درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 02:10   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29342صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیشنبه، 16 اردیبهشت 1396 - 11:30
بیان حقایق از سوی روابط عمومی ها زمینه ساز حضور پر رنگ مردم در انتخابات
وقتی دستاوردهای نظام با صداقت و صراحت تبیین شود، اعتماد عمومی ایجاد خواهد شد و مردم با خودباوری و اعتماد به نفس برای سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران حضوری پرشور و گسترده در انتخابات خواهند داشت.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، وقتی دستاوردهای نظام با صداقت و صراحت تبیین شود، اعتماد عمومی ایجاد خواهد شد و مردم با خودباوری و اعتماد به نفس برای سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران حضوری پرشور و گسترده در انتخابات خواهند داشت.

در بحث انتخابات، وظیفه روابط عمومی ها تبیین اقدامات دستگاه های اجرایی و انتقال مشکلات عمومی مردم به مدیران است. بیان حقایق از سوی روابط عمومی ها می تواند زمینه حضور پر رنگ مردم را در انتخابات فراهم کند، چرا که روابط عمومی ها مشاوران افکار عمومی در انتخابات هستند.

در این میان با توجه به تنوع و تعداد مطبوعات و گسترش انتشار نشریات مختلف و متفاوت و به طور کلی جایگاه شایسته رسانه ها در تنویر افکار و ایجاد فضای مناسب برای گفت وگو و برخورد سالم و سازنده و همچنین اهمیتی که رسانه های گروهی درجهان امروز در ارتقای سطح آگاهی تک تک آحاد بشر و تعالی فرهنگ و دانش عمومی دارند، بدون تردید رسانه های جمعی یکی از مهم ترین عوامل شکل دهنده افکار عمومی محسوب می شوند، چرا که افکار عمومی تجلی عمیق ترین خواسته ها و نیازهای یک ملت است که ناشی از مجموعه تعبیرها و تفسیرها و ارزیابی و قضاوت مردم نسبت به حوادث و وقایع روز است و رسانه ها مانند آیینه، انعکاس دهنده این خواسته ها هستند.

در عصر حاضر مردم از شیوه های گوناگونی به اطلاعات دسترسی دارند و پنهان کردن اطلاعات از مردم موجب سلب اعتماد عمومی از روابط عمومی ها می شود و این امری جبران ناپذیر است.

 روابط عمومی و رسانه ها در جایگاه اطلاع رسانی و راهبری افکار عمومی می توانند جایگاه والایی را در شکل دهی و هدایت افکار عمومی داشته باشند و این منتها و غایت آمال و اهداف روابط عمومی سرآمد است.

سنجش دقیق افکار عمومی، ایجاد مفاهمه بین مسئولان دستگاه و مردم و ارتباط مؤثر با رسانه ها  از دیگر وظایف روابط عمومی است، بنابراین محور فعالیت رسانه ها و نهاد روابط عمومی افکار عمومی است؛ مولفه ای که تمامی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به دنبال جذب افکار عمومی و به دست آوردن بیشترین آرا هستند.

رسانه ها آینه افکار عمومی هستند و باید در مشارکت اجتماعی و اطلاع رسانی دقیق به مردم مورد استفاده قرار گیرند.

بنابراین عرصه رسانه های جمعی باید با حساسیت ویژه ای، از ارزش های عام و تثبیت شده و همچنین مورد قبول اکثریت جامعه و نه ارزش های تصنعی گروهی خاص پاسداری کنند و برای تحقق عینی آن با سایر نهادهای فرهنگی و اجتماعی هماهنگی کرده و تمام امکانات لازم را برای حفظ کرامت انسانی مردم که در این سال های اخیر به شدت مورد بی مهری و غفلت واقع شده، به کار گیرند.

پاسخگو بودن، قانون مداری، مخاطب محوری و التزام به انتشار صحیح اطلاعات همراه با شفافیت و سرعت تأکید بر نظارت ارزیابی و سنجش مستمر بازتاب فعالیت ها به منظور کسب اطمینان از تأثیرات کیفی آنان بر مخاطبان و استقبال از نقدهای منصفانه و بسیاری از کارکردهای دیگر از جمله شاخص های مهم روابط عمومی سرآمد است.

دستگاه های اجرایی خدماتی با تنگناهای فراوان و اقدامات چشمگیری که انجام داده اند، چنانچه این اقدامات به درستی بیان نشود، بخش عمده ای از جامعه از فعالیت ها بی اطلاع مانده و احساس می کنند که کاری انجام نشده است. بنابراین در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مقولاتی از قبیل افکار عمومی و پاسخگویی و شفافیت و احترام به فرودستان بیش از پیش اهمیت خود را باز می یابد و کاندیدایی پیروز نهایی این انتخابات سرنوشت ساز خواهد بود که با بهره گیری از بهترین و مجرب ترین و کارآمدترین مشاوران روابط عمومی و رسانه ای توجه افکار عمومی را با برنامه های کارشناسی، منطقی، باور پذیر و جذاب و نه شعارهای آسمان کوب توخالی و مردم فریب به طرف خود جلب کند.

 

منبع: فرصت امروز

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد