درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 30 اردیبهشت 1398 - 21:50   

روابط عمومی‌هایی که نقش «بادیگارد» فیلم‌ها را بازی می‌کنند

  روابط عمومی‌هایی که نقش «بادیگارد» فیلم‌ها را بازی می‌کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظر سنجی

  نظر سنجی


ادامه ادامه مطلب دو

پیام مدیرعامل شرکت راه آهن به مناسبت روز روابط عمومی

  پیام مدیرعامل شرکت راه آهن به مناسبت روز روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  میزگرد آسیب‌شناسی دلایل تغییر ماهیت جایگاه روابط عمومی‌ها در قم
  مدیران شهری باید اهمیت بیشتری به حوزه روابط عمومی قائل شوند
  برگزاری سمینار آموزشی «روابط عمومی و فناوری‌های نوین ارتباطی» در کرمان
  دومین همایش گفت‌وگوهای انتقال تجربه برگزار شد
  مدیرعامل بانک رفاه: نقش روابط عمومی در تعالی سازمان
  روابط عمومی ادارات باید به ابر روابط عمومی تبدیل شوند
  مدیرعامل ذوب آهن اصفهان: اهمیت روابط عمومی برای سازمان همچون بخش تولید است
  کتاب سال روابط عمومی ایران منتشر شد
  آیین بزرگداشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی که در کرج
  مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان: مدیران روابط عمومی ادارات واقعیت‌ها را به اطلاع مردم برسانند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29063صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیپنجشنبه، 29 فروردین 1398 - 08:20
خبرگزاری های اصطلاحا جهانی و مسئله تبلیغ نامرئی و کنترل خبر
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- پوشش گسترده رویداد مرگ پرنس موناکو و تبلیغ وسیع درباره روی کار آمدن پسر او در این منطقه کوچک و قمارخانه دار چسبیده به خاک فرانسه این پرسش را مطرح کرده بود که این عمل، آیا آگهی (خبر پولی) بود و یا خبر عادی؟.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- پوشش گسترده رویداد مرگ پرنس موناکو و تبلیغ وسیع درباره روی کار آمدن پسر او در این منطقه کوچک و قمارخانه دار چسبیده به خاک فرانسه این پرسش را مطرح کرده بود که این عمل، آیا آگهی (خبر پولی) بود و یا خبر عادی؟.


این پرسشی بود که پاره ای از تفسیرنگاران آن را در هفته سوم اپریل 2005 مطرح ساخته و نوشته بودند که چرا برخی خبرگزاری های اصطلاحا جهانی این رویداد را که نه اهمیت سیاسی داشت و نه اجتماعی و اقتصادی و نه نقشی در امور بین المللی، تا به این حد پر و بال داده، هر روز دنبال کرده و رسانه های مشترک آنها مجبور به نقل آن شده بودند.


پاسخ این است:
این مسئله از آغاز پیدایش خبرگزاری ها در قرن نوزدهم و افزایش شمار آنها در دهه های اخیر (به دلیل تسهیلات اینترنتی) به وجود آمده و مطرح است، اما برای حل آن اقدامی اساسی و ضابطه مند نشده است و هنوز دولتمردان، سیاسیون و دست اندرکاران سرمایه و صنعت و ... از طریق خبرگزاری ها می توانند به صورت غیر مستقیم بر انتشار اخبار کنترل داشته باشند. بنابراین، بر سردبیر اجرایی یک رسانه (نشریه و رادیوتلویزیون) است که باید تبلیغ (نامرئی) در لابلای اخباررا تشخیص دهد و حذف کند و یا تصمیم بگیرد که تنها از اخبار خبرگزاری ها به صورت «سر نخ» استفاده و به خبرنگار و نویسنده ستادی (نشسته) رسانه خود اندرز دهد که چگونه آن را تکمیل و پس از زدودن تبلیغ از آن، دوباره نویسی کند و ....


پس از آنلاین شدن خبرگزاری ها ـ صرف نظر از کوچک و یا بزرگ بودن آنها، همه شان عنوان بین المللی گرفته اند زیرا که در هر نقطه از جهان می توان به مطالب آنها دسترسی داشت.


خبرگزاری ها، تا زمان آنلاین شدن و در دسترس همگان قرارگرفتن «رسانه» نبودند و در تعریف رسانه ها، «کمک رسانه ـ دستگاه کمکی» به حساب می آمدند، و اینک که در اینترنت قرار گرفته اند و در دسترس همه، عنوان رسانه (انتقال خبر و نظر از منبع به مخاطب، بدون واسطه) یافته اند. با عمومی و آسان شدن ساخت وبسایت و کار انتقال خبر و نظر در اینترنت و گسترش سوشِل نِت ورک ها، اینک هرکس که خبری، عکسی و وقوع رویدادی را با این ابزارها به دیگران دهد می توان این عمل او را انتقال خبر (خبرگزاری) خواند. ولی ژورنالیست بودن و ژورنالیستی نوشتن یک مطلب چیز دیگری است و کار هرکس نیست ـ تجربه، استعداد و تحصیلات و معلومات ویژه لازم دارد.

منبع: www.iranianshistoryonthisday.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


  ۵ وظیفه تاسف‌بار روابط عمومی در قبال رسانه‌ها


  انتصاب مدیر جدید روابط عمومی انجمن برگزارکنندگان رویدادهای نمایشگاهی


  فرماندار رودسر در همایش روابط عمومی ها؛ به جای ثنا گویی به من تذکر بدهید


  مشکلات روابط عمومی در روز روابط عمومی


  روابط عمومی و اخلاق مداری


  شناسایی فلسفه یک فناوری موجب افزایش کارکردها و کاربردهای آن خواهد شد


  بی توجهی اتاق اصناف به جایگاه روابط عمومی


  مکاشفه در مانیفست های یک کارگزار روابط عمومی


  گزارش برگزاری آیین چهاردهمین جشنواره روابط عمومی های اصفهان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: گزارش سومین رخداد ملی بررسی مسایل و چالش های روابط عمومی