درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 02:14   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29354صفحه نخست » یکشنبه، 17 اردیبهشت 1396 - 10:01
محصول نرم‌افزاری خود را بدون هزینه بازاریابی معرفی کنید
ارائه‌دهندگان راه‌حل‌های نرم‌افزاری در بازار رقابتی فشرده همیشه با چالش و مشکلات روبه‌رو هستند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، ارائه‌دهندگان راه‌حل‌های نرم‌افزاری در بازار رقابتی فشرده همیشه با چالش و مشکلات روبه‌رو هستند. آنها چگونه می‌توانند ابزار موردنظرشان را معرفی کنند؟ این مساله خصوصا در مورد شرکت‌های نرم‌افزاری B2B بیشتر صدق می‌کند. آنها همیشه باید کسب‌و‌کارهای دیگر را متقاعد کنند که با ابزارشان می‌توانند عملکرد آنها را بهبود ببخشند.یکی از بهترین راه‌ها برای عرضه‌کنندگان حوزه نرم‌افزار در جلب نظر مدیران کسب‌و‌کارها، ارائه یک نسخه اولیه به مدیران است تا به آنها نشان دهند که این محصول در حوزه کسب و کار آنها چه کاری می‌تواند انجام دهد و با این کار به‌راحتی می‌توانند مشتریان خود را به دام بیندازند. برخی از شرکت‌های نرم‌افزاری مطرح در حوزه‌ کسب وکار امروز از طریق مدل فریمیوم (Freemium، یک مدل ارائه کسب‌و‌کار در اینترنت است که خدمات اولیه رایگان به واسطه آن ارائه می‌شود و دریافت خدمات بیشتر و پیشرفته‌تر آن کسب‌و‌کار، مشمول پرداخت هزینه است) به تعامل با مشتریان خود می‌پردازند. در اینجا به چند نکته در این حوزه اشاره می‌کنیم:

 

1) نسخه اولیه را آسان ارائه کنید.

گام اول برای ارائه‌دهندگان خدمات نرم‌افزاری این است که باید یک وب‌سایت با دستورالعمل نصب و راه‌اندازی شفاف داشته باشند. اطمینان حاصل کنید که لینک‌های دانلود به‌راحتی قابل دسترسی باشند و مشتریان به سرعت و راحت بتوانند برنامه‌های پرداختی مورد نظرشان را پیدا و انتخاب کنند. مقایسه‌ای از خدمات و ویژگی‌های متفاوت را با پرداخت‌های مختلف نیز ارائه دهید. امید می‌رود مشتریانی که برای اولین بار در طرح رایگان ثبت‌نام می‌کنند، به‌زودی مزایای برنامه‌های پیشرفته شما را که پرداخت هزینه‌هایی به‌صورت ماهانه دارد ببینند و انتخاب کنند. دقیقا همزمان با راه‌اندازی وب‌سایت باید فرآیند بازاریابی کسب‌و‌کار خود را شروع کنید.

2) بازار خود را بشناسید.

اشتباه مهمی که اغلب برندها مرتکب می‌شوند در واقع عدم شناخت بازار هدفشان قبل از شروع فرآیند بازاریابی است. تحقیق در مورد بازار هدف را که نقش بسیار مهمی در توسعه و ارتقای نرم‌افزارها دارد از قلم نیندازید. تا آنجا که ممکن است درباره کسب‌و‌کارهایی که هدف محصول شما هستند، آگاهی و اطمینان حاصل کنید که زحمات شما نیازهای آنها را مرتفع خواهد ساخت. به مرور زمان اطلاعات مشتریانی که برنامه فریمیوم شما را انتخاب کرده‌اند اصلاح کنید. این کار برای تعیین آنچه شما برای تبدیل برنامه فریمیوم به برنامه پرداختی نیاز دارید، سودمند خواهد بود.

3) تاثیرگذاران را هدف قرار دهید.

می‌توانید به جای ارائه برنامه فریمیوم به مشتریان، با هدف قرار دادن کسانی که نفوذ بیشتری در یک صنعت دارند، پول خود را ذخیره کنید. به‌عنوان مثال ارائه‌دهندگان نرم‌افزار آموزشی با یک پلت‌فرم طراحی‌شده اغلب معلمان و مدیران را مورد هدف قرار می‌دهند زیرا آنها می‌توانند روی مراکز آموزشی و دانش‌آموزان تاثیر بگذارند. توجه کنید که نسخه فریمیوم را به کسانی ارائه دهید که در یک زمینه خاص با افراد زیادی سروکار دارند به این امید که از آن خوششان بیاید و به دیگران توصیه کنند.

4) نظرسنجی انجام دهید.

نظرسنجی‌ها می‌تواند به روش‌های مختلفی برای معرفی محصول استفاده شود، مخصوصا اگر شما در حال انجام بازاریابی B2B باشید. یک نظرسنجی با طرح چند سوال ساده ایجاد کنید که برای تکمیل و پاسخ به آن مشتریان باید نسخه رایگان محصول شما را دانلود کنند. نظرسنجی باید دربرگیرنده اطلاعاتی باشد که شرکت شما برای تبدیل مشتریان فریمیوم به مشترکان پرداختی نیاز دارد. این کار ممکن است اطلاعات لازم را فورا ارائه ندهد، اما نتایج آن می‌تواند تصمیم‌گیری‌های آینده شما در مورد گزینه‌های پرداختی جذاب برای مشتریان را تغییر دهد.

5) بهبود امکانات را مورد توجه قرار دهید.

برخی از موفق‌ترین ارائه‌دهندگان فریمیوم، در یک جریان طبیعی آن را به برنامه پرداختی تبدیل می‌کنند؛ به این معنی که وقتی تعداد معینی معامله درنتیجه ارائه نسخه رایگان انجام گرفته است و نتیجه خوبی برای عملکرد مشتری آن کسب وکار حاصل شد، آن را از دسترس خارج می‌کنند. به‌عنوان مثال کسب‌و‌کاری که از نرم‌افزار صورتحساب رایگان استفاده می‌کند، در طول کار با آن درمی‌یابد که مشتری پایه‌اش رشد کرده و به‌دنبال ارتقای آن برنامه خواهد بود چون به او اجازه می‌دهد مشتریان بیشتری را جذب کند. توجه کنید که تعداد مشتریان می‌تواند اعلانی برای رسیدن زمان مناسب ارتقای خدمات نرم‌افزاری شما به کسب وکار مربوطه باشد.

6) موفقیت را ارزیابی کنید.

هنگامی که در حال ارائه نرم‌افزار خود به دیگران هستید، ارزیابی نتایجی که فریمیوم به ارمغان آورده است بسیار مهم است. به مرور اطلاعات را از برخی مشتریانی که از یک طرح رایگان به یک مشترک پرداختی تبدیل شده‌اند، جمع‌آوری کنید. همچنین مزایای دیگری همچون معرفی از طریق رسانه‌های اجتماعی بزرگ که در ارائه طرح رایگان وجود دارد را بررسی کنید. اگر مشتریان فریمیوم‌تان در حال معرفی افراد دیگر به شما هستند که درنهایت ممکن است تبدیل به مشترکان پرداختی شوند، مهم نیست که آنها هرگز طرح‌های اولیه را امتحان نکنند.

7) تخفیف ارائه دهید.

گاهی اوقات برای جذب مشتریانی که در حال بررسی ارتقای برنامه‌شان هستند، تخفیف قائل شوید. اگر زمان معینی را برای پیشنهاد خود در نظر بگیرید، این دسته از مشتریان فورا از آن استقبال می‌کنند چون می‌توانند قیمت کمتری را پرداخت کنند. همچنین می‌توانید یک ماه به‌طور رایگان نسخه پریمیوم پیشرفته نرم‌افزار خود را به مشتریان ارائه دهید تا آن را امتحان کنند و متوجه مزایای آن نسبت به نسخه اولیه فریمیوم بشوند.

برای ارائه‌دهندگان نرم‌افزار B2B، برنامه فریمیوم می‌تواند یک راه بسیار خوب در جهت جذب مشتریان جدید و بازار محصولات‌شان باشد. این نکته بسیار حائز اهمیت است که روشی را برای تبدیل مشتریان برنامه رایگان به برنامه پرداختی در یک بازه زمانی خاص ایجاد کنیم. با انجام این کار، می‌توانید در بازاریابی رقابتی برنده شوید، بدون اینکه هزینه‌های زیاد بازاریابی و تبلیغات داشته باشید.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 4037

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد