درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 25 فروردین 1400 - 21:49   

فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400

  فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400


ادامه ادامه مطلب یک

ویروس کرونا در فضاهای بسته در کمین است نه در هوای آزاد

  ویروس کرونا در فضاهای بسته در کمین است نه در هوای آزاد


ادامه ادامه مطلب دو

کدام کشورهای اروپایی در استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی پیشروترند؟

  کدام کشورهای اروپایی در استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی پیشروترند؟


ادامه ادامه مطلب سه

رسانه‌ یا روابط عمومی؟

  رسانه‌ یا روابط عمومی؟


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  رسانه های برتر دنیا در سال 2021
  توسط شورای هماهنگی روابط عمومی کرمان؛ جشنواره "چراغ روشن رابطه" برگزار می شود
  اشتباهات روابط عمومی، تکراری اما حل شدنی!
  تجربیات آستانه‌ای
  مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت: تلاش وزارت صمت راه اندازی هرچه سریعتر پروژه نورد گرم 2 است
  تاکید رئیس روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰ بر توسعه روش های ارتباطی روابط عمومی با بهره گیری از شبکه های نوین اجتماعی
  تبیین برنامه راهبردی مرکز روابط عمومی وزارت صمت در سال ۱۴۰۰
  با سواد رسانه ای رویکرد جدیدی جایگزین فیلترینگ می شود
  دستورالعمل الزامات ارتقای سواد فضای مجازی
  قش نوآوری در برنامه‌های وفاداری/ نمونه‌هایی از برنامه‌های مبتکرانه در حوزه وفاداری مشتری
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29187صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیچهارشنبه، 6 اردیبهشت 1396 - 23:11
شش راهکار برای تربیت نیروی انسانی کارآمد
تحقیقی جدید از «اوراکل» راه‌های دادن انگیزه به کارکنان را تشریح می‌کند. براساس این تحقیق که «نگاهی عملی به راه‌های ارتقاء مشارکت کارکنان» نام دارد، 6 راه برای افزایش اشتیاق کارکنان برای مشارکت را بیان می‌کند.
  

صحبت در باره مشارکت کارکنان و ارتباط آن با بهره‌وری آسان است. یک کارمند متعهد و پرتلاش بدون شک یک کارمند خلاق و با‌ارزش است. اما این فقط ظاهر قضیه است. اما آیا شما متوجه هستید که فقط در اثر مجموعه‌ای از عوامل بهم‌پیوسته مشارکت کارکنان افزایش می‌یابد.

تحقیقی جدید از «اوراکل» راه‌های دادن انگیزه به کارکنان را تشریح می‌کند. براساس این تحقیق که «نگاهی عملی به راه‌های ارتقاء مشارکت کارکنان» نام دارد، 6 راه برای افزایش اشتیاق کارکنان برای مشارکت را بیان می‌کند.


1- رهبری بهتر
کارکنان تحت تاثیر همکاران و در وحله اول رییس خود هستند. رییس‌ها سبک کار را مشخص می‌کنند. نحوه رفتار، سلوک با دیگران و بازخورد آنها فرهنگ کاری را بوجود می‌آورد.

اطلاعات بدست‌ آمده به روشنی نشان می‌دهند که تجربه کارکنان بشدت از دیدگاه و اطمینان آنها به رییس تاثیر می‌گیرد. بنابراین رهبری در مرکز استراتژی مشارکت کارکنان یک شرکت قرار دارد. تحقیقات نشان می‌دهد همکاری نزدیک کارکنان با مدیران اطمینان آنها به مدیران را افزایش می‌دهد. براساس نظرسنجی‌های اوراکل، در دسترس بودن مدیر با میزان اطمینان کارکنان به رهبری رابطه مستقیم دارد.

بنابراین مدیران بهتر است از پشت میز خود برخیزند، به همه نشان دهند که کار آنها برای شرکت مهم است و در دسترس آنها باشند.


2- مراقب کارکرد باشند
مشارکت باعث انگیزه می‌شود و کارآیی را بهتر می‌کند. اما یک بازخود مثبت هم هست. کار بهتر باعث مشارکت بیشتر ما می‌شود که این خود به معنی بهتر کار کردن ماست. شرکت‌ها می توانند از راه‌های مختلف این سیکل را تسریع کنند.

بازخورد مرتب و معنی‌دار مهم است- اگر گفتگوها با آمار و ارقام همراه باشد بهتر است. گفتن اینکه «شما X درصد در انجام این کار پیشرفت داشته‌اید» بهتر است از اینکه فقط بگویید «کارتان را خوب انجام داده‌اید».

بازخورد عملکردی و گفتگو باید به یکسان انجام شود تا همه کارکنان از تجربه مناسب کارآیی-مدیریت برخوردار شوند. این فرصتی برای طرح نیازهای توسعه کاری هم هست. از این فرصت می‌توان استفاده کرد و راه پیشرفت کارکنان را هم باز کرد. این جلوی فرار استعدادها از شرکت را هم می‌گیرد.

تحقیق اوراکل نشان می دهد که نزدیک به 30 درصد از شرکت‌کنندگان بزرگترین دلیل ترک یک شرکت را عدم رعایت انصاف در پرداخت و امکانات پیشرفت می‌بینند.


3- مدیریت استعداد
براساس آمار فقط 43 درصد کارکنان می‌گویند شرکت آنها پیشرفت در درون شرکت را مهیا می‌کنند. راه مشارکت کارکنان در امور شرکت، مشارکت فعال با آنهاست. به ویژه توجه به توسعه حرفه‌ای آنها مهم است. لازم است که در طول راه دستیابی به هدف‌ها در حضور خودشان کنترل شود.


4- بهبود نقش
کارفرمایان باید کارکنان را در انجام کارها توانمند سازند و آنها را از کارآئی خودشان مطلع کنند. راه انجام این مهم مدیریت کارآئی است. اما توجه داشته باشید که همه کارکنان خواهان پیشرفت نیستند. بعضی در نقشی که دارند کاملا راضی هستند، اما با این حال کار آنها باید مورد بازنگری قرار بگیرد تا در انجام آن بهتر شوند. این باعث عزت نفس و مشارکت آنها می‌شود.


5- پاداش‌ها
کارآئی و پاداش خیلی بهم مربوط می‌شوند. مردم لازم دارند که تلاش و وفاداری آنها مورد قدردانی قرار بگیرد.

وقتی کارمندی کار خوبی انجام می‌دهد انتظار دارد که پاداشی دریافت کند. در تحقیق اوراکل، حدود ۳۳ درصد رعایت انصاف در دستمزد و پاداش را دلیل اصلی ترک شرکت‌ها می‌دانند. فقط 54 درصد آخرین ارزیابی خود را عادلانه توصیف می‌کردند. افزایش دستمزد یک راه‌حل آشکار و در کوتاه مدت موثر است، اما این کاری نیست که شرکت‌ها بطور مداوم بتوانند انجام دهند.

به پاداش‌های دیگر مانند انعطاف در ساعت کار، مرخصی و جایزه‌های داخلی هم باید توجه کرد.


6- فرهنگ مثبت
اگر ارزش‌های شرکت و کارکنان یکسان باشد باعث مشارکت کارکنان می‌شود. فکر تلاش در راهی که از نظر شخصی و حرفه‌ای با ارزش باشد باعث ایجاد اشتیاق در کارکنان می‌شود. اگر به کارتان اعتقاد داشته باشید آن را بهتر انجام می‌دهید. لذت از کار مهمتر از میزان دستمزد آن کار است.

همه‌ این‌ها از فرایند استخدام آغاز می‌شود. حتما در استخدام افراد به این موارد توجه کنید. برای بهبود فرهنگ محل کار باید به طرح‌های داوطلبانه شرکت هم توجه شود.
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  رنج مضاعف رسانه های محلی از مصائب فضای مجازی


  ویروس کرونا در فضاهای بسته در کمین است نه در هوای آزاد


  کدام کشورهای اروپایی در استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی پیشروترند؟


  اشتباهات روابط عمومی، تکراری اما حل شدنی!


  رئیس کل بیمه مرکزی در جمع مدیران روابط عمومی صنعت بیمه: بیان دستاوردهای صنعت بیمه به تقویت گفتمان مردمی منتهی می‌شود


  اولین کنفرانس بین المللی بازاریابی صنعتی برگزار می شود


  مدیرکل روابط‌عمومی استانداری سمنان: عقب‌ماندگی‌های حوزه روابط عمومی در سمنان جبران شود


  رسانه‌ یا روابط عمومی؟


  دستورالعمل الزامات ارتقای سواد فضای مجازی


  تبیین برنامه راهبردی مرکز روابط عمومی وزارت صمت در سال ۱۴۰۰


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400