درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 14:17   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29335صفحه نخست » شنبه، 16 اردیبهشت 1396 - 09:36
استفاده از اطلاعات شخصی به صورت هوشمند
من به اندازه کافی پیر هستم که روزهای ابتدایی ورود سرویس ایمیل به عرصه تبلیغات را به یاد آورم. آن روزها یکی از عجیب ترین حوادثی که در طول زندگی حرفه ای خود دیده ام، رخ داد. ایمیل های تبلیغاتی طولانی که برای همه افراد فرستاده می شد، تنها بخشی از فعالیت هایی بود که افراد را از تبلیغات اینترنتی بیزار کرده بود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، من به اندازه کافی پیر هستم که روزهای ابتدایی ورود سرویس ایمیل به عرصه تبلیغات را به یاد آورم. آن روزها یکی از عجیب ترین حوادثی که در طول زندگی حرفه ای خود دیده ام، رخ داد. ایمیل های تبلیغاتی طولانی که برای همه افراد فرستاده می شد، تنها بخشی از فعالیت هایی بود که افراد را از تبلیغات اینترنتی بیزار کرده بود.

با این حال اکنون دیگر خبری از آن دوران تاریک نیست. به عبارت دقیق، در چند سال اخیر و با پیشرفت سیستم های طبقه بندی اطلاعات به راحتی امکان دسته بندی افراد وجود دارد. این امر به معنای تعیین بازار هدف و ارسال هوشمندانه ایمیل به آنهاست.

آنچه در بالا توضیح داده شد، شیوه بازاریابی B2B نام دارد. با این حال علاوه براین شیوه، روشی موسوم به B2C نیز وجود دارد. در این روش از طیف های تک رنگ به سوی مدل های رنگارنگ گزار صورت می گیرد. به عبارت بهتر در روش B2C تمرکز شما باید روی جذب مشتریان از نقاط دور باشد. به این ترتیب باید تمام توان خود را به کار گیرید تا توجه مخاطبان را جلب کرده و آنان را از مسیرهایی مانند 20 یا 30 مایلی به سمت فروشگاه تان بکشانید. اگرچه چنین فعالیتی بسیار پرخطر به نظر می آید، با این حال من این ریسک را پذیرفته و آن را تجربه کرده ام.

ایده

ایده این شماره براساس طرح یک شرکت بازاریابی مستقیم و مشتریان آن نوشته شده است. هنگامی که نمایشگاه REED از من برای طراحی آگهی کمپین اصلی خود دعوت به عمل آورد، به خوبی می دانستم که تغییر بزرگی در دنیای بازاریابی در حال رخ دادن است. IDMF ا به عبارت دقیق سیستم شخصی سازی هوشمند اطلاعات مایکروسافت تحول بزرگی را در عرصه تبلیغات و بازاریابی به وجود آورده بود.

لورین یونیک، فردی بود که توانست این سیستم را طراحی کرده و آن را در دنیای کسب وکار به یک پیش نیاز اصلی بدل سازد. بر این اساس هر شرکتی امکان طبقه بندی اطلاعات مشتریان و ارسال ایمیل های اختصاصی برای آنها را داشت. این فرصتی بود که کمتر برندی ممکن بود از کنارش به آسانی عبور کند.

ایده اصلی آگهی کمپین براساس یک کمیک جذاب بود. در این کمیک داستان براساس ثبت نام افراد در کمپین دنبال می شد. فردی که وظیفه ثبت نام مشتریان را بر عهده داشت، با استفاده از سیستم IDMF به راحتی اطلاعات افراد را طبقه بندی کرده و پیام شخصی سازی شده ای را برای هر فرد ارسال می کرد. این درست همان فعالیتی است که من به آن تبلیغ خلاق خواهم گفت.

علاوه بر استفاده مناسب از سیستم شرکت مایکروسافت در آگهی کمپین، در ارسال ایمیل ها نیز کمک مؤثری از IDMF دریافت کردیم. به عبارت ساده، سیستم مشتریان را در سه گروه طبقه بندی کرده بود؛ گروه نخست کسانی بودند که نسبت به قیمت ها حساسیت بالایی از خود بروز می دادند. گروه دوم براساس میزان وفاداری به برند و در نهایت گروه آخر با توجه به علاقه اش برای پرداخت آنلاین دسته بندی شده بود. این دسته بندی زیرکانه به من امکان شخصی سازی متن آگهی را داده بود. در واقع من می توانستم برای هر کدام از این گروه های سه گانه یک متن آگهی ویژه ارسال کنم.

علاوه بر سیستم مایکروسافت، هنگامی که قصد تبلیغ نخستین نسل از پرینترهای چند رنگ هوشمند را داشتم، ایده من مبتنی بر نشان دادن مزیت اصلی این تکنولوژی نوین بود. بر این اساس تصویر یک مشتری که دست خود را روی پرینتر گذاشته و عکس قلب رنگی را روی بازویش چاپ کرده بود، نشان داده می شد. تیتر آگهی نیز بسیار واضح بود: «آیا کسب وکار شما چنین علاقه مندی را به مشتریان تان منتقل می کند؟»

آنچه در عمل باید انجام دهید

- استفاده هوشمند از اطلاعات مشتریان تنها محدود به استفاده از نام کوچک آنها در ایمیل های ارسالی نیست. در واقع شما باید سعی کنید هرچه بیشتر از مشتریان تان اطلاعات کسب کنید. این کار به شما کمک خواهد کرد که تأثیر بهتری روی آنها گذاشته و کسب سودتان را تضمین کنید. با این حال توجه داشته باشید که کسب اطلاعات کاربران نباید به صورت غیرقانونی صورت گیرد.

- لازم است به تفاوت میان اطلاعات شخصی و شخصی سازی اطلاعات اشاره شود. در واقع اطلاعات شخصی به صورت داده های خام بوده و این وظیفه شماست که آنها را به صورت اطلاعات شخصی سازی شده در آورید. برای مثال ذکر نام کوچک افراد در ایمیل ها تنها یک عمل آزاردهنده و تکراری محسوب شده و به هیچ وجه شخصی سازی لقب نمی گیرد.

 

منبع: فرصت امروز

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد