شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- به طور کلی در هر جایگاه و یا هرگونه فعالیتی که صورت میگیرد از یک خانم خانهدار تا رئیس جمهور یک کشور با هر جایگاه شغلی و اجتماعی، مثبتاندیشی لازمه موفقیت و انجام مناسب کارهاست.
قطعاً در هر حوزه کاری با یک سری مشکلات مواجه هستیم و قطعاً برای کسانی هم که در حوزه روابط عمومی مشغول کار هستند و فعالیت میکنند، مشکلات خاصی وجود دارد اما انسانهای مثبتاندیش مشکلات را موهبت قلمداد میکنند که بستری برای رشد و فرصتی برای بهبود میدانند. هیچگاه مشکلاتباعث یأس و ناامیدی و بیانگیزگی آنها نمیشود. در صورتی که افراد غیرمثبتاندیش با کوچکترین مسألهای که برایشان در مسیر فعالیتهای شان پیش میآید انگیزه خود را از دست میدهند و اگر به کار خود ادامه دهند با دلسردی آن را انجام میدهند که راندمان و کارایی را هم کم میکند.
پس اولین نکته اینکه مثبتاندیشی باعث میشود کارکنان و مدیران روابط عمومی از مشکلات خسته نشوند و مشکلات پیشروی باعث دلسردی و ناامیدی آنها نشود، بلکه عاملی برای رشد و پیشرفت باشد و حتی آنها را توانمندتر میسازد.
موضوع دیگر اینکه وقتی مثبتاندیش باشیم نسبت به آینده نظر امیدوارانهتری داریم و نکته دیگر اینکه به خصوص در روابط عمومی، در ارتباط با سایرین با افرادی مواجه میشویم که شاید برخورد ارتباطی مناسب و مثبتی ندارند، که در این شرایط لازم است، مدیران و کارکنان روابط عمومی در حوزه ارتباطات حتی افرادی که توهین میکنند، خلاف ادب رفتار میکنند، جواب سربالا میدهند با مثبتاندیشی که داریم طوری با آنان رفتار کنیم تا از این برخوردها نوعی بیرغبتی و دلسردی در آنها ایجاد نشود.
اگر با دیدگاه واقعبینانه و مثبت به این نوع ارتباطها نگاه شود و این تصور را ایجاد کند که شاید آن فرد مشکل داشته یا از موضوعی ناراحت یا دچار تفاوت اشتباهی شده نوعی برخورد میکند که برخوردهای دیگران او را از مسیر فعالیتش دلسرد نکرده و ناامید نمیشود. لذابه نظر من مثبتاندیشی در هر جایگاه اجتماعی لازمه کار و فعالیت است و نباید از رفتار و کردار منفی دیگران دلسرد و ناامید و ناراحت شد.
|