درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 11 اسفند 1399 - 05:53   

نقش روابط عمومی در گسترش خوشنامی سازمان

  نقش روابط عمومی در گسترش خوشنامی سازمان


ادامه ادامه مطلب یک

نقش روابط عمومی‌ کتاب فروشی‌ ها در کتاب خوانی، در «کتاب بان» رادیو فرهنگ

  نقش روابط عمومی‌ کتاب فروشی‌ ها در کتاب خوانی، در «کتاب بان» رادیو فرهنگ


ادامه ادامه مطلب دو

بیانیه انجمن روابط عمومی ایران به مناسبت روز جهانی گروه‌های مردم نهاد (NGO)

  بیانیه انجمن روابط عمومی ایران به مناسبت روز جهانی گروه‌های مردم نهاد (NGO)


ادامه ادامه مطلب سه

ساختارهای رسانه‌ای فولاد مبارکه تغییر خواهد کرد

  ساختارهای رسانه‌ای فولاد مبارکه تغییر خواهد کرد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مزایای آموزش و توسعه موثر
  گزارش برگزاری سومین رویداد گراف‌دی
  بانک رفاه کارگران وجه التزام اقساط غیر جاری تسهیلات کادر درمان را می بخشد
  چطور اینفلوئنسرها می‌توانند کمپین روابط عمومی شما را ارتقا دهند
  رویکردهای مختلف آموزش و توسعه مهارت
  عادی انگاری شرایط بحران
  ساختارهای رسانه‌ای فولاد مبارکه تغییر خواهد کرد
  مجتمع فولاد مبارکه در هفته‌ای که گذاشت
  انتخاب مسئول روابط‌عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه تربت‌حیدریه به عنوان کارمند نمونه صنعت‌نفت
  سرپرست بهزیستی خراسان رضوی: روابط عمومی، دانش‌محور باشد و نگاه سنتی نداشته باشد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29362صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومییکشنبه، 17 اردیبهشت 1396 - 10:56
اجازه دهید مشتریان تان به جای شما صحبت کنند
اگرچه اغلب مخاطبان نسبت به پدیده موسوم به «تبلیغ توسط مشتریان» شکاک هستند، با این حال براساس پژوهش های معتبر چنین امری کاملاً علمی و قابل اجراست.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، اگرچه اغلب مخاطبان نسبت به پدیده موسوم به «تبلیغ توسط مشتریان» شکاک هستند، با این حال براساس پژوهش های معتبر چنین امری کاملاً علمی و قابل اجراست. بر همین اساس باید توجه داشته باشید که استفاده از مشتریان به عنوان بلندگو های تبلیغاتی علاوه بر کاهش هزینه های تبلیغاتی، تأثیرگذاری بیشتری را نیز به ارمغان خواهد آورد.

بر همین اساس در گام نخست باید بر دیدگاه های شکاکانه افراد در مورد شیوه ذکر شده، غلبه کنید. یکی از بهترین راهکارهای موجود در این زمینه اشاره به دیدگاه اصلاح شده برخی مشتریان است . بر این اساس شاید بتوانید قاعده بازی را عوض کرده و افراد را نسبت به چنین پدیده ای خوش بین کنید.

شاید شما نیز به عنوان یک طراح آگهی نسبت به چنین شیوه ای تردید داشته باشید، بنابراین باید ابتدا شما را نیز متقاعد به کارایی روش تبلیغ توسط مشتریان کنیم. بهترین نمونه در این زمینه برند آمازون است. در واقع این برند با کیفیت خدماتی که ارائه می دهد، تا حدود زیادی از پتانسیل افراد برای تبلیغات استفاده کرده است. کمتر کسی را می توان یافت که تجربه خرید از سایت آمازون را داشته و نسبت به کیفیت خدمات آن معترض باشد. اگر آمازون توانسته چنین کاری را انجام دهد، بدون شک سایر برندها نیز می توانند چنین تبلیغات ارزان قیمتی را تجربه کنند.

ایده

اگرچه استفاده از افراد به عنوان بلندگوی تبلیغاتی یکی از بهترین روش های نوین در زمینه بازاریابی و تبلیغات است، با این حال شرکت های بسیار زیادی از چنین نکته ای غافل بوده و نسبت به آن بی توجه  هستند. شاید این شرکت ها هیچ مزیتی برای ارائه به مشتریان ندارند یا آن را فراموش کرده اند. هرچه که باشد، این شرکت ها در حال از دست دادن موقعیتی استثنایی هستند.

با این حال جا دارد که بپرسیم چرا چنین شیوه ای تأثیرگذار است؟ در راستای پاسخگویی به چنین سوالی می توان دلایل متعددی را بیان کرد.

- هنگامی که یکی از مشتریان شما اقدام به تبلیغ محصول تان (به صورت غیر مستقیم) می کند، وسوسه غیرقابل مهاری را در ذهن مخاطب ایجاد خواهد کرد. همچنین باید توجه داشت که روابط نزدیک میان افراد نیز می تواند در این امر تأثیرگذار باشد.

-  اگر بخواهیم صادقانه صحبت کنیم، امروزه هیچ کس اعتماد کامل به رسانه ها و به تبع آن تبلیغات مختلف ندارد. با این حال توصیه های یک مشتری از دایره این بی اعتمادی خارج است. در واقع در میان موج بی اعتمادی و دروغ های کوچک و بزرگ تبلیغاتی، این توصیه های ساده یک مشتری است که توان تأثیرگذاری بالایی خواهد داشت. در واقع ما به سخنان یک فرد مانند خودمان که در این ماجرا ذی نفع نیست، بیشتر اعتماد خواهیم کرد.

- آیا تا به حال ویژگی آگهی های متداول را مورد توجه قرار داده اید؟ با اندکی تأمل می توان دریافت که زاویه دید این آگهی ها به طور معمول از بالا به پایین است. همین امر باعث ایجاد نوعی حس بیگانگی در مخاطب شده و به تبع راه را برای شیوه های جایگزین باز می کند. در همین راستا هیچ الگوی جایگزینی بهتر از تبلیغ با استفاده از ظرفیت مشتریان نیست.

پیش از رفتن به سراغ بخش بعدی لازم است یک نکته مهم دیگر را نیز یادآوری کنم. در واقع آنچه مشتریان ثابت تان را تبدیل به عامل تبلیغاتی شما خواهد کرد، کیفیت محصول  برندتان خواهد بود. نمی توان انتظار داشت که مشتریان بی دلیل به تبلیغ محصول شما بپردازند. همچنین باید توجه داشت که در تبلیغات معمولی نیز می توان از المان هایی که بیانگر رضایت مشتریان از محصولات شرکت است، استفاده کرد.

آنچه در عمل باید انجام دهید

-یک راه مؤثر برای بهره برداری از توان تبلیغاتی مشتریان، به کارگیری نظرسنجی های مختلف است. به این ترتیب قادر به استفاده از نتایج نظرسنجی ها در آگهی و تبلیغات رسانه ای خواهید بود. با این حال توجه داشته باشید که آمار و ارقام باید به درستی و بدون کمترین دستکاری توسط شما تهیه و به مخاطب عرضه شود.

-توقع نداشته باشید که مشتریان تان مانند طراحان حرفه ای آگهی یا بازاریاب ها برای شما تبلیغ کنند. همچنین باید توجه داشت که مشتریان در بیان واقعیت های محصول تان صریح خواهند بود. اگر محصول ایرادی داشته باشد، مشتریان درست به ضرر شما عمل خواهند کرد.

 

منبع: فرصت امروز

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سرپرست بهزیستی خراسان رضوی: روابط عمومی، دانش‌محور باشد و نگاه سنتی نداشته باشد


  روابط عمومی، پاشنه آشیل فروشگاه های زنجیره ای


  بیانیه انجمن روابط عمومی ایران به مناسبت روز جهانی گروه‌های مردم نهاد (NGO)


  جزئیات نقشه راه روابط‌عمومی‌های شهرداری تهران بررسی شد


  نقش روابط عمومی در گسترش خوشنامی سازمان


  نقش روابط عمومی‌ کتاب فروشی‌ ها در کتاب خوانی، در «کتاب بان» رادیو فرهنگ


  ساختارهای رسانه‌ای فولاد مبارکه تغییر خواهد کرد


  انتخاب مسئول روابط‌عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه تربت‌حیدریه به عنوان کارمند نمونه صنعت‌نفت


  چطور اینفلوئنسرها می‌توانند کمپین روابط عمومی شما را ارتقا دهند


  رویکردهای مختلف آموزش و توسعه مهارت


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد