فضای سایبر استفاده کنند، روابط عمومی ها مجبور به استفاده از ابزارهای سنتی برای انتقال اطلاعات خود هستند.


شاید نصب اطلاعیه در تابلوهای اعلانات و یا نصب صندوق های پیشنهاد وانتقادات درسازمانهای واقع در شهرهای بزرگ دیگر توجیه چندانی نداشته باشد ولی هنوز در مناطق دورافتاده یکی از ابزارهای قابل استفاده روابط عمومی هاست. زمانی در برخی از روستاها و شهرهای کوچک برای اطلاع رسانی یک رویداد از بلندگوهای سیار و یا اطلاع رسانی در اجتماعات محلی استفاده می شد یا یک مسئول می بایست در مسجد محل حاضر می شد تا بتواند از مشکلات و دیدگاه های مخاطبین سازمان خود آگاه شود اما خوشبختانه امروز به مدد وجود ابزارهای نوین اطلاع رسانی و رسانه های تعاملی ، زمان ومکان برای ایجاد ارتباط دو سویه سازمان ومخاطب به نحوی حذف شده و امکان انتقال پیام در کمترین زمان ممکن فراهم گشته است.


بد نیست دراین مقال به یکی از ابزارهای ارتباطی در روابط عمومی سنتی نیز اشاره کنیم. روزگاری "فاکس" مدرن ترین ابزار انتقال خبر بین روابط عمومی و رسانه ها بود که کار سخت انتقال خبر به صورت فیزیکی را آسان کرده بود ولی بازهم برای فاکس یک خبر به 30 تا 40 رسانه نیازمند اختصاص وقت زیادی بود. اگر چه هنوز هم هستند روابط عمومی ها و یا رسانه هایی که اخبار واطلاعیه های خود را از فاکس منتقل می نمایند ولی الکترونیکی شدن فاکس نیز درصرفه جویی زمان بسیار موثر واقع گردید. توسعه صندوق های پست الکترونیک و در سالهای اخیر شبکه های پیام رسان وانتقال محتوا نقش ابزارهای سنتی از جمله فاکس را بسیار کمرنگ کرده که شاید این وسیله در سالهای آینده به نوستالژی تبدیل گردد.

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ کانال تلویزیونی جنوب (تله سورTeleSUR) و گسترش جنگ امواج در قاره آمریکا


  شماره 43 فصلنامه کارگزار روابط عمومی منتشر شد


  چگونه کارشکنی ها و بهانه ها می تواند سبب از دست رفتن قدرت کاخ سفید شود


  بررسی پیرامون قدرت اثربخشی و متقاعد کنندگی ارتباط گـران روابط عمومی


  تولید یک فعالیت سازمان یافته در روابط عمومی


  گزارش 5WPR حاکی از افزایش دو رقمی درآمد در نیمه اول سال 2017 دارد


  سیلی از سوگواره‌های زمخت در شبکه‌های اجتماعی در خصوص خبر بازنشسته شدن برنامه «پینت»


  ارائه آنتی ویروس رایگان برای کاربران جهان توسط "شرکت کاسپرسکی"


  تقدیر از میرزا بابا مطهری نژاد پیشکسوت عرصه ارتباطات


  گوگل پیکسل ۲ به بازار می‌آید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: بیانیه هیئت داوران دوازدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی