درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 19:04   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29020صفحه نخست » یکشنبه، 27 فروردین 1396 - 10:53
بدبینی، رمز موفقیت در کسب و کار
امروزه شروع یک کسب وکار جدید بدون در اختیار داشتن برنامه مشخص امکان پذیر نیست. در واقع استمرار یک کسب وکار ساده نیز نیازمند برنامه و دیدگاه سازمانی خاص است. بر همین اساس به عنوان گام نخست باید یک دیدگاه جامع را برای سازمان تان تهیه کنید. نظریه های جدید در مورد طراحی نقشه راه کسب وکار، برخلاف دیدگاه های سنتی، اصل را بر بدبینی نسبت به همه شرکا، کارمندان و سهامداران گذاشته است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، امروزه شروع یک کسب وکار جدید بدون در اختیار داشتن برنامه مشخص امکان پذیر نیست. در واقع استمرار یک کسب وکار ساده نیز نیازمند برنامه و دیدگاه سازمانی خاص است. بر همین اساس به عنوان گام نخست باید یک دیدگاه جامع را برای سازمان تان تهیه کنید. نظریه های جدید در مورد طراحی نقشه راه کسب وکار، برخلاف دیدگاه های سنتی، اصل را بر بدبینی نسبت به همه شرکا، کارمندان و سهامداران گذاشته است.

با این حساب هر فردی در ابتدای پایه ریزی کسب و کار خصوصی اش باید دیگران را به مثابه خطرات بالقوه نگاه کند. چنین دیدگاه بدبینانه ای مانند یک تیغ دو لبه است. مزیت اصلی آن در دیدگاه رئالیستی و واقع بینانه ای است که برای شما به ارمغان خواهد آورد. به عنوان مثال، در ابتدای هر کسب و کار ممکن است افراد زیادی قول های گوناگونی از قبیل اعطای کمک های مالی، اهدای رایگان برخی منابع و حتی حق استفاده از تجهیزات شرکت شان را به شما دهند. با این حال و براساس دیدگاه منفی، نباید به چنین وعده هایی اطمینان کرد.

علاوه بر دیدگاه منفی نسبت به رقبا و وعده های این افراد، پیشرفت های سریع دنیای تکنولوژی نیز کار را دشوارتر کرده است. به عبارت ساده، در فاصله زمانی 1860 تا 1930 بسیاری از کسب وکارها در کشورهای پیشرفته دستخوش تغییر و تحول های عظیمی شدند. در این میان و با ورود ابزارهای جدید به دنیای کسب و کار، تلاش هر شرکتی در راستای حفظ خود از ورشکستگی ترسیم شده بود. گمان نمی کنم در چنین شرایطی اطمینان به وعده های شرکت های دیگر کار چندان عاقلانه ای باشد.

همچنین امروزه در کشورهای پیشرفته اروپایی و آمریکای شمالی نیز بی اعتمادی شرکت ها نسبت به یکدیگر، مقامات دولتی و اتحادیه های صنفی کاملاً مشهود است. نمونه واضح این بی اعتمادی در افشاگری هایی است که هرچند وقت یکبار در خصوص برندهای مختلف ارائه می شود. اوضاع هنگامی تعجب آورتر خواهد شد که بدانیم در دنیای کسب وکار مدرن که شعار اصلی اش خدمت به مشتریان است، شرکت ها در صورت نیاز به راحتی مشتریان را نادیده می گیرند.

به منظور توضیح بیشتر این نکته همین بس که در همه کسب وکارها، برخلاف آنچه به عنوان شعار اصلی بیان می شود، هدف اصلی کسب سود است و خدمت رسانی به مشتری در اولویت های انتهایی قرار دارد. در اینجا ذکر یک نکته ضروری است؛ در واقع منظور من از بیان چنین دیدگاه منفی و ترسناکی تنها آگاه ساختن شما نسبت به دشواری های مسیر ایجاد یک کسب وکار جدید یا توسعه کسب وکار فعلی تان است.

همچنین به توضیحات فوق باید این نکته را اضافه کرد که تغییر شرایط نیز گاهی اوقات دردسرساز خواهد شد. به عبارت دقیق تر، بسیاری از کسب وکارها به گونه ای سازماندهی شده اند که تغییرات بسیار سریع و ناگهانی را تجربه می کنند. در چنین شرایطی قول های شما باید هوشمندانه طراحی شود.

احتمال اینکه در عرض کمتر از یک ماه اوضاع برندتان تغییر کرده یا سهام تان کاهش یابد، با توجه به شرایط پر افت وخیز بازار بسیاری از کشورها، به هیچ وجه دور از ذهن نیست. در چنن شرایطی به جای تعهدهای بلند مدت باید به سمت قول های کوتاه مدت و قابل دسترسی حرکت کرد. علت اصلی چنین حرکت محافظه کارانه ای در تأثیرات منفی بدعهدی شرکت ها نهفته است. هیچ کس به برندی که در دنیای کسب وکار سابقه تاریکی در تحقق تعهداتش داشته، اطمینان نخواهد کرد.

در انتها و به منظور روشن تر شدن بحث، لازم است به جملات مشهور رابرت تاوسند، مدیر ارشد سابق برند Avis نیز اشاره ای هرچند کوتاه داشته باشیم:

«در زندگی تان فقط درمورد بازی هایی نظیر شطرنج و پل سازی از تقلب و کارهای مشابه استفاده کنید. هرگز به همسر، فرزندان، همکاران، سهامداران، شرکا، مشتریان و کارمندان تان دروغ نگویید.»

جمله فوق اگرچه هنوز هم تا حدود زیادی کاربرد دارد، با این حال استثناهای خاص خودش را نیز خواهد داشت. در واقع برخی صاحب نظران عرصه کسب وکار معتقدند که امروزه بیشتر افراد از شیوه هایی درست مخالف توصیه تاوسند استفاده می کنند. بر همین اساس اطمینان به دیگران نتایج خطرناکی را به همراه خواهد داشت.

توصیه های حرفه ای از مدیران موفق

در راستای بهینه ساختن این ایده به توصیه هایی از موری استوارت، رئیس برند اسکاتیش پاور اشاره خواهیم کرد.

- اگرچه در ایده حاضر به دیدگاه منفی اشاره شد، با این حال سعی کنید تا جای ممکن صداقت را اصل کسب وکارتان قرار دهید.

- در طول دوران حرفه ای تان هرگز دست از آموختن برندارید. با توجه به سرعت بالای پیشرفت تکنولوژی دور ماندن از این دستاوردهای معجزه آسای دانشمندان به ضررتان تمام خواهد شد.

- به خودتان اعتماد داشته باشید. فرصت های بزرگ برای افراد بزرگ به وجود آمده است. ترس مانع از دستیابی به موفقیت خواهد شد.

-کسانی را که با آنها کار می کنید، دوست داشته باشید. شکاک بودن در همه زمینه ها کاربردی نخواهد بود.

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد