درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 21:51   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29259صفحه نخست » دوشنبه، 11 اردیبهشت 1396 - 15:43
آگهی محرمانه، راهکار موفقیت در تبلیغات مدرن
اگر بخواهم در تمام دوران زندگی خود تنها یک نقطه عطف در تحول محتوایی آگهی ها انتخاب کنم، بدون شک تغییر موسوم به «نخبه گرایی» در صنعت تبلیغات را بیان خواهم کرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، اگر بخواهم در تمام دوران زندگی خود تنها یک نقطه عطف در تحول محتوایی آگهی ها انتخاب کنم، بدون شک تغییر موسوم به «نخبه گرایی» در صنعت تبلیغات را بیان خواهم کرد. این روش نوین ریشه در سرشت روانشناختی افراد دارد. در واقع همه ما با هر سطح علمی و موفقیت تجاری، همیشه احساس وجود افرادی برتر و باهوش تر از خود را داریم. به عبارت ساده، همیشه گمان می کنیم افرادی هستند که از ما جلوتر باشند.

بر همین اساس و به منظور استفاده بهینه از این ذهنیت در دنیای آگهی و تبلیغات، طراحان بزرگی به سوی نگارش آگهی های نخبه گرایانه رفته اند. نکته جالب اینکه بسیاری از پژوهش های روانشناختی ثابت کرده است که حتی افرادی با سطح علمی بالا در رشته های مختلف بازهم معتقد به وجود افرادی آگاه تر از خود- در اصطلاح Super Elite - هستند.

شاید استفاده از چنین راهکارهایی در دنیای تبلیغات عجیب به نظر برسد. با این حال تجربه بسیاری از شرکت ها و موفقیت نسبی به دست آمده خط بطلانی روی داوری های پیش از موعد گذاشته است. در ادامه به بررسی دقیق تر این موضوع خواهیم پرداخت.

ایده

ایده این شماره براساس طرح یک شرکت فعال در زمینه IT به رشته تحریر درآمده است. هنگامی که مشغول طراحی آگهی برای این برند فعال در زمینه آی تی بودم، پس از چند نوبت طراحی آگهی های مطبوعاتی و تلویزیونی تصمیم به ایجاد تغییر در قالب و محتوای تبلیغات گرفتم.

بر این اساس به جای آنکه اطلاعاتی معمولی به مشتریان ارائه کرده و آنها را تشویق به خرید محصول موردنظر کنم، قصد داشتم اطلاعاتی به ظاهر محرمانه را برای مخاطب رو کنم. اگرچه اطلاعاتی که قصد ارائه اش را به مخاطب داشتم تاحدود زیادی غیرواقعی بود، اما همین که نوعی احساس متفاوت را در بیننده ایجاد کند، برای من کافی بود. در این راستا ابتدا به بررسی اخباری که می تواند در ذهن مشتری چنین جمله ای را تداعی کند، پرداختم: «خدای من این یک فرصت استثنایی است، نباید آن را از دست داد.»

پس از چند ایده معمولی و نامناسب، ایده ای به ذهنم رسید که افتخار می کنم به عنوان یکی از بهترین کارهای دوره حرفه ای من از آن یاد شود. بر این اساس و در گام نخست یک برگه با سرتیتر محرکانه را تهیه کرده و متن زیر را در آن نوشتم:

«جیمز عزیز، همانطور که اطلاع داری قیمت های محصولات شرکت برای سال آینده با افزایش نسبتا زیادی مواجه خواهد شد، بنابراین باید به مشتریان در مورد این تغییر قیمت اطلاع داده شود. چنین امری امکان سفارش محصولات با قیمت امسال برای سال آینده را فراهم خواهد کرد. در همین راستا فکر می کنم طراحی یک آگهی جدید یا ارسال ایمیل مناسب باشد. لطفا من را در اطلاع جزییات ایده خود قرار بده.»

این آگهی به گونه ای طراحی شده بود که ذهنیت مناسب را در مخاطب ایجاد می کرد. تنها نگرانی من در مورد نحوه نصب آن روی بیلبوردهای سطح شهر بود. در واقع آگهی باید مانند یک برگه حاوی اطلاعات محرمانه به نظر می رسید.

 در همین راستا هزینه نسبتا سنگینی را برای نصب آگهی در مکان مناسب پرداخت کردیم. با این حال نتیجه کار نشان داد که این هزینه اضافی کاملا ارزشش را داشت. در واقع نتیجه ای که از این تبلیغ گرفتم، علاقه بی حد و مرز افراد برای آگاهی از اطلاعات به ظاهر ساده اما محرمانه است. به این ترتیب می توان مشتریان بیشتری را جذب کرد.

آنچه در عمل باید انجام دهید

-اگر قصد استفاده از این روش را دارید، توصیه من طراحی آگهی به گونه ای است که به طور کامل احساس محرمانه بودن را در مخاطب تقویت کند. به عبارت ساده، مزیت اصلی این مدل از آگهی ها تقویت حس نخبه گرایی در مخاطب است.

-شما می توانید با استفاده از بار معنایی کلمات آگهی خود را محرمانه تر و در عین حال جذاب نشان دهید. برای مثال از کلماتی مبهم استفاده کنید. با این حال توجه داشته باشید که ابهام آگهی تان نباید به قدری باشد که پیام اصلی قابل تشخیص نباشد.

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد