درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 13:25   

روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن

  روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن


ادامه ادامه مطلب یک

ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش

  ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش


ادامه ادامه مطلب دو

روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید

  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید


ادامه ادامه مطلب سه

هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات

  هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نوروز خجسته باد/ بهار طبیعت، نویدبخش بهارِ تعامل و همدلی
  یادداشتی بر انتشار کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل
  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی
  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل
  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن
  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  پنج درس از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  هوش مصنوعی و آینده زنجیره تامین: تحولات کلیدی و گام‌های عملی
  12 گام برای ارتقای برنامه‌ها و فعالیت‌های روابط‌عمومی در سال جدید
  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29398صفحه نخست » سه شنبه، 19 اردیبهشت 1396 - 12:40
صاحبان کسب‌وکار به دنبال راهی برای نفوذ به ابزارهای جدید تکنولوژی هستند
اینترنت روی موبایل یا اپلیکیشن‌ها
این روزها دیگر موبایل‌های هوشمند همه جا و تقریبا در دست همه افراد هستند. چنان که میزان استفاده از این محصولات و امکانات و خدمات مختلف‌شان به حداکثر خودش رسیده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، این روزها دیگر موبایل‌های هوشمند همه جا و تقریبا در دست همه افراد هستند. چنان که میزان استفاده از این محصولات و امکانات و خدمات مختلف‌شان به حداکثر خودش رسیده است. بررسی‌های موسسه Deloitte در این زمینه نشان می‌دهد نفوذ موبایل هوشمند تنها در انگلستان 81 درصد است و حالا این ابزارهای کاربردی به بخشی جدانشدنی از تجربه خرید افراد در این کشور تبدیل شده است. کارشناسان موسسه تحقیقات بازار GfK به این نتیجه رسیده‌اند که 45 درصد از تمام خریدها شامل یکی از فرم‌های فعالیت‌های موبایلی مانند بررسی، مقایسه قیمت‌ها و انجام خرید است. این درصد اما در میان کاربران 18 تا 24 ساله بیشتر بوده و تا 57 درصد هم می‌رسد. درست به همین دلیل هم هست که فروشندگان و ارائه‌دهندگان خدمات در این سال‌ها به سرمایه‌گذاری روی راهکارهای موبایلی خرید روی آورده‌اند تا به این ترتیب به نیازهای جدید مشتریان خودشان پاسخ بگویند.

 

به‌طور کلی اما بحث درباره استفاده از موبایل برای اهداف تجاری معمولا روی یک دوراهی کلیدی متمرکز می‌شود؛ اپلیکیشن‌ها یا اینترنت روی موبایل؟ در طول چند سال گذشته تکنولوژی و تعامل کاربران با ابزارهای آن بیشتر و بیشتر شده و به این ترتیب محصولات و امکانات بیشتری شکل گرفته است. اپلیکیشن‌های هیبریدی یکی از این ابزارها هستند که معمولا مبتنی بر سیستم‌عامل‌های رایج و تحت وب هستند. این اپلیکیشن‌ها حالا تجربه کاربری دارند که تقریبا بین این دو حالت غیرقابل تشخیص هستند و معمولا قیمت منطقی‌تری دارند. شواهد نشان می‌دهد که اپلیکیشن‌هایی با ترکیب و ساخت خوب هنوز هم در میان نیمی از کاربران مقبولیت بیشتری دارند. با این حال اما این اپلیکیشن‌ها کمی عادی و تکراری شده‌اند و تازگی اپلیکیشن‌های تحت وب را ندارند. شاید به این دلیل است که بعضی از اپلیکیشن‌های ساده‌ای که مربوط به برندهاست، به پایان عمر خودشان رسیده و باید به‌زودی با اپلیکیشن‌های تازه جایگزین شوند.

جالب اینکه ترافیک اینترنت روی موبایل با 3/ 51 درصد از ترافیک اینترنت روی کامپیوترهای شخصی با 7/ 48 درصد برای اولین بار در سال گذشته میلادی پیشی گرفت. این نشان می‌دهد که استفاده از اپلیکیشن‌های تحت وب به‌طور معناداری در میان کاربران مختلف افزایش پیدا کرده و در این میان تمایل به خرید از طریق اپلیکیشن‌ها بیشتر و بیشتر شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد جست‌وجوی اینترنتی از روی موبایل اولین و بیشترین فعالیتی است که کاربران موبایل در اینترنت انجام می‌دهند. بر اساس اعلام گوگل میزان جست‌وجوی اینترنتی از روی موبایل در سال گذشته 48 درصد بوده و این میزان برای کامپیوترها 26 درصد است.  اپلیکیشن‌های موبایل در این میان سهم زیادی از تمایل کاربران به جست‌وجوی اینترنتی دارند. در واقع اپلیکیشن‌ها می‌توانند جست‌وجوی کاربران را هدفدار کرده و آن را سریع‌تر و دقیق‌تر به نتیجه برسانند. بررسی‌های موسسه تحقیقاتی Morgan Stanley در این مورد نشان می‌دهد که جست‌وجو و بررسی برای یافتن محصول یا خدمات روی اپلیکیشن‌های تحت وب تا دو برابر بیشتر از کامپیوترها و جست‌وجو از طریق اینترنت موبایل بوده است.

بد نیست بدانید که بررسی‌های انجام شده درباره مقایسه زمان صرف شده روی اپلیکیشن‌ها در برابر اینترنت روی موبایل نشان می‌دهد که همچنان اپلیکیشن‌ها سهم بیشتری را در اختیار دارند. در حقیقت صرف‌نظر از هر تفاوتی، همچنان یک شکاف تکنولوژیک میان اپلیکیشن‌ها و اینترنت روی موبایل وجود دارد.  این موضوعی است که حالا به دغدغه مهم کارشناسان و البته صاحبان مشاغل و برندها تبدیل شده است. حتی برندهای بزرگ که امکان دسترسی مشتریان از هر دو شیوه را به خدمات و محصولاتشان فراهم می‌آورند در سال‌های اخیر شاهد رشد میزان مراجعات از طریق اپلیکیشن‌های اختصاصی‌شان بوده‌اند. در حقیقت حالا اپلیکیشن‌ها به پلی ساده و هموار میان کاربران موبایل در سراسر جهان و طیف وسیعی از خدمات و امکانات ارائه شده از سوی صاحبان کسب‌وکارها تبدیل شده‌اند.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 4040

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نوروز خجسته باد/ بهار طبیعت، نویدبخش بهارِ تعامل و همدلی


  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن


  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل


  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی


  یادداشتی بر انتشار کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد