درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 16:17   

روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن

  روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن


ادامه ادامه مطلب یک

ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش

  ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش


ادامه ادامه مطلب دو

روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید

  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید


ادامه ادامه مطلب سه

هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات

  هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مسؤل کارگروه روابط‌عمومی بنیاد ملی نخبگان آذربایجان شرقی تعیین شد
  نوروز خجسته باد/ بهار طبیعت، نویدبخش بهارِ تعامل و همدلی
  یادداشتی بر انتشار کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل
  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی
  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل
  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن
  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  پنج درس از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  هوش مصنوعی و آینده زنجیره تامین: تحولات کلیدی و گام‌های عملی
  12 گام برای ارتقای برنامه‌ها و فعالیت‌های روابط‌عمومی در سال جدید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29201صفحه نخست » جمعه، 8 اردیبهشت 1396 - 20:31
مبارزه موسس ویکی‌پدیا با اخبار دروغ
اخبار جعلی در عصر ارتباطات و اینترنت آه از نهاد همه بلند کرده است. هنوز مدت زمانی زیادی از انتشار اخبار جعلی که می‌گویند در نتیجه انتخابات آمریکا تاثیر داشته نگذشته است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اخبار جعلی در عصر ارتباطات و اینترنت آه از نهاد همه بلند کرده است. هنوز مدت زمانی زیادی از انتشار اخبار جعلی که می‌گویند در نتیجه انتخابات آمریکا تاثیر داشته نگذشته است.

 

از آن زمان غول‌های دنیای فن‌آوری و بسیاری دیگر تعهد دادند که به مبارزه با اخبار دروغ برخیزند. حتی محققان در طرحی از ساخت یک سیستم که به نام واکسن اخبار دروغ شناخته می‌شود خبر دادند. اهمیت مبارزه با این اخبار هم از جهت تاثیری است که روی زندگی تک تک افراد می‌گذارد هم از جهت تاثیرات بزرگ اجتماعی که ممکن است به یک فاجعه ختم شوند. حالا در جدید ترین تحول موسس ویکی‌پدیا هم به مبارزان با اخبار دروغ پیوسته است.

به گزارش سیناپرس و به نقل از خبرآنلاین؛ مؤسس ویکی‌پدیا با راه‌اندازی سایت جدید ویکی‌تریبونwww.wikitribune.com قصد دارد با اخبار جعلی مبارزه کند.جیمی ویلز با استخدام روزنامه‌نگاران حرفه‌ای و همچنین با کمک پشتیبان‌هایی که داوطلبانه حضور خواهند داشت، قصد دارد با توسعه پلتفرم جدید، با اخبار جعلی در دنیای مجازی مبارزه کند. جیمی می‌خواهد در فاز اول با استخدام 10 روزنامه‌نگار کار خود را شروع کند و در این راه از حرفه‌ای ها تقاضای کمک کرده است.

ویکی تریبون با اعانه‌های مالی اداره خواهد شد (بدون اسپانسرهای تبلیغاتی) و تمامی حوزه‌ها را از جمله سیاست، علوم، فناوری و سایر حوزه‌ها به انتخاب مشترکینی که عضو خواهند شد، پوشش خواهد داد. لینک اخبار ویکی تریبون به مصاحبه‌ها و رفرنس‌های اصلی ارجاع داده می‌شود تا اصل بودنشان تضمین شود و در نهایت فرهنگ خبری جدیدی حول ویکی تریبون در فضای مجازی شکل گیرد.

کمپانی‌های آی تی سعی کرده‌اند تا هرکدام از راه و روش مخصوص خود برای مبارزه با اخبار جعلی استفاده کنند و یوتیوب با آموزش کاربران، گوگل با ایجاد سایت‌هایی مانند Politifact، فیس‌بوک با درج آگهی در روزنامه‌های آلمان به جنگ با اخبار جعلی رفته‌اند اما سیاستمداران انگلیسی سایت‌هایی مانند گوگل و فیس‌بوک را مسبب اصلی می‌دانند که نتوانسته‌اند یا نمی‌خواهند با اخبار جعلی مبارزه کنند، چراکه تبلیغات و درآمدزایی از هر چیز دیگری برایشان مهم‌تر است.

 

منبع: http://sinapress.ir

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نوروز خجسته باد/ بهار طبیعت، نویدبخش بهارِ تعامل و همدلی


  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن


  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل


  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی


  یادداشتی بر انتشار کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل


  مسؤل کارگروه روابط‌عمومی بنیاد ملی نخبگان آذربایجان شرقی تعیین شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد