شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- سمینار استانی ارتباطات مردمی با حضور بیش از یکصد نفر از مسئولان روابط عمومی استان خراسان جنوبی در بیرجند برگزار شد.
به گزارش شارا، دکتر احمد یحیایی ایله ای مدرس و مشاور روابط عمومی در این همایش گفت: منافع مردم بر هر چیز دیگری در یک نظام مردمسالار اولویت دارد و اولویت اول روابط عمومی های سالم است.
وی بیان کرد: هر چند دوره ارباب و رعیتی تمام شده است اما مفهوم ارباب رجوع یعنی اینکه کسی که وارد سازمان شما می شود ارباب است و شما رعیت و بایستی همچون یک دوست با مردم برخورد کرد نه به عنوان یک غریبه و فردی که مزاحم است.
یحیایی ایله ای گفت: مدیریت ارتباطات مردمی بایستی یکپارچه دیده شود. هم مفهوم آن درک شود، هم سیستمی برای آن طراحی شود و هم الگوی اجرایی آن طراحی گردد و نهایتا مورد ارزیابی و کنترل مستمر قرار گیرد.
استاد روابط عمومی اظهار داشت: وقتی صحبت از ارتباطات مردمی می شود منظور صرفا اطلاع رسانی و تبلیغ نیست بلکه بیشتر تاکید بر شنیدن صدای مردم و پاسخگویی شفاف و صادقانه به مردم است.
وی گفت: استقرار روابط عمومی الکترونیک می تواند به کاهش هزینه های مردم و سازمان ها کمک کند و می تواند بستری برای شفافیت و خروج از رفتار تبعیض آمیز کارکنان با مردم شود. اما اگر مسئولان و کارکنان روابط عمومی در این زمینه مهارتهای کافی را نداشته باشند نه تنها مشکلات مردم حل نخواهد شد بلکه مشکلات با سیستم های نوین و افراد ناکارآمد بیشتر می شود.
گفتنی است این همایش با مدیریت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان خراسان جنوبی و همکاری استانداری و مشارکت مسئولان روابط عمومی ادارات استان برگزار گردید.
همچنین در روزهای بعد از این سمینار در شهر بیرجند همایش های مهارت های ارتباطات مثبت برای شرکت گاز استانی، اصول مشتری مداری برای درمانگاه و آزمایشگاه شفای بیرجند و تشریفات اداری برای مدیران و کارکنان ادارات با سخنرانی دکتر یحیایی ایله ای انجام گرفت.
|