درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 17:47   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX
  نوآورترین شرکت‌های جهان در سال 2024
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29069صفحه نخست » سه شنبه، 29 فروردین 1396 - 09:53
اما و اگرهای رفع فیلترینگ شبکه‏ های اجتماعی
با روی کار آمدن دولت حسن روحانی و وعده‏ هایی که درباره دسترسی آزاد اطلاعات داده بود، گمانه‏ هایی درباره رفع فیلتر شبکه‏ های اجتماعی مانند توییتر و فیس‌بوک مطرح شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، با روی کار آمدن دولت حسن روحانی و وعده‏هایی که درباره دسترسی آزاد اطلاعات داده بود، گمانه‏هایی درباره رفع فیلتر شبکه‏های اجتماعی مانند توییتر و فیس‌بوک مطرح شد. با وجود این با نزدیک شدن به پایان کار دولت یازدهم، این شبکه‏ها با اذعان مسوولان مبنی بر اینکه اختیار این موضوع برعهده کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه است، همچنان در فیلتر به سر می‏برند و وزیر ارتباطات هم به رایزنی‏ها با این کارگروه اشاره می‏کند. در پی تصویب قانون جرائم رایانه‏ای در مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۸۸، کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه بنیان نهاده شد و تعیین مبنا برای فیلترینگ یا پالایش سایت‏ها را به عهده گرفت. این کارگروه در حال حاضر مسوولیت نظارت بر فضای مجازی و پالایش تارنماهای حاوی محتوای مجرمانه و رسیدگی به شکایات مردمی را به عهده دارد و کمیته آن به جز وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و شخصی که به مسائل مربوط به فناوری آشنا باشد، شامل افراد حقیقی و حقوقی دیگری نیز می‏شود.

 

همان‏طور که وزیر ارتباطات معتقد است، دسترسی آزاد به اطلاعات به این معنا نیست که هر آنچه در فضای مجازی وجود دارد، باید برای همگان آزاد باشد و به محتوای غیراخلاقی و مطالبی علیه امنیت کشور یا اعتقادات دینی هم دسترسی باشد، بلکه به این معناست که فعالیت سازمان‏های مختلف به‌طور یکسان در دسترس همه باشد. البته در اکثریت موارد هم انتظار مردم از رفع فیلتر دسترسی به مطالب نامناسب نیست. واعظی درباره چگونگی فیلتر شدن سایت‏ها در فیلترینگ هوشمند نیز می‏گوید: سایت‏هایی که غیراخلاقی، مستهجن و ضدامنیت نظام هستند، کلا مسدود می‏شوند، اما برای سایت‏هایی که ۸۰ درصد مطالب علمی داشته و در کنارش صفحات نامناسبی دارند، تلاش می‏کنیم درصدهای باقی‏مانده را مسدود کنیم.

همان‏طور که واعظی بارها در ارتباط با رفع فیلتر فیس‌بوک و توییتر توضیح داده است، دولت به‌طور جدی بر استفاده صحیح مردم از این ابزارها تاکید دارد. او اظهار می‏کند: ما وعده داده بودیم آنچه مورد استفاده مردم قرار دارد و در آنها شرایط غیراخلاقی وجود ندارد، آزادند به فعالیت خود ادامه دهند و تا زمان ایجاد شبکه‏های بومی با ایجاد محدودیت برای دسترسی مردم به شبکه‏های خارجی موافق نیستیم. البته عبدالصمد خرم‏آبادی، دبیر کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه پیش از این درباره استفاده از شبکه‏ها و پیام‏رسان‏های خارجی اظهار کرده بود: مسوولان به جای تقویت سرویس‏های داخلی و فراهم کردن بودجه لازم برای مرکز رسانه‏های دیجیتال، به دنبال این هستند که امکان دسترسی مردم به وی‏چت و فیس‌بوک و... فراهم شود. مسوولان کشور ما نباید با گفتار و رفتار خود مردم را به استفاده از بسترهای ارتباطی بیگانه تشویق کنند. وی‌چت و نرم‏افزارهای مشابه آن ارتباطات صوتی، تصویری و متنی برخط از طریق تلفن همراه را بین کاربران فراهم می‏کنند و این نرم‏افزارها در بعضی مواقع، محتواهای مجرمانه بسیاری را رد و بدل می‏کنند که کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه وظیفه جلوگیری از انتشار محتوای مجرمانه را دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز درباره فعالیت کسب‏وکارهای نوپا با تاکید بر اینکه در میان مسوولان مختلف اتفاق نظر در خصوص شیوه فیلترینگ وجود دارد، می‏گوید: در شورای‌عالی فضای مجازی بر این نکته تاکید شده که صحیح نیست یک کاربر تخلفی انجام دهد و به واسطه آن کل یک سایت فیلتر شود. علاوه‌بر این در جلسات شورای‌عالی فضای مجازی مصوباتی در خصوص شبکه ملی اطلاعات و شبکه‏های اجتماعی داشتیم که در قالب این مصوبات کسب‏وکارهای نوپا نیز دیده شد. اکنون مرکز ملی فضای مجازی در حال فعالیت روی این موضوع است و این دغدغه در آن مرکز نیز دنبال می‏شود. در حال حاضر در برخی از این شبکه‏های اجتماعی صفحاتی منتسب به مسوولان، ازجمله رئیس‏جمهوری، وزرای دولت و حتی رئیس‏ دولت‏های نهم و دهم وجود دارد که حتی با این فرض که این صفحات ازسوی خودشان یا نزدیکان آنها اداره نمی‏شود، هیچ کدام عضویت در این شبکه‏ها را نفی نکرده‏اند. همین موضوع سبب می‏شود فیلتر شبکه‏های اجتماعی به نوعی با چرایی مواجه شود.

آخرین اظهارات رسمی که از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره فیلترینگ وجود دارد، مبنی بر تلاش دولت برای رفع فیلتر توییتر است. او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به عضویت بسیاری از مسوولان کشور در شبکه‏های مجازی به‌خصوص توییتر آیا بنا ندارید این شبکه‏ها را از فیلتر خارج کنید، گفته است: در مورد این شبکه‏ها که شبکه‏های اطلاع‏رسانی محسوب می‏شوند ما در دولت با رفع فیلتر آنها موافق هستیم. در این دولت هم این شبکه‏ها مسدود نشده‏اند. درواقع او همچنان با تاکید بر این موضوع که فیلتر این شبکه‏ها در دولت قبل صورت گرفته است، اظهار می‏کند: در همین راستا بازگشایی این شبکه‏ها در اختیار دولت یازدهم نیست، بلکه بر عهده کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه است که باید این مساله را در دستور جلسه خود قرار دهد و در آنجا این بحث صورت گیرد. ما در این مورد رایزنی‏هایی کرده‏ایم اما هنوز دبیرخانه این کارگروه این مساله را در دستور کار خود قرار نداده است. بحث فیلترینگ و رفع فیلتر شبکه‏های اجتماعی بحث امروز و دیروز نیست و حتی در مواردی شاهدیم که به عنوان وعده‏های انتخاباتی نیز از آن استفاده می‏شود. محمود واعظی همواره تا امروز بر این نکته تاکید دارد که شبکه‏های اجتماعی در زمان دولت یازدهم فیلتر نشده‏اند و همچنان از رایزنی‏های دولت با کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه برای این موضوع سخن می‏گوید.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 4023

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد