درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 16:35   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29390صفحه نخست » مقالات روابط عمومیسه شنبه، 19 اردیبهشت 1396 - 09:33
5 نکته مهم در ارتباط با فعالیت‌های بخش روابط عمومی
متاسفانه بسیاری از صاحبان کسب و کار به اهمیت وجود بخش روابط عمومی و فعالیت‌های آن در کسب و کار خود توجهی نمی‌کنند. اما این نکته را نباید فراموش کرد که فعالیت‌های بخش روابط عمومی تاثیر شگفت‌انگیزی بر رشد و توسعه‌ی کسب و کارها و تسهیل فرآیند بازاریابی آن‌ها دارد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، متاسفانه بسیاری از صاحبان کسب و کار به اهمیت وجود بخش روابط عمومی و فعالیت‌های آن در کسب و کار خود توجهی نمی‌کنند. اما این نکته را نباید فراموش کرد که فعالیت‌های بخش روابط عمومی تاثیر شگفت‌انگیزی بر رشد و توسعه‌ی کسب و کارها و تسهیل فرآیند بازاریابی آن‌ها دارد. در مقابل داشتن دید و درک اشتباه از فعالیت بخش روابط عمومی نیز باعث شکست کسب و کارها می‌شود. متاسفانه بسیاری از مدیران زمانی متوجه این اشتباه می‌شوند که فرصت‌های فوق‌العاده‌ی بسیاری را در این زمینه از دست داده‌اند.

روابط و فعالیت‌های رسانه‌ای بخش بزرگی از فعالیت‌های بخش روابط عمومی در عصر دیجیتال را در بر می‌گیرد. در واقع همین امر باعث می‌شود که صاحبان کسب و کارهای کوچک سرمایه‌گذاری بر روی رسانه‌های اجتماعی خود را در اولویت قرار دهند. زیرا رسانه‌های اجتماعی به یکی از مهمترین منابع کسب درآمد و توسعه کسب و کارها در عصر دیجیتال تبدیل شده‌اند. برای موفقیت فعالیت‌های بخش روابط عمومی قبل از آغاز کار خود به عنوان مدیر روابط عمومی نکات زیر را مورد بررسی قرار دهید. زیرا همین عدم توجه به این نکات به ظاهر ساده می‌توانند کسب و کارها را دچار شکست کنند. روابط و فعالیت‌های رسانه‌ای بخش بزرگی از فعالیت‌های بخش روابط عمومی در عصر دیجیتال را در بر می‌گیرد.


نکات مهمی که فعالیت‌های بخش روابط عمومی را تحت تاثیر قرار می‌دهند


۱) به عنوان مدیر بخش روابط عمومی برای برند خود ارزش خبری ایجاد کنید

تا زمانی که برندی حرفی برای گفتن نداشته باشد ارزش خبری برای پوشش رسانه‌ای نخواهد داشت. این نکته را فراموش نکنید که کار رسانه‌ها ایجاد آگهی رایگان برای کسب و کارها نیست و تا زمانی که جذابیت کافی برای پوشش رسانه‌ای وجود نداشته باشد کاری از پیش نمی‌رود.

یک مدیر موفق در بخش روابط عمومی باید بتواند داستان سرایی قوی را برای کسب و کار انجام دهد. این داستان سرایی می‌تواند نقش به سزایی در رشد و توسعه آن برند نیز داشته باشد. در حقیقت مهم‌ترین و بزرگترین مشکلی که وجود دارد این است که صاحبان کسب و کارها فعالیت‌های خود را فوق‌العاده و شگفت انگیز می‌دانند.  همین امر نیز باعث ایجاد انتظارات غیر واقعی در آن‌ها می‌شود. اما برای موفقیت در جنبه‌های مختلف کسب و کار خود باید واقع بین باشید. این که فکر کنید کسب و کار شما متفاوت و فوق‌العاده است تنها یک طرز فکر اشتباه هست که جلوی رشد، توسعه و پیشرفت شما را می‌گیرد. یک مدیر روابط عمومی موفق تمام جنبه‌های کسب و کار را در نظر می‌گیرد و تصمیمات واقع گرایانه می‌گیرد.


۲) فراموش نکنید که بازاریابی فقط برای فروش نیست

متاسفانه برخلاف تصور عمومی بازاریابی و فروش دو مقوله‌ی متفاوت و جدا از هم هستند. هر چند این دو بخش در کنار هم معنا پیدا می‌کنند و برای موفقیت یک برند دست به دست هم می‌دهند. اما یک مدیر روابط عمومی موفق درک درستی از تفاوت دو مقوله بازاریابی و فروش دارد. برای موفقیت برند، مدیر بخش روابط عمومی همواره باید این نکته را مد نظر قرار دهد که بازاریابی مانند ارائه شیوه‌ی پخت و پز درست غذا و معرفی رستورانی است که به این شیوه‌ی پخت و پز عمل می‌کند. اما ارائه غذای باکیفیت و جلب رضایت مشتری بحث دیگری است که در فروش معنا پیدا می‌کند.


۳) از تمام فرصت‌ها برای پوشش رسانه‌ای برند خود استفاده کنید

به عنوان یک مدیر فعال در بخش روابط عمومی باید برای به دست آوردن جایگاه مناسب برندتان در رسانه‌های اجتماعی صبور باشید. زیرا شناخته شدن برند و کسب جایگاه مناسب زمان زیادی طول می‌کشد و رشد و توسعه‌ی آن یک شبه اتفاق نمی‌افتد. بلکه این کیفیت آگهی‌ها و انجام بهینه‌ی کارها هستند که می‌توانند منجر به افزایش سرعت رشد یک برند و فروش آن شوند. یک مدیر روابط عمومی موفق از تمام فرصت‌ها و رویدادها به نفع برند استفاده می‌کند. تا ارتباطات سازنده‌ی بیشتری را با افراد تاثیرگذار برقرار کند.

۴) در خلاء کار نکنید

متاسفانه مدیران بسیاری از کسب و کارها تنها بر روی استراتژی شرکت خود کار می‌کنند و هیچ توجهی به رقبای خود ندارند. اما برای موفقیت در بخش روابط عمومی لازم است که با در نظر گرفتن تمام رقبا و ارتباط با مدیران روابط عمومی برندهای موفق سعی در بهبود روابط و کارهای خود داشته باشید. این موضوع را در نظر بگیرید که بخش روابط عمومی مهمترین بخش هر کسب و کاری است و توجه نکردن به نکات ریز در آن منجر به شکست کسب و کار خواهد شد.


۵) توجه به نتایج و اندازه‌گیری آن‌ها

بخش روابط عمومی بیشتر بر اساس تجزیه و تحلیل نتایج واقعی عمل می‌کند. از این رو هر چه این تجزیه و تحلیل عمیق‌تر باشد و به کمک ابزارهای دقیق‌تری انجام گیرد نتایج واقعی و عملی‌تر خواهد بود. تحلیل این نتایج می‌تواند تعامل با مخاطبان را افزایش داده و سبب نفوذ در دیگران شود. یک مدیر موفق و فعال در بخش روابط عمومی به کمک تهیه‌ی یک CRM قوی و تماس سازنده با مشتریان، برگزاری کمپین‌های موثر و افزایش تعامل با مخاطبان سبب جلب اعتماد مشتریان و افزایش فروش می‌شود. این کار سبب افزایش سوددهی شرکت نیز می‌شود.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 4040

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد