درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
جمعه، 4 بهمن 1398 - 09:17   

ابتکار «متیو بریدی» پدر فتوژورنالیسم؛ انعکاس فاجعه با انتشار عکس

  ابتکار «متیو بریدی» پدر فتوژورنالیسم؛ انعکاس فاجعه با انتشار عکس


ادامه ادامه مطلب یک

ده مهارت کلیدی لازم در سال 2020

  ده مهارت کلیدی لازم در سال 2020


ادامه ادامه مطلب دو

خدمت به منطقه آرمان مدیریت و پرسنل مجتمع مس سونگون است

  خدمت به منطقه آرمان مدیریت و پرسنل مجتمع مس سونگون است


ادامه ادامه مطلب سه

واتساپ باز هم سرویس جدید ارائه کرد؛ این بار ارسال تصاویر متحرک

  واتساپ باز هم سرویس جدید ارائه کرد؛ این بار ارسال تصاویر متحرک


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ابتکار «متیو بریدی» پدر فتوژورنالیسم؛ انعکاس فاجعه با انتشار عکس
  خدمت به منطقه آرمان مدیریت و پرسنل مجتمع مس سونگون است
  ده مهارت کلیدی لازم در سال 2020
  مهارت چیست؟
  ثبت نام خبرنگاران متقاضی مسکن طی روزهای آتی
  نحوه استفاده از وسایل دیداری در هنگام سخنرانی
  اعضای جدید هیئت مدیره انجمن روابط عمومی ایران انتخاب شدند
  11 پیام کنفرانس روابط عمومی 1398
  واتساپ باز هم سرویس جدید ارائه کرد؛ این بار ارسال تصاویر متحرک
  بانک رفاه اعلام کرد/ دستور العمل اجرایی جدید بخشودگی سود تسهیلات تا سقف یک میلیارد ریال
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 294صفحه نخست » چهارشنبه، 23 فروردین 1391 - 15:34
روابط رسانه ای کلیدی برای همگام سازی مخاطبان
دکتر محمود ترابیان مدیرکل روابط عمومی بانک تات - روابط عمومی ها محتوای مورد نیاز مخاطبان را به شکل حرفه ای و کاربردی تولید می کنند
  

 

روابط رسانه ای کلیدی برای همگام سازی مخاطبان

 

نکاتی در مورد منبع خبر:  ذکر منبع حتما باید در بازانتشار مطالب و اخبار اختصاصی رسانه‌ها و پایگاه های اینترنتی رعایت شود؛ چون حاصل تلاش و کار افراد دیگری است. ذکر منبع یک امر معمول است و ایرادی ندارد که رسانه‌ها با ذکر منبع، اخبار و مطالب همدیگر را نقل کنند. اما متاسفانه تعداد زیادی از همکاران رسانه ای مطالب و خبرهای سایر رسانه ها را کپی کرده و از ذکر منبع آن خودداری می کنند. شارا در صورتی اجازه باز انتشار مطالب خود را می دهد که منبع آن به طور کامل ذکر شود.

 

 

 برداشت ها - شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا):

شارا- در زندگی روزمره، مردم احتیاج به کسب اطلاعات درباره کار، آموزش، بهداشت، فرهنگ، ورزش، تفریحات و تسهیلات جدید در حوزه کسب و کار دارند. همین طور در حوزه ارتباطی، دادن آگاهی در زمینه های مختلف شغلی و غیره، مباحث اختصاص داده شده به سئوالات روزمره شهروندان و تعاملات دوسویه مورد توجه است. در حوزه تراکنشی نیز، رزرو بلیط قطار، اتوبوس و هواپیما، ثبت نام در دوره های آموزشی، انواع نقل و انتقال وجوه مالی در زندگی مردم باید در نظر گرفته شود. مدیریت از راه دور امکان دیگری از کاربردهای فناوری اطلاعات است که در حوزه اطلاعات شامل: راهنمای خدمات عمومی، جهت دهی به رویه های اداری، ثبت نام کننده های عمومی و پایگاه های داده می شود.
تغییر در روش های برقراری ارتباط و معرفی فنون و ابزارهای جدید مورد استفاده سازمان ها، بدون آگاهی رسانیدن و آموزش به مخاطبان تبدیل به جریانی یک سویه می شود. در این جاست که رسانه ها به عنوان کانون مهم در نظام اطلاع رسانی به یاری روابط عمومی ها می آیند تا آن چه را که روابط عمومی ها به عنوان محتوای مورد نیاز مخاطبان به شکل حرفه ای و کاربردی تولید می کنند به آگاهی شهروندان برساند. اگر چه فعالان حرفه روابط عمومی ابزارها و فنون مختلفی را در اختیار دارند که با اتکای به آن ها می توانند اهداف آموزشی و اطلاع رسانی خود را محقق سازند، اما تردید وجود ندارد که رسانه های جمعی بی بدیل ترین نقش را در انتقال مفاهیم آموزشی و همگام سازی مخاطبان با سازمان ایفا می کنند. تعامل مناسب و برقراری حسن ارتباط میان روابط عمومی ها و رسانه ها منجر به آن می شود تا سطح دانش و معرفت شهروندان به عنوان مخاطبان اصلی هر دو کانون نظام اطلاع رسانی ارتقا یابد.
بنابراین در بهره گیری از فناوری های نوین ارتباطی و ارایه سرویس ها و خدماتی که از سوی سازمان ها به ویژه فعالان عرصه اقتصادی نظیر بانک ها و سایر بنگاه های اقتصادی مورد استفاده قرار می گیرد، توجه به همگام سازی مخاطبان و مشتریان به عنوان اصلی اجتناب ناپذیر باید لحاظ شود. روابط رسانه ای مناسب در آفرینش جامعه ای که در آن شهروندان گام به گام همواره با رشد و شکوفایی سازمان ها به شکل پویا و فعالانه ای حضور می یابند، به عنوان شاه کلیدی به شمار می رود که راهگشا و سرعت بخش بسیاری از اهداف و رسالت های متعالی هم روابط عمومی ها و هم رسانه ها خواهد بود.
 

 منبع مرجع:  شارا (شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران)
 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه نگاری که اعلامیه استقلال آرژانتین را نوشت


  ابتکار «متیو بریدی» پدر فتوژورنالیسم؛ انعکاس فاجعه با انتشار عکس


  الگویی برای روابط عمومی ها در مواجهه و مدیریت اخبار، تصاویر و ویدئوهای جعلی


  هدایت گری اصول اولیه مدیریت در سازمان ها


  انتصاب مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد


  اعضای جدید هیئت مدیره انجمن روابط عمومی ایران انتخاب شدند


  ده مهارت کلیدی لازم در سال 2020


  11 پیام کنفرانس روابط عمومی 1398


  قابلیت مدیریت بالغ پرتفوی


  نحوه استفاده از وسایل دیداری در هنگام سخنرانی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی