درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 15:00   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28984صفحه نخست » آموزش روابط عمومییکشنبه، 27 فروردین 1396 - 08:18
چالش مدیران روابط عمومی در سازمان های کوچک
عادل میرشاهی (دانشجوی دکترای مدیریت کسب و کار دانشگاه تهران) - یکی از مسائل مهم در حوزه روابط عمومی مهارت هایی است که یک کارگزار روابط عمومی باید داشته باشد تا بتواند در واحد روابط عمومی کار کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یکی از مسائل مهم در حوزه روابط عمومی مهارت هایی است که یک کارگزار روابط عمومی باید داشته باشد تا بتواند در واحد روابط عمومی کار کند.


این در حالیست که روابط عمومی اساسا یک وظیفه مدیریتی است. دروس و سیلابس های آموزشی که در روابط عمومی دانشگاه های کشور تدریس می شود کمتر به فنون می پردازند و بیشتر مدیران روابط عمومی را پرورش می دهند.


این مساله باعث می شود که یک دانش آموخته روابط عمومی در سازمان کوچک بسیار ناکارآمد شود. چراکه او همه چیز می داند و می تواند گروهی را که باید درمجموعه فعالیت های روابط عمومی را انجام دهند هدایت کند اما خودش بسیاری از آن توانایی ها و مهارت ها را ندارد که در این نوشتار به سه مورد اساسی آن اشاره می شود:

1. مهمترین مهارتی که امروزه در روابط عمومی ها مورد نیاز است، گرافیک و صفحه آرایی است. این سیلابس آموزشی اگر چه در روابط عمومی آموزش داده می شود اما یک روابط عمومی چی نیاز به یک گرافیست دارد تا بتواند طرح های مورد نیازش را تهیه کند.


یک کارشناس روابط عمومی معمولا نمی تواند گرافیک کامپیوتری انجام دهد وصرفا می تواند در مورد گرافیک نظر دهد یا اینکه نشانه شناسی و رنگ شناسی را در آن به کار برد. در واقع یک کارشناس روابط عمومی در سطحی آموخته است که تولید محتوای متنی و معماری صفحه را انجام دهد اما برای طراحی گرافیکی او نیاز به گرافیست دارد.


2. فیلمبرداری و عکاسی دومین مهارتی است که در روابط عمومی ها به آن نیاز داریم. البته خوشبختانه در دوره های کاربردی روابط عمومی که در مراکز علمی کاربردی آموزش داده می شود معمولا واحد درسی برای آموزش عکاسی وجود دارد اما در دانشگاه های معتبر، معمولا باز مساله به تحلیل عکس به عنوان یکی از عناصر بصری تکیه می شود. در واقع کارشناس روابط عمومی کوچکترین شناختی از فیلمبرداری و عکاسی پیدا نمی کند و در شرایطی که در یک سازمان کوچک بخواهد تیزر یا کلیپی تهیه کند کاملا خالی از مهارت است و این مساله در مورد عکاسی نیز صدق می کند.


3. میکس صدا سومین مهارت یک متخصص روابط عمومی است. امروز در حوزه روابط عمومی تولید پادکست از نان شب واجب تر است اما پادکست فقط به یک خواننده یا Narrator نیاز ندارد بلکه علاوه بر آن به میکس نیاز دارد و به دلیل روتین بودن این کار در روابط عمومی ها که معمولا به صورت هفته ای انجام می گیرد در روابط عمومی های کوچک نیاز است کسی که می خواهد فعالیت روابط عمومی را انجام دهد به این مهارت نیز آگاهی کامل داشته باشد.


علاوه بر این مهارت ها، یک مسئول روابط عمومی باید توانمندی های زیادی در زمینه مسائل فنی حوزه فناوری اطلاعات و شبکه داشته باشد اما هیچ کدام از این ها در دانشگاه ها محقق نمی شوند و به همین دلیل کسی که در رشته روابط عمومی در دانشگاه در سطح کارشناسی تحصیل کرده است نمی تواند جز مدیریت روابط عمومی کار دیگری انجام دهد و بنابراین با توجه به اینکه روابط عمومی در سازمان های خرد یا شرکت ها یک وظیفه اجرایی است کارشناسان روابط عمومی در این فضاها بسیار ناکارآمد می شوند.


دانشگاه علمی کاربردی اخیرا دوره هایی را برای روابط عمومی گسترش داده اند که بسیار بسیار به تخصصی شدن روابط عمومی در ایران کمک می کند و ضمن اینکه کارمند روابط عمومی برای سازمان های کوچک تربیت می شود. برخلاف تصور افراد، کسانی که در دانشگاه علمی کاربردی تحصیل می کنند اگرچه شاید به دلیل محدودیت در جذب اساتید برجسته از ضعف تئوریک رنج ببرند اما از نظر کارایی در سازمان هایی که می خواهند یک کار شسته و رفته و بدون برون سپاری زیاد در آنها صورت پذیرد در این افراد بیشتر می توانند چنین ویژگی را پیدا کنند.


به نظر می رسد برای رفع این مشکل نیاز به نهادهای آموزش دروس عملی و کاربردی روابط عمومی در مراکز آزاد است که می تواند دانش دانشگاهی دانشجویانی که با بهترین اساتید کشور در دانشگاه های تهران، علامه طباطبایی و با یک درجه پایین تر در دانشگاه های آزاد و علمی کاربردی درس خوانده اند را به نیروهای کارآمدی تبدیل کند که بتوانند تمام تئوری و عمل را در کنار هم در محیط کار عرضه کنند.
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد