درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 21:28   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29117صفحه نخست » شنبه، 2 اردیبهشت 1396 - 10:53
آیا بازی با واژگان موثر خواهد بود؟
من در کتاب قبلی خود به بررسی و تحلیل پایه های طراحی آگهی پرداخته ام. در تحلیلی که در کتاب مذکور صورت گرفت، هدف اصلی از طراحی و خلق آگهی کسب سود و فروش بیشتر است. در این میان بهتر است به کلی شوخ طبعی و تأکید روی المان هایی که به نظرمان مناسب اند را فراموش کنیم و به جای آن روی علایق مخاطبان دست گذاریم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، من در کتاب قبلی خود به بررسی و تحلیل پایه های طراحی آگهی پرداخته ام. در تحلیلی که در کتاب مذکور صورت گرفت، هدف اصلی از طراحی و خلق آگهی کسب سود و فروش بیشتر است. در این میان بهتر است به کلی شوخ طبعی و تأکید روی المان هایی که به نظرمان مناسب اند را فراموش کنیم و به جای آن روی علایق مخاطبان دست گذاریم.

اگرچه نگاه ابزاری به مقوله تبلیغات اصلی مهم در راستای کسب موفقیت در دنیای کسب وکار است، با این حال نباید بسیار رادیکال به این موضوع نگریست. به عبارت ساده، در میان دغدغه های مالی برندها هنوز هم می توان جایی برای خلاقیت های زیرکانه یافت. یکی از این نوآوری های جالب بازی با واژگان است.

اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم، بیشتر نویسندگان اروپایی معتقدند که بازی با کلمات و دیگر آرایه های ادبی مانند سجع، تشبیه و جناس در زبان انگلیسی (مانند همه زبان ها) غیر قابل اجتناب است. انجام چنین کاری در تبلیغات می تواند به راحتی توجه مخاطب را به خود جلب کرده و لبخند رضایت را روی لب های وی نشاند.

ایده

ایده این شماره براساس طرح برند DEC (شرکت تجهیزات دیجیتال) پایه گذاری شده است.

هنگامی که دوستم اندرو دک از من برای طراحی آگهی کمپین برندش دعوت به عمل آورد، ذهن من درگیری بسیار زیادی با اهداف مدیران تجاری پیدا کرد. در واقع مسئله اصلی من تعیین مهم ترین هدفی که برندها باید به سوی آن حرکت کنند، محسوب می شد. بر همین اساس شروع به جست وجو برای یافتن پاسخ سوال  خود کردم. اندرو با شرکت های تأمین کننده پیش نیازهای برگزاری کنفرانس، سازمان های تجاری و همچنین انجمن های حرفه ای سروکار داشت.

به عبارت ساده همکاران تجاری اندرو شامل همه شرکت هایی است که قصد برگزاری کنفرانس های تجاری دارند. در این مورد نکته ای باید یادآوری شود؛ بیزاری همه ما از سخنرانی در یک سالن نیمه خالی یا بدتر از آن در حضور افراد اندکی که تنها صندلی های ردیف اول و دوم را پر کرده اند، ریشه در باور مشترک مان دارد.

بنابراین هنگام طراحی تیتر آگهی برند DEC هدف اصلی جلب نظر مشتریان بود. در همین راستا یک شعار نسبتا خلاقانه را طراحی و به منزله شعار اصلی کمپین به کار بردم: «چه خواهد شد اگر شما کنفرانسی را برگزار کنید و تعداد افراد زیادی به کنفرانس تان بیایند؟» ایده اصلی این آگهی براساس شعار مشهور دهه 60 میلادی بود. این شعار عبارت بود از اینکه «چه خواهد شد اگر جنگی صورت بگیرد و کسی به میدان نبرد نیاید؟» چنین شعار تاریخی به اندازه ای دارای بار معنایی و تأثیرگذاری است که حتی امروزه هم از آن اقتباس های موفق صورت می گیرد.

تنها خلاقیتی که من در تبدیل این ایده به شعار کمپین به کار بردم، تبدیل «هیچ کس» به «افراد زیاد» بوده است. این عمل صرفاً یک بازی ساده با کلمات نبود. در واقع به عنوان طراح یک آگهی باید در وهله نخست به فکر سود شرکت متبوع تان باشید، در غیر این صورت خبری از کسب سود نخواهد بود.

اگر به اندازه کافی مهارت و اعتماد به نفس دارید که بتوانید با شعارهای تأثیرگذار تاریخی بازی کرده، از ادبیات و ارائه های آن بهره گرفته، کوتاهی متن را رعایت کرده و در نهایت ضربه اصلی را به بهترین وجه بر مشتری وارد سازید، نباید منتظر وقوع معجزه باشید. در واقع اگر این شرایط در کسی وجود داشته باشد، یک نوع معجزه در دنیای تبلیغات محسوب خواهد شد؛ نتیجه ای که در صورت انجام صحیح بازی با واژگان به دست خواهید آورد، لبخند مخاطب و سپس جلب نظرش است.

آنچه در عمل باید انجام دهید

- هنگام طراحی تیتر آگهی هیچ الزامی وجود ندارد که تنها به آنچه در بخش ایده ذکر کردیم پایبند بمانید. به عبارت ساده، نقش خلاقیت را هرگز فراموش نکنید. این خلاقیت هاست که از یک فرد معمولی کارآفرین خواهد ساخت.

- اگر قصد دارید از عناصر شوخ طبعی و کمیک در آگهی تان استفاده کنید، پیشنهاد من مطالعه دو کتاب مؤثر در این زمینه است. «حالا خنده دار است» نوشته دیوید بردبوری و جو مک گرس. همچنین ستون های فکاهی روزنامه نیویورک تایمز را نیز نباید از یاد برد.

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد