درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 شهریور 1396 - 14:59   

تولد ۳۵ سالگی "اموتیکون" یا شکلک‌های اینترنتی

  تولد ۳۵ سالگی "اموتیکون" یا شکلک‌های اینترنتی


ادامه ادامه مطلب یک

بحران برای مجله «رولینگ استون»؛ مجله مشهور فروخته می‌شود

  بحران برای مجله «رولینگ استون»؛ مجله مشهور فروخته می‌شود


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب سرپرست روابط‌عمومی پست بانک

  انتصاب سرپرست روابط‌عمومی پست بانک


ادامه ادامه مطلب سه

 تلگرام محبوب‌ ترین پیام‌رسان

   تلگرام محبوب‌ ترین پیام‌رسان


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تقویم روز ارتباطات/ روزی که ایران اصول ژورنالیسم حرفه ای را به اجرا گذارد
  روابط عمومی (Public Relations) چیست؟
  چهار نکته ضروری برای روابط عمومی
  مبانی روابط عمومی: چه زمانی و چگونه از روابط عمومی (PR) استفاده کنیم؟
  انتصاب سرپرست روابط‌عمومی پست بانک
  واکنش‌ کارشناس ارشد اندیشکده شورای روابط عمومی به سخنان ترامپ در سازمان ملل متحد
  تاثیر پذیری روابط عمومی در افکار عمومی
  چگونه در استارت آپ، از روابط عمومی استفاده کنیم؟
  معاون استاندار خراسان شمالی: روابط عمومی‌ها نقش به‌سزایی در امر به معروف دارند
  بحران برای مجله «رولینگ استون»؛ مجله مشهور فروخته می‌شود
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29348صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومییکشنبه، 17 اردیبهشت 1396 - 00:09
۷ غذایی که از شیر بیشتر کلیسیم دارد
متخصصان تغذیه به ما توصیه می‌‌کنند شیر را در برنامه غذایی خود جای بدهیم و در حقیقت منظور آن‌ها، قرار دادن کلیسیم در رژیم غذایی است. شیر، در اثر تبلیغات به منبع اصلی کلیسیم برای کودکان تبدیل شده است، اگرچه مقدار قابل توجهی کلسیم دارد، تنها و بهترین منبع کلیسیم نیست.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- متخصصان تغذیه به ما توصیه می‌‌کنند شیر را در برنامه غذایی خود جای بدهیم و در حقیقت منظور آن‌ها، قرار دادن کلیسیم در رژیم غذایی است. شیر، در اثر تبلیغات به منبع اصلی کلیسیم برای کودکان تبدیل شده است، اگرچه مقدار قابل توجهی کلسیم دارد، تنها و بهترین منبع کلیسیم نیست.

انستیتو ملی بهداشت آمریکا مصرف روزانه ۱۰۰۰ میلی‌گرم کلیسیم را به افراد ۴ ساله به بالا توصیه می‌کند. وقتی سن ما به ۵۰ سال می‌رسد، به مقدار بیشتر کلیسیم نیاز داریم تا جلوی پوکی استخوان را بگیریم. برای دریافت کلیسیم مورد نیاز، لازم است روزانه ۳ لیوان شیر بنوشیم، اما براساس تحقیقات جدید، شیر ماده غذایی بحث‌انگیزی شده است. بدن ما در هضم بعضی از اجزای شیر با دشواری‌هایی مواجه می‌شود و عده زیادی به آن حساسیت دارند. علاوه بر آن شیری که در بازار فروخته می‌شود به شدت فراوری شده است و در کار بدن برای جذب مواد غذایی آن اختلال روی می‌دهد.

مصرف کلیسیم موضوع ساده‌ای نیست. کلیسیم خالص که در گچ و آهک وجود دارد، محلول در آب نیست و بدن نمی‌تواند آن را جذب کند. باید کلیسم خوراکی از طریق مواد غذایی به بدن برسد و یکی از بهترین راه‌ها خوردن سبزیجات است. سبزیجات از طریق مایکرو ارگانیسم‌هایی مانند «چلات»، کلیسیم موجود در خاک را به کلیسم خوراکی تبدیل می‌کند و با خوردن این کلیسیم خوراکی، مقدار روزانه مورد نیاز بدنمانتامین می‌شود.

کلیسیم یکی از مواد معدنی اصلی مورد نیاز بدن است. استخوان و دندان‌های ما از کلیسیم ساخته شده و در صورت کمبود کلیسیم در مواد غذایی، استخوان‌ها و دندان‌ها پوک و شکننده می‌شود. کلیسیم همچنین پیام‌های الکتریکی را بین اندام‌ها و مغز ردوبدل می‌کند. بدون کلیسیم ضربان قلب ما نامنظم و ماهیچه‌ها به سختی کنترل می‌شود.

معرفی ۷ غذایی طبیعی و غنی از کلیسیم و مقایسه آن با شیر (۱۰۰ گرم شیر حاوی ۱۱۳ میلی‌گرم کلیسیم است)

۱- کیل (هر ۱۰۰ گرم حاوی ۱۵۰ میلیگرم کلیسیم)
کیل یک انتخاب همگانی است زیرا به شکل‌های مختلف قابل مصرف است. می‌توانید آن را اسموتی کرده و یا چند برگ آن را در فر با آرد تست کنید. کیل همچنین ویتامین K دارد که یک آنتی اکسیدانت قوی است و برای جلوگیری از سرطان پروستات و روده بسیار مفید است.

۲- اسفناج (پخته: هر ۱۰۰ گرم حاوی ۱۳۶ میلیگرم کلیسیم- خام: هر ۱۰۰ گرم حاوی ۹۹ میلیگرم کلیسیم)
یک فنجان اسفناج در سالاد روزانه، منبع خوبی برای کلیسیم است و بخار پز آن کلیسیم بیشتری دارد. کلیسیم برای دستگاه گردش خون بسیار مفید است، فشار خون را کاهش می‌دهد و جلوی سخت شدن رگ‌ها می‌گیرد.

۳- کولارد (خام: ۱۰۰ گرم حاوی ۲۳۶ میلیگرم، و خام: ۱۰۰ گرم حاوی ۱۴۱ میلیگرم کلیسیم است)
بهتر است کولارد را به صورت بخارپز یا سرخ کرده و با کمی سیر و سس بخورید. این راهی لذیذ برای افرودن کلیسیم و فنول به رژیم غذایی شما است. کولارد همچون بروکولی و کیل از نظر فنول غنی است و می‌تواند در جلوگیری از سرطان و بیماری‌های قلبی مفید باشد.

۴- تخم کنجد (هر ۱۰۰ گرم حاوی ۹۷۵ میلیگرم کلیسیم)
بسیاری از غذاهای چینی کنجد دارد، روی نان همبرگر کنجد می‌بینید و در بسیاری از تنقلات از آن استفاده می‌کنند. براساس ارقام منتشر شده در آمریکا، هر ۱۰۰ گرم کنجد حاوی ۹۷۵ میلیگرم کلیسیم یا تقریبا معادل مصرف روزانه لازم که ۱۰۰۰ میلیگرم است. شما می‌توانید ۱۰۰ گرم کنجد را با غذای روزانه خود مصرف کنید. کنجد حاوی چربی و فیبر مفید است.

۵- ماست اورگانیک (۱۰۰ گرم حاوی ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیگرم کلیسیم)
ماست از مواد لبنی است و حاوی کلیسیم بالا است. اما در مقایسه با شیر، ماست منبع بهتری برای کلیسیم است زیرا فرایند تخمیر آن باعث حفظ مواد طبیعی شیر می‌شود و خواص مفید پروبایوتیک را هم به آن اضافه می‌کند.

۶- پنیر (۱۰۰ گرم حاوی ۷۲۱ میلیگرم کلیسیم)
بسته به نوع پنیر میزان کلیسیم آن متغیر است. پنیر چدار نوع معمولی آن است. انواع دیگر پنیر تا ۱۰۰۰میلیگرم کلیسیم دارد.

۷- توفو (۱۰۰ گرم حاوی ۳۵۰ میلیگرم کلیسیم)
توفو کالری کمی دارد و میزان پروتئین آن بال است. سرشار از آهن است و بسته به آنکه چگونه تولید شود حاوی مقدار زیادی کلیسیم و منیزیم است.

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ روزی که ایران اصول ژورنالیسم حرفه ای را به اجرا گذارد


  واکنش‌ کارشناس ارشد اندیشکده شورای روابط عمومی به سخنان ترامپ در سازمان ملل متحد


  تاثیر پذیری روابط عمومی در افکار عمومی


  چگونه در استارت آپ، از روابط عمومی استفاده کنیم؟


  نظرسنجی: چگونه روزنامه نگاران در سال 2017 از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند؟


  بحران برای مجله «رولینگ استون»؛ مجله مشهور فروخته می‌شود


  تولد ۳۵ سالگی "اموتیکون" یا شکلک‌های اینترنتی


  اختلال موقت در تماس های تلفنی اداره کل روابط عمومی بانک ملی ایران


  مبانی روابط عمومی: چه زمانی و چگونه از روابط عمومی (PR) استفاده کنیم؟


  انتصاب سرپرست روابط‌عمومی پست بانک


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: کتاب "مقررات روابط عمومی" منتشر شد