درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 28 فروردین 1403 - 09:21   

واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی

  واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی


ادامه ادامه مطلب یک

آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟

  آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟


ادامه ادامه مطلب دو

چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی

  چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت
  جامعه‌شناسی ارتباطات
  استراتژی سیاه روابط‌عمومی
  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای
  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟
  احساس طبیعت: عکاسی خلاقانه
  سه تصور غلط رایج در مورد روابط‌عمومی
  حمله و دفاع ظالمانه
  جادوی روابط‌عمومی
  روانشناسی رنگ‌ها و کاربرد آن در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29202صفحه نخست » جمعه، 8 اردیبهشت 1396 - 20:34
اسدی: رسانه ها کارکرد مناسبی در زمان انتخابات ندارند
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یک کارشناس ارتباطات در رابطه با وظیفه رسانه ها در زمان انتخابات گفت: وظیفه و رسالت رسانه ها در زمان انتخابات یکی آگاهی بخشی و دیگری تنویر افکار عمومی است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یک کارشناس ارتباطات در رابطه با وظیفه رسانه ها در زمان انتخابات گفت: وظیفه و رسالت رسانه ها در زمان انتخابات یکی آگاهی بخشی و دیگری تنویر افکار عمومی است.

دکتر عباس اسدی استاد دانشگاه علامه طباطبایی در گفتگو با خبرنگار سیناپرس در رابطه با دو وظیفه اصلی رسانه ها در زمان انتخابات گفت: آگاهی بخشی به این معناست که رسانه ها بتوانند با انتشار اخبار و اطلاعات مردم را از مسائل انتخابات و موضوعات مربوط به کاندیداها مطلع کنند و تنویر افکار عمومی نیز بدان معناست که رسانه ها باید بتوانند تفسیر و تحلیل مسائل مربوط به انتخابات و کاندیداها را به درستی انجام داده، روشنگری کرده و افکار عمومی را به سمت و سویی هدایت کنند که صحیح است و به هیچ وجه مغرضانه و جهت گیرانه فعالیت نکنند.

وی ادامه داد: بنابراین، رسانه ها باید در زمان انتخابات تا جایی که می توانند استقلال حرفه ای خود را حفظ کرده و فقط اینگونه است که می توانند کارکردهای یاد شده را به درستی انجام دهند. اما متاسفانه در کشور ما چون رسانه ها استقلال حرفه ای ندارند و وابستگی حزبی، جناحی و ایدئولوژیکی و مالی دارند نمی توانند کارکرد مناسبی در زمان انتخابات داشته باشند.

اسدی در ادامه صحبت هایش عنوان کرد: اینگونه است که اغلب رسانه ها همیشه طرفدار فلان حزب و فلان جناح هستند و از این روست که می بینیم همواره اخبار و اطلاعات مغرضانه و غرض ورزانه آغشته به تعصب به مخاطبان ارائه می دهند و این باعث می شود مخاطبان گمراه شده و نتوانند حقیقت را بشناسند و به فرد اصلح رای بدهند.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: در زمان انتخابات بسیاری از رسانه های ما به دلیل وابستگی که دارند نمی توانند آن افکار و عقاید را تنویر کرده و در نتیجه نمی توانند وظایف و کارکرد خود را به درستی انجام دهند به بیان دیگر، وابستگی رسانه ها به منابع مالی و ایدئولوژیکی برای رسانه ها به مثابه سمی است که فضای انتخابات تاثیر این سم را بیشتر کرد و رسانه ها را بیشتر در معرض این وابستگی قرار می دهد.

اسدی ادامه داد: اگر تا دیروز رسانه ای یک استقلال نسبی داشت اما در فضای انتخابات چون پول کلانی برای رسانه ها به همراه می آورد و رسانه ها نیز از نظر مالی و اقتصادی ضعیف هستند، بنابراین، به سمت جناح ها و گروه ها کشیده می شوند و اینگونه هم آزادی و هم استقلال آنها به خطر می افتد.

گفتگو: هانیه حقیقی

 

منبع: http://sinapress.ir

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  راز رهبری مؤثر: الهام بخشیدن، توانمندسازی و ایجاد ارزش


  سه تصور غلط رایج در مورد روابط‌عمومی


  احساس طبیعت: عکاسی خلاقانه


  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای


  جادوی روابط‌عمومی


  روانشناسی رنگ‌ها و کاربرد آن در روابط‌عمومی


  جامعه‌شناسی ارتباطات


  استراتژی سیاه روابط‌عمومی


  بازی‌هایی برای ارتقای سطح سواد رسانه‌ای جوانان


  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد