درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 21:17   

هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است

  هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
  جستجوی گوگل در 10 سال آینده
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29208صفحه نخست » شنبه، 9 اردیبهشت 1396 - 10:07
مرکز توسعه و تجارت الکترونیکی منتشر کرد
تازه‌ترین آمار شکایت از سایت‌های اینترنتی
تازه‌ترین آمار از ثبت شکایت از سایت‏های اینترنتی خرید و فروش که به صورت مجازی مشغول به کارند نشان می‌دهد که در دو هفته پایانی فروردین گذشته 430 مورد شکایت در مرکز توسعه و تجارت الکترونیکی زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت شده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، تازه‌ترین آمار از ثبت شکایت از سایت‏های اینترنتی خرید و فروش که به صورت مجازی مشغول به کارند نشان می‌دهد که در دو هفته پایانی فروردین گذشته 430 مورد شکایت در مرکز توسعه و تجارت الکترونیکی زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت شده است. این آمار شامل همه موارد ثبت شده از سایت‏های دارای نماد الکترونیکی اعتماد و بدون این نماد است که از این تعداد 345 مورد شکایت از سایت‏های دارای نماد الکترونیکی بوده و شکایت درباره آنها قابل رسیدگی بوده است.  اما در میان موارد شکایت شده از این سایت‏ها که شامل مغایرت کالا وخدمت تبلیغ شده در وب‌سایت با کالا و خدمات دریافتی، عدم ارائه خدمت یا تحویل کالا، عدم ارائه خدمات پس از فروش و عدم بازپرداخت وجه است بیشترین شکایت مربوط عدم ارائه خدمت و تحویل کالاست که با ثبت 173 شکایت در کمتر از سه هفته می‌تواند نشان‌دهنده بالا بودن ریسک خرید از سایت‏های خرید و فروش کالا باشد که با وجود داشتن نماد اعتماد دچار تخلف می‌شوند.

 

در شرایطی که روش خرید کالا در بین مردم در حال تغییر و تمایل به استفاده از روش‌های آنلاین رو به توسعه است، اما به نظر می‌رسد افزایش تدریجی سایت‌های خرید و فروش لزوم نظارت بر عملکرد آنها را ضروری‌تر از گذشته کرده است. بر اساس آمار مرکز توسعه تجارت الکترونیکی 78 درصد از متقاضیان دریافت نماد الکترونیکی حقیقی و 22 درصد از آنها از زمره متقاضیان حقوقی هستند و پراکندگی جغرافیایی متقاضیان در سه استان برتر کشور نشان می‌دهد که 40 درصد در تهران، 8 درصد در اصفهان و 8 درصد در خراسان رضوی فعال هستند. همچنین بر اساس آمار این مرکز تاکنون هیچ فروشگاه مجازی نتوانسته نماد اعتماد دو یا سه ستاره دریافت کند.اما آخرین آمار خرید و فروش‌های اینترنتی در کشور مربوط به سال 94 است که معاون وزیر صنعت آن را اعلام کرد. او به رونق کسب و کارهای اینترنتی اشاره داشته و درباره آمار خرید و فروش اینترنتی در کشور در سال 94 گفت که با تراکنش مالی ۶۱ هزار میلیارد تومانی مواجه بودیم.  پیش از آن همچنین رئیس پیشین مرکز توسعه و تجارت الکترونیکی نیز حجم کل تجارت الکترونیک در سال ٩٣ را بالغ بر ٥٢هزار میلیارد تومان اعلام کرده بود و کل حجم تجارت الکترونیک در پایان سال ٩٢ معادل ١٣٩٠٨٥٣٧٧ میلیون ریال بود و با توجه به رشد این رقم در پایان سال ٩٣، این موضوع نشان‌دهنده رشد قابل توجه تجارت الکترونیک در کشور استهرچند که هنوز هیچ آماری از میزان تجارت الکترونیکی و خرید مجازی در سال 95 منتشر نشده است، اما کارشناسان تخمین می‌زنند این رقم با رشد قابل ملاحظه‌ای با توجه به افزایش طیف خریداران اینترنتی مواجه باشد.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 4031

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد