درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 06:09   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29376صفحه نخست » دوشنبه، 18 اردیبهشت 1396 - 09:50
مباحث بازاریابی و برند / افکار یک تبلیغاتچی
هفتمین بخش از سلسله مباحث افکار یک تبلیغاتچی را در حالی آغاز می کنیم که در شش بخش گذشته با ساختار اساسی تفکر یک فعال حوزه تبلیغات و همچنین مواردی که یک کسب و کار را می تواند متمایز کند و موضع یابی خاصی را ایجاد کند، آشنا شدیم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، هفتمین بخش از سلسله مباحث افکار یک تبلیغاتچی را در حالی آغاز می کنیم که در شش بخش گذشته با ساختار اساسی تفکر یک فعال حوزه تبلیغات و همچنین مواردی که یک کسب و کار را می تواند متمایز کند و موضع یابی خاصی را ایجاد کند، آشنا شدیم.

در ادامه به موارد دیگری از فاکتور های جایگاه یابی و موضع یابی خواهیم پرداخت چراکه فقط در دنیای رقابتی قیمت حرف اول و آخر را نمی زند و دلایل دیگری نیز در تصمیم گیری مصرف کنندگان و مشتریان برای انتخاب و خرید کالا یا خدمات تأثیرگذارند.

6- اندازه

اندازه یکی از فاکتور های بسیار مناسب برای موضع گیری است به طوری که محتوای فاخری می توان در راستای جایگاه یابی برای این ویژگی و ارزش پیشنهادی تولید کرد و این ویژگی به خوبی می تواند در جامعه و بازار هدف تأثیر چشمگیری داشته باشد و نقش شایانی در تصمیم گیری مخاطبان ایفا می کند.

به عنوان مثال در شهر های شلوغ کوچکی خودرو برای سهولت در تردد و محل پارک می تواند ارزش پیشنهادی خوبی را خلق کند و در مقابل در کشور آمریکا خودروی بزرگ نقش بسیار پر رنگی در تصمیم گیری خرید ایفا می کند چرا که مردم ایالات متحده آمریکا بر این متعقدند که باید یک آمریکایی خودروی بزرگ و خانه بزرگ داشته باشد و خودروهایی که با حجم بزرگ تری نسبت به رقبای خود ساخته می شوند محبوبیت و جایگاه مناسب تری دارند.

7- رنگ

فاکتور بسیار تأثیر گذاری که می تواند به عنوان یکی از تکنیک های بازاریابی باشد و نقش بسیار مهمی در فروش دارد به عنوان مثال یک شرکت دارو سازی با رویکرد مسکن با تغییر رنگ به زرد توانست سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد یا ارائه رنگ آبی از جانب پپسی باعث استقبال بسیار خوب از جانب مخاطبان شد و توانست جایگاه مناسبی در ذهن مخاطبان ایجاد کند یا اینکه محصولات رژیمی با رنگ مشکی به بازار عرضه شدند و تصور مردم از رژیمی بودن محصولات با مشکی شکل گرفت.

8- بو

بنا به گفته متخصصان بازاریابی بعد از رنگ، بو می تواند بهترین ابزار تقویت فروش و موضع یابی باشد چرا که پژوهش ها نشان می دهد که بو بر احساس و عواطف مصرف کننده تأثیر مستقیم دارد.

به عنوان مثال حذف بوی پلاستیک از حجم خریداران اتومبیل کم کرد و آنها بیشتر تمایل به این موضوع داشتند که باید محصول یا همان خودرو در روزهای اول تولید اصطلاحا بوی نویی یا همان بوی پلاستیک را داشته باشد و عدم وجود این بو مفهوم دست دوم بودن و کارکرده را به مخاطبان القا می کرد.

9- نرمی

این ویژگی را می توان به خوبی شعار داد ولی مهم تر از ساخت شعارش واقعیت ماهیتش است چرا که ممکن است خریداران بعد از استفاده به اغراقی که در تبلیغ شده بود پی ببرند و در نتیجه تکرار خرید در این حوزه رخ نمی دهد. پس می توان گفت که این ویژگی باید لمس و تجربه شود تا قابل دفاع و باور شود و این موضوع به عنوان یک شمشیر دو لبه می ماند چرا که ممکن است تضادی در بین اظهارات و واقعیات وجود داشته باشد و این عامل بسیار می تواند در تصمیم گیری مخاطبان مهم باشد.

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد