درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 26 فروردین 1400 - 06:27   

فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400

  فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400


ادامه ادامه مطلب یک

ویروس کرونا در فضاهای بسته در کمین است نه در هوای آزاد

  ویروس کرونا در فضاهای بسته در کمین است نه در هوای آزاد


ادامه ادامه مطلب دو

کدام کشورهای اروپایی در استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی پیشروترند؟

  کدام کشورهای اروپایی در استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی پیشروترند؟


ادامه ادامه مطلب سه

رسانه‌ یا روابط عمومی؟

  رسانه‌ یا روابط عمومی؟


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیر عامل بانک رفاه کارگران در نشست شورای معاونان تأکید کرد: آمادگی این بانک برای تحقق شعار سال
  بانک رفاه کارگران گزارش تسهیلات پرداختی در سال گذشته را تشریح کرد: سهم زوج های جوان از تسهیلات ازدواج 47 هزار فقره
  مدیر عامل بانک رفاه کارگران در نشست مجازی با کارکنان مدیریت شعب خوزستان: در شرایط کنونی، برگزاری جلسات آنلاین جزء برنامه های اصلی این بانک است
  رسانه های برتر دنیا در سال 2021
  توسط شورای هماهنگی روابط عمومی کرمان؛ جشنواره "چراغ روشن رابطه" برگزار می شود
  اشتباهات روابط عمومی، تکراری اما حل شدنی!
  تجربیات آستانه‌ای
  مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت: تلاش وزارت صمت راه اندازی هرچه سریعتر پروژه نورد گرم 2 است
  تاکید رئیس روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰ بر توسعه روش های ارتباطی روابط عمومی با بهره گیری از شبکه های نوین اجتماعی
  تبیین برنامه راهبردی مرکز روابط عمومی وزارت صمت در سال ۱۴۰۰
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 291صفحه نخست » مدیریت روابط عمومییکشنبه، 9 شهریور 1399 - 21:08
نقش حیاتی ارتباطات در حل بحران های جهانی
دولت ها نمی‌توانند کار را به تنهایی انجام دهند. مؤسسات و نظام‌های سنتی نمی‌توانند به آسانی با این میزان پیچیدگی فعلی و سرعت تغییرات مقابله نمایند؛ بنابراین، این معضلات مستلزم مشارکت کل جامعۀ افراد ذی‌نفع است. به این علت او بر این باور است که نقش ارتباطات بسیار حیاتی و حساس است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| فهرست بحرانهای منطقه‌ای و جهانی امروز – اعم از موجود یا در شُرُف بروز – طولانی است:

• بحران بدهی حکومتی اروپا ممکن است مانع از بهبود اوضاع جهانی شود، و اقدامات ریاضتی منتج از آن در یونان، پرتغال، اسپانیا، ایرلند و سایر کشورها خبر از بحران احتمالی اجتماعی می‌دهد.


• بیکاری گستردۀ جوانان موجب شورش‌هایی در جهان عرب شده، و تجدید رژیم‌های منطقه به احتمال قوی قادر به تأمین رضایت مردم برای ایجاد تغییرات نخواهد بود.


• ترس از امنیت هسته‌ای بعد از رویداد مصیبت‌بار در ژاپن ممکن است برای امر انرژی تمیزتر و پایدارتر اسفبار باشد.


• درگیری‌های فعلی در پاکستان، افغانستان، لیبی، یمن و سرزمین‌های فلسطینی (که معدودی از موارد ذکر شده در صفحات اول است) همچنان بغرنج مانده است.


• تهدیدات وخیم مانند تغییرات آب و هوایی و تحولات افریقا، اگرچه به صفحات بعدی روزنامه‌ها و وبلاگ‌ها تنزل یافته، اما چون رهبران کشورها درگیر سایر مسائل هستند، همچنان به وخامت خود باقی مانده است.


تعجبی ندارد که تریبون اقتصاد جهانی، طبق اظهارات مدیر ارشد اجرائی‌اش، کلاوس شواب Klaus Schwab، در تریبیون جهانی روابط عمومی در سال 2010، فهرستی از 80 "تهدید" عمدۀ جهانی را تهیه کرده است.


دکتر شواب در خطابۀ مزبور به نکتۀ دیگری نیز اشاره کرد که به خاطرم باقی ماند: دولت ها نمی‌توانند کار را به تنهایی انجام دهند. مؤسسات و نظام‌های سنتی نمی‌توانند به آسانی با این میزان پیچیدگی فعلی و سرعت تغییرات مقابله نمایند؛ بنابراین، این معضلات مستلزم مشارکت کل جامعۀ افراد ذی‌نفع است. به این علت او بر این باور است که نقش ارتباطات بسیار حیاتی و حساس است.


ایدۀ اصلی قدیمی است: هر سازمانی دارای ارباب رجوع و افراد ذی‌نفع است؛ قوت روابط مزبور سبب تقویت حُسن شهرت سازمان می‌شود؛ حُسن شهرت تعیین کنندۀ اصلی ارزش است.


ایدۀ جدیدتر – ایده‌ای که به کار امروز اتحادیۀ جهانی حیات می‌بخشد – این است که نقش افراد ذی‌نفع تغییر کرده است. افراد ذی‌نفع از سازمان توقع شفافیت بیشتر، همراه با نقشی فعال در مشخص کردن اهداف و تعیین راه‌های گزارش نتایج دارند. بنابراین فرصت جدید استفاده از ارتباطات برای همکاری با افراد ذی‌نفع در پیگیری موفقیت امروز و پایداری و بقای فردا است.


این بدان معنی است که:
• دولتها باید شرکت‌ها، سازمان‌های غیردولتی (ان‌جی‌او) و شهروندان عادی را در کار خود مشارکت دهند – فرایندهای خود را متحول سازند تا مشارکت بیشتر را میسر سازند.


• شرکت ها در کسب موفقیت خود، باید جوابگویی "در سطح خُرد" را نه صرفاً در مقابل افراد سهامداران، بلکه در مقابل کلیه افراد ذی‌نفع ثابت کنند. آنها باید در به عهده گرفتن امور گسترده‌تر در "سطح کلان" که بر جوامع و دنیای ما تأثیر می‌گذارد با دولت ها مشارکت داشته باشند.


• کلیه سازمان ها – اعم از دولتی و خصوصی – مسئولیت و فرصت دارند که از مجموعۀ حیرت‌آور شبکۀ ارزش‌های اجتماعی، تجاری و غیره برای حصول تقارن بیشتر در ارتباطات با مخاطبان خود – یعنی مبادلۀ اطلاعات و ایده‌ها جهت بهبود محصولات و خدمات خود، و تقویت پایداری آنها – استفاده کنند.


نیاز به روابط عمومی برای مصالح عمومی – یعنی کمک به حصول بهبود اقتصادی، آزادی سیاسی، پیشرفت فنی و عدالت اجتماعی – هرگز به شدت امروز نبوده است.


رکود جهانی به ما یادآوری کرد که هرگز بدین حد دارای روابط متقابل نبوده‌ایم. عملاً کلیه مسائل دارای دو بُعد محلی و جهانی است؛ و وقتی که ملت‌ها و جوامع با هم کار کنند (همانطور که کشورهای گروه 20 در سال 2008 انجام دادند)، تغییر صورت می‌گیرد.


برای عوامل ارتباط، این به معنای ارتقاء حرفۀ ما است. همچنان که در بازار با هم رقابت می‌کنیم، باید برای آن که محل بازار به محلی اخلاقی‌تر، پایدارتر و منصفانه‌تر تبدیل شود، همکاری داشته باشیم.


با ارتقاء استانداردها، تبادل دانش، تقویت ارتباطات صنعتی و حمایت از روابط عمومی جهت مصالح عمومی می‌توانیم به این هدف دست یابیم.


اینها اهدافی هستند که هیأت اتحادیۀ جهانی جدید ما بدان متعهد است – و شما دربارۀ کار ما در صفحات این خبرنامه بیشتر خواهید شنید. در سال های پرهیجان آینده منتظر بازخورد شما و همچنین همکاری با شما هستیم.

 

دانیل تیش، دارای اعتبارنامۀ روابط عمومی APR، FCPRS - رئیس اسبق اتّحادیّۀ جهانی برای روابط عمومی و مدیریت ارتباطات
 منبع مرجع:  شارا (شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  رنج مضاعف رسانه های محلی از مصائب فضای مجازی


  ویروس کرونا در فضاهای بسته در کمین است نه در هوای آزاد


  اشتباهات روابط عمومی، تکراری اما حل شدنی!


  کدام کشورهای اروپایی در استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی پیشروترند؟


  اولین کنفرانس بین المللی بازاریابی صنعتی برگزار می شود


  مدیرکل روابط‌عمومی استانداری سمنان: عقب‌ماندگی‌های حوزه روابط عمومی در سمنان جبران شود


  دستورالعمل الزامات ارتقای سواد فضای مجازی


  رسانه‌ یا روابط عمومی؟


  رسانه های برتر دنیا در سال 2021


  تبیین برنامه راهبردی مرکز روابط عمومی وزارت صمت در سال ۱۴۰۰


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400