درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 26 دی 1396 - 12:18   

در یک سال 18 خبرنگار توسط داعش در افغانستان کشته شدند

  در یک سال 18 خبرنگار توسط داعش در افغانستان کشته شدند


ادامه ادامه مطلب یک

سانچی و...

  سانچی و...


ادامه ادامه مطلب دو

گوگل به تبعیض بر علیه مردان محافظه کار سفیدپوست متهم شد

  گوگل به تبعیض بر علیه مردان محافظه کار سفیدپوست متهم شد


ادامه ادامه مطلب سه

انتصاب رییس روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران

  انتصاب رییس روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مقاله روزنامه نگار نباید «ترتیب داده شده از قبل» و القاء و یا به خواست شخص ثالث باشد
  انتصاب رییس روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران
  انجمن متخصصان روابط عمومی، پژوهشگر و عضو هیات علمی انتخاب می کند
  مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران: روابط عمومی سنتی منسوخ شده است
  گزارش برگزاری نخستین نشست شورای روابط عمومی های سازمان برنامه و بودجه
  سانچی و...
  سالروز درگذشت مبتکر فتوژورنالیسم (پدر عکس خبری)
  تبادل 36 هزار پیام سوئیفتی توسط بانک ملی ایران در نه ماه امسال
  تصمیم گیری دسته جمعی
  نقدی بر نحوه‌ اطلاع‌رسانی درباره نفتکش ایرانی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29463صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیشنبه، 23 اردیبهشت 1396 - 23:21
مهارت‌های برقراری ارتباط با مشتری به شکل اثربخش
صبا روفه‌گرحق - ارتباط با مشتری یکی از مهمترین بخش‌های هر کسب و کاری است. به همین دلیل وجود ضعف در بخش ارتباط با مشتری پیامدهای سنگینی برای صاحبان کسب و کار خواهد داشت.
  

ارتباط با مشتری یکی از مهمترین بخش‌های هر کسب و کاری است. به همین دلیل وجود ضعف در بخش ارتباط با مشتری پیامدهای سنگینی برای صاحبان کسب و کار خواهد داشت. برای روشن شدن این موضوع تصور کنید که در کسب و کار خود مراحل طراحی و تولید محصول، بازاریابی و تبلیغات و جذب مشتری بالقوه را پشت سر گذاشته باشید. پس از طی این مراحل نوبت به تبدیل مشتری بالقوه به مشتری بالفعل فرا می‌رسد.

 

 اینجاست که اهمیت برقراری ارتباط سازنده و اثربخش با مشتری آشکار می‌شود. بنابراین افرادی که به عنوان مسئولان برقراری ارتباط با مشتری انتخاب می‌شوند باید مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی بالایی داشته باشند. از این رو یک مدیر موفق با بررسی عوامل مختلف مناسب‌ترین فرد را برای این کار در نظر می‌گیرد. زیرا حیاتی‌ترین بخش کسب و کار که می‌تواند منجر به فروش و سودآوری برای سازمان شود بخش ارتباط با مشتری است. از این رو مسئول ارتباط با مشتری باید مهارت‌های خاصی را در خود تقویت کند که در ادامه به بررسی این مهارت‌ها می‌پردازیم.


در ارتباط با مشتریان وقفه ایجاد نکنید
تاخیر و یا ایجاد وقفه در ارتباط با مشتری تاثیر روانی منفی بر ذهن مخاطب دارد. بنابراین فردی که به عنوان مسئول ارتباط با مشتری در نظر گرفته می‌شود باید برنامه منسجمی داشته باشد. به علاوه حفظ ارتباط با مشتریان وفادار و ارائه‌ی پیشنهادها و بسته‌های ویژه به آن‌ها با ایجاد حس همدلی به ماندگاری نام برند در ذهن مشتری کمک می‌کند. به یاد داشته باشید که پاسخگویی سریع و توجه به نیازهای مشتریان از مهمترین مهارت‌هایی است که مسئولان روابط عمومی و ارتباط با مشتریان باید به آن توجه کنند.


شنونده‌ی خوبی باشید
مطمئنا هنگام صحبت با برخی از افراد در موقعیتی قرار گرفته‌اید که احساس کنید هیچ توجهی به صحبت‌های شما نمی‌شود. این امر تاثیر روانی بسیار بدی بر روی گوینده دارد. بنابراین برای برقراری ارتباط اثربخش با مشتری بهتر است شنونده‌ی خوبی باشید. یعنی با استفاده از جملاتی به گوینده نشان دهید که به سخنان او ارزش قائل هستید و تمام حواستان به صحبت‌ها و نیازهای او است.

 

به یاد داشته باشید که در ۹۰ درصد مواقع تصمیم‌گیری احساسی منجر به خرید محصول توسط مشتریان می‌شود نه تصمیم‌گیری منطقی. به بیان دیگر مستمع صاحب سخن را بر سر ذوق آورد. تقویت مهارت‌های برقراری روابط اجتماعی اثربخش و توجه به نکات روانشناسی از مهمترین عواملی است که در بخش بازاریابی و فروش کسب و کارها مورد توجه قرار گیرد.


سوالات واضح بپرسید
قدرت کنترل مکالمه و برقراری ارتباط اثربخش از مهمترین مهارت‌های جذب مشتری است. بنابراین افرادی در برقراری ارتباط با مشتری موفق هستند که قدرت کنترل مکالمه را داشته باشند و سبب جلب اعتماد مشتری شوند. مطمئنا پرسش و پاسخ مهمترین بخش جمع‌آوری اطلاعات از مشتریان است.

 

 بنابراین بهتر است سوالات واضح و مفیدی حین مکالمه مطرح شود. زیرا طرح سوالات بی‌ربط و گیج کننده باعث می‌شود که مشتری از ادامه ارتباط منصرف شود. همچنین به عنوان یک فرد موفق و کار بلد به هیچ عنوان از کلماتی مانند “نمی‌دانم” استفاده نکنید. شما به عنوان مسئول ارتباط با مشتری باید همه چیز را بدانید و بتوانید پاسخگوی سوالات مشتریان خود باشید.


دانش فنی خود را در زمینه فعالیت خود افزایش دهید
در هر زمینه‌ای که فعالیت می‌کنید باید دانش فنی کافی در ارتباط با محصولات و خدمات کسب و کار خود داشته باشید. زیرا بسیاری از مشتریان شما افراد متخصص و کار بلدی هستند که از اصطلاحات تخصصی استفاده می‌کنند.

 

بنابراین فردی که به عنوان مسئول ارتباط با مشتری فعالیت می‌کند باید دانش فنی کافی برای ارائه اطلاعات مورد نیاز به مشتریان را داشته باشد. البته لازم به ذکر است که گاهی نیز مشتریان شما هیچ اطلاعاتی در زمینه فعالیت شما ندارند و هدف از تماس آن‌ها جمع‌آوری اطلاعات و آشنایی با خدمات شما است. در این‌گونه موارد یک فرد حرفه‌ای باید با طرح سوالاتی میزان دانش و اطلاعات فرد را تخمین بزند. پس از آگاهی از میزان اطلاعات در زمینه فعالیت می‌تواند ارتباط اثربخشی با او ایجاد کند.

نقاط قوت کسب و کار خود را در ابتدا بیان کنید
در حالت کلی مشتریان تمایل دارند در ابتدای تماس خود با کسب و کارها در مورد خدمات و نقاط قوت آن‌ها اطلاعاتی به دست آورند. بنابراین هنگام برقراری ارتباط با مشتری بهتر است پس از آگاهی از نیازها و ارائه یک سری اطلاعات کلی بهتر است سراغ نقاط قوت و ویژگی‌ها و خدمات منحصر به فرد شرکت خود بروید. زیرا این مرحله از ارتباط تاثیر بسیاری در شکل‌گیری ذهن مخاطب نسبت به برند شما دارد. بنابراین به عنوان یک فرد حرفه‌ای بهتر است مشتری را متقاعد کنید که در تماس با شما بهترین گزینه را انتخاب کرده است.

منبع: www.ibazaryabi.com
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سالروز درگذشت مبتکر فتوژورنالیسم (پدر عکس خبری)


  بحران جهانی خبر


  مقاله روزنامه نگار نباید «ترتیب داده شده از قبل» و القاء و یا به خواست شخص ثالث باشد


  چگونه طرح روش روابط عمومی خود را طراحی می کنید؟


  گزارش برگزاری نخستین نشست شورای روابط عمومی های سازمان برنامه و بودجه


  انجمن متخصصان روابط عمومی، پژوهشگر و عضو هیات علمی انتخاب می کند


  نقدی بر نحوه‌ اطلاع‌رسانی درباره نفتکش ایرانی


  دست برداشتن از 13 مورد برای کسب موفقیت


  حساب توییتری سردبیر اشپیگل به سود اردوغان هک شد


  سرپرست روابط عمومی استانداری لرستان منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: جلد سوم کتاب استانداردهای روابط عمومی منتشر شد