درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 14:23   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28971صفحه نخست » چهارشنبه، 23 فروردین 1396 - 09:58
8 راهنمایی برای ایجاد لوگوی خلاق و تاثیرگذار
لوگو همان چیزی است که تصور می کنیم خلق آن بسیار ساده است اما می تواند در عین حال سخت و خیلی تاثیر گذار باشد. هنگامی که کسی می گوید لوگو بسیار مهم است نباید به او به عنوان یک احمق نگاه کنیم زیرا حرفش بسیار درست است و حق دارد که می گوید آرم یک علامت گرافیکی ضروری است چراکه لوگو باعث شناخته شدن شرکت و فعالیت آن می شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، لوگو همان چیزی است که تصور می کنیم خلق آن بسیار ساده است اما می تواند در عین حال سخت و خیلی تاثیر گذار باشد. هنگامی که کسی می گوید لوگو بسیار مهم است نباید به او به عنوان یک احمق نگاه کنیم زیرا حرفش بسیار درست است و حق دارد که می گوید آرم یک علامت گرافیکی ضروری است چراکه لوگو باعث شناخته شدن شرکت و فعالیت آن می شود.

بله، اگر تا به حال شما لوگوی شرکت خود را نادیده گرفته اید کار اشتباهی کرده اید. یک لوگوی خوب می تواند سرنوشت یک شرکت را تغییر دهد یا اعتماد به نفس و جذابیت را برای مشتریان آینده شرکت به ارمغان بیاورد. در صورتی که ما لوگوی شرکت را به خوبی انتخاب کنیم و به اجزای اساسی مرتبط به هویت نام تجاری احترام بگذاریم همین امر بهترین تبلیغات برای شرکت ما خواهد بود و این کار به هیچ وجه قابل اغماض نیست. اگر یک لوگو به خوبی و درست طراحی شود برای نام تجاری یا برند خواهد بود.

طراحی یک لوگوی موثر برای یک برند به خلاقیت و تلاش بیشتری نسبت به طراحی سایر اقلام گرافیکی نیاز دارد. داشتن دانش کافی، تجربه و خلاقیت از گزینه هایی است که هر طراح لوگو، آرم و نشانه قوی و حرفه ای باید واجد آن باشد. لوگو طرح ملموسی برای نمایاندن خدمات، محصولات و کالای موردنظر است. همچنین خصوصیات سازمان ها و نهادها و… را شرح می دهد.

اخیرا اصطلاح لوگو برای شرح علائم، تمثیل ها، لباس نیروهای نظامی، نشان ها، فیلم ها و حتی پرچم ها استفاده شده است. امروز می خواهیم هشت توصیه برای ایجاد یک لوگوی خلاق و تاثیر گذار به شما پیشنهاد بدهیم. هدف از این مقاله این است که شما را با قوانین مهم طراحی لوگو آشنا کنیم. لوگو چهره و منظر هر برند است، بنابراین طرح آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

1- اجتناب از تعصب: این نخستین پیشنهادی است که به شما می شود، چراکه اغلب ما تعصب را در طراحی لوگو مشاهده می کنیم. اغلب ما روی برخی از اعتقادات خود تعصب داریم و حتی به آنها فکر هم نمی کنیم، همین تصورات می توانند یک لوگوی خوب را از ذهن ما پاک کنند، مانند لوگویی که با یک صلیب طراحی شده باشد. هدف از ایجاد یک لوگوی خوب همیشه متمایز کردن خود نسبت به دیگران است.

هنگامی که لوگوی شما شبیه لوگوی 20 شرکت دیگر باشد آن وقت اصل تمایز را رعایت نکرده اید، از این رو است که لوگوی شما کاملا بی اثر خواهد شد و شما هویت خود را از دست خواهید داد. همیشه روح شرکت خود را در لوگوی آن قرار دهید. لوگو باید در نام تجاری شرکت منعکس شود و اصلا نباید هدف خود را در طراحی لوگوی شرکت قرار دهید. در برخی قسمت های لوگو باید اغلب کد های بصری را استفاده کنید، چراکه آنها به خوبی تاثیر می گذارند. به عنوان مثال در زمینه لوگو های سایت ها اغلب تمایلات مینیمالیستی وجود دارد. 

2- بازی با تایپوگرافی: هرگز  وقت خود را برای انتخاب فونتی که منعکس کننده فعالیت شرکت است تلف نکنید، شما می توانید در ابتدا با یک فونت شروع کنید و بعدا آن را تغییر دهید یا به طور کامل شما می توانید یک فونت را ایجاد کنید، انتخاب شما در مورد تایپوگرافی بسیار مهم خواهد بود. نماد فونت با خوشنویسی متفاوت است پس همیشه باید به این نکته دقت کنیم که به درستی آن را انتخاب کنیم.

 3- افزودن رنگ: اضافه کردن رنگ به لوگو می تواند به آن شخصیت بدهد. رنگ همچنین می تواند منعکس کننده ارزش های خاص شرکت شما باشد، به عنوان مثال ما بازاریابی رنگ داریم. همیشه به خاطر داشته باشید که رنگ لوگو می تواند باعث تشخیص و شناسایی لوگوی شما در کنار لوگوی سیاه و سفید باشد.

 4- بازی با اشکال: مانند رنگ ها، اشکال هم می توانند اشکال نمادین داشته باشند. مثلا مربع نماد ساخت و ساز، دایره نماد خلاقیت باشد، بنابراین ما باید از تطابق اشکال با نام تجاری خود و اجزای اساسی هویت نام تجاری شرکت آگاه باشیم. فرم نیز به ما این اجازه را می دهد که بتوانیم از قسمت منفی لوگوی خود نیز بهره برداری کنیم. این خاصیت خیلی جالب است و می توان با یک بازی بصری از آن بهترین استفاده را کرد. بهترین معرف برای این گفته را می توان در لوگوی فدرال اکسپرس (FedEx) دید، هنگامی که بین E و X نگاه می کنید می توانید یک فلش را مشاهده کنید. در فرانسه لوگوی Carrefour معرف C در منطقه منفی آن است.

 5- بازتاب فعالیت نام تجاری: شکل ها و رنگ ها بسیار اجزای مهم و خوبی هستند اما همان طور که کمی قبل تر اشاره کردیم لازم است که لوگو نشان دهنده نام تجاری باشد نه هدف شرکت. هنگامی که شما در لوگوی یک شرکت نگاه می کنید باید بدانید که این شخصیت را می توان با منحنی ها، تفاوت های ظریف به وسیله رنگ و تایپوگرافی ایجاد کرد.
 
6- ساده گرفتن: سختگیری می تواند یک اشتباه وحشتناک در جزییات لوگو و نقش برجسته آن باشد. سعی کنید که به جزییات ضروری با اشکال، تایپوگرافی و رنگ اهمیت دهید. می توانید این جزییات را در لوگو های اپل، گوگل و فیس بوک مشاهده کنید.

این شرکت ها لوگوی خود را یک روز بعدازظهر انتخاب نکرده اند، آنها با فکر کردن روی جزییات آن توانسته اند که کیفیت لوگوی خود را به حد استاندارد برسانند، اما مراقب باشید که ساده گرفتن انتخاب لوگو به معنای عجله نیست.

 7- شعار شرکت را در لوگو دخالت ندهید: لوگو باید نقش لوگو را ایفا کند نباید که شعار شرکت را در لوگوی خود استفاده کنیم. لوگو یک آگهی است که باعث ارتقای ارزش های شرکت می شود. در مقابل شما می توانید با طراحی یک لوگوی خلاق با تاثیر گرفتن از ابزار بصری ارزش شرکت را نشان دهید و همان طور که در پاراگراف قبل اشاره شد لوگو باید در عین رساندن هدف شرکت، سادگی داشته باشد.

8-اشکال پیکسلی و برداری را فراموش نکنید: این دفعه باید کمی فنی تر و تکنیکی تر باشید. یک لوگو باید روی کارت کسب و کارتان، روی وب سایت و حتی در مترو قابل مشاهده باشد. اگر می خواهید که شکل لوگو شما حفظ شود باید آن را در قالب پیکسلی و برداری رسم کنید. برای این منظور شما می توانید از تصویر سازی یا از نرم افزار های دیگر استفاده کنید.

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد