درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 18:52   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28927صفحه نخست » دوشنبه، 21 فروردین 1396 - 09:53
آموزش، یادگیری و توسعه هوش هیجانی در سازمان
دنیل گلمن در کتاب معروف خود با عنوان هوش هیجانی (1998)، بر نیاز به هوش هیجانی در محیط کار یعنی محیطی که در آن اغلب به عقل توجه می‌شود تا قلب و احساسات، تمرکز می‌کند. او معتقد است نه تنها مدیران و روسای سازمان‌ها، بلکه هر شخصی که در سازمان کار می‌کند، نیازمند هوش هیجانی است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، دنیل گلمن در کتاب معروف خود با عنوان هوش هیجانی (1998)، بر نیاز به هوش هیجانی در محیط کار یعنی محیطی که در آن اغلب به عقل توجه می‌شود تا قلب و احساسات، تمرکز می‌کند. او معتقد است نه تنها مدیران و روسای سازمان‌ها، بلکه هر شخصی که در سازمان کار می‌کند، نیازمند هوش هیجانی است.

آموزش و توسعه منابع انسانی ، نه تنها دانش و مهارت ویژه را در کارکنان ایجاد می‌کند بلکه باعث می‌شود که افراد در ارتقای سطح کارآیی و اثربخشی سازمان سهیم باشند و خود را با فشارهای متغیر محیطی وفق دهند. یکی از راه‌های تامین این سرمایه انسانی، آموزش‌های منظم و مستمر در تمامی سطوح سازمانی است. منابع انسانی پس از کسب آموزش‌های لازم توسعه می‌یابند و می‌توانند اهداف کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت سازمان را برآورده کنند و در نتیجه عملکرد یک سازمان را بهبود بخشند.هوش هیجانی به عنوان عامل میانجی و سازمان‌دهنده می‌تواند موجب بهبود عملکرد گروهی شود، زیرا برای گروه این امکان را فراهم می‌آورد که به طور سریع به شکل هماهنگ و موثر درآید. به نظر می‌رسد گروه‌هایی که از نظر هوش هیجانی در حد پایین قرار دارند، برای کسب کارآیی در قالب یک گروه هماهنگ، به زمان بیشتری نیاز دارند. از این رو توجه به موارد زیر ضروری است:

1- توسعه شغلی (بهبود کارراهه): اگر مدیران معیارهایی برای شناخت کارکنان داشته باشند می‌توانند مسیرهای شغلی کارکنان را همانند بهداشت روانی آنها در نظر بگیرند.

2- توسعه (بهسازی) مدیریت: مدیرانی که فقط بر مهارت‌های فنی خودشان تکیه می‌کنند، مدیریت نمی‌کنند بلکه صرفا عهده‌دار امور هستند. بنابراین، شناخت و ارتقای هوش هیجانی می تواند به توسعه روش‌های مدیریتی ویژه منجر شود.

3- اثربخشی گروه‌ها: گروه‌ها چیزی بیش از مجموع افراد به صورت انفرادی هستند. هوش هیجانی عاملی است که باعث حفظ و پایداری گروه‌ها می شود.

گلمن اظهار می دارد قوانین انجام کار دائما در حال تغییرند و فرد همواره به وسیله معیارهای جدید مورد قضاوت قرار می‌گیرد. مهم نیست فرد چه میزان هوشمند است، چه میزان آموزش‌دیده است یا چه تخصصی دارد، بلکه مهم این است که چطور می‌تواند خود و دیگران را اداره کند. وی پیش‌بینی می‌کند که در آینده نزدیک سازمان‌ها به اهمیت رشد هوش هیجانی در محیط کار پی خواهند برد تا از این طریق بتوانند به افزایش بهره‌وری شغلی و رضایت مشتری دست یابند.

 

رهبری

اگر رسیدن به مقاصد را از طریق نفوذ در دیگران، رهبری تلقی کنیم، در آن صورت چگونگی نفوذ در دیگران اهمیت ویژه‌ای می‌یابد. در عصر تحول، سازمان‌ها برای بقا و حفظ موجودیت خود نیاز به تغییر سریع دارند و این مهم، مستلزم داشتن رهبران و کارکنان انطباق‌پذیر و کارآمد است. از این‌رو هدایت صحیح منابع به ویژه نیروی انسانی از عوامل اصلی موفقیت در سازمان است. گاردنر و اوولیو (1998) اظهار کردند که تعهد پیروان به وسیله تکنیک‌های مدیریتی موثر رهبر، افزایش می‌یابد. بنابراین بحث رهبر و تاثیر آن بر نگرش و رفتار کارکنان موضوع قابل ملاحظه‌ای است. در رابطه وظیفه رهبری، مدیر باید توان و تمایل فرد یا گروه را بسنجد و با توجه به قدرت خود یکی از سبک‌های رهبری را در برخورد با کارکنان برگزیند.

دیوید مک‌کللند (1998) می‌گوید نکته جالب این است که رهبران برجسته در همه مهارت‌های هوش هیجانی قدرت زیادی ندارند، مدیران موثر اغلب در نیمی از مهارت‌های هوش هیجانی قدرت قابل‌توجهی را از خود به نمایش می‌گذارند.سازمان‌ها به منظور کسب جایگاه رقابتی در عرصه بین‌الملل، نیازمند انطباق سریع با تغییرات محیطی بوده و اعمال تغییرات سریع مستلزم آن است که سازمان‌ها دارای رهبران و کارکنانی باشند که انطباق‌پذیر بوده و به طور موثر کار کنند؛ پیوسته سیستم‌ها و فرآیندها را بهبود بخشیده و مشتری‌مدار باشند. از این رو محیط کسب و کار مدرن اقتضا می‌کند رهبرانی در مصدر امور باشند که بتوانند رهبری بخردانه‌ای ایفا کرده و بذر اعتماد را در سازمان بکارند و هدف نهایی از این امر دستیابی به موفقیت سازمانی و عملکرد بهینه در بازار جهانی به شدت رقابتی است.

تغییر در ظرفیت رهبری عموما نتیجه و محصول تغییرات فزاینده در زندگی سازمانی، افزایش همکاری‌های مبتنی بر اعتماد و تعاملات خلاقانه فردی در محیط کاری است، در مدل‌های نوین رهبری مهارت‌هایی همچون کمک به افراد، توانمندسازی و گوش شنوا داشتن که به ایجاد اعتماد، تعهد و اخلاق کار منجر می‌شوند از اهمیت فزاینده‌ای برخوردار شده‌اند و این امر بیانگر آن است که مهارت‌های متعدد رهبری نوین نیازمند مدیریت راهبردی هیجانات است. توانایی رهبران در درک و مدیریت هیجانات و احساسات خود و دیگران به افزایش مشارکت و تعهد کارکنان نسبت به سازمان، ارتقای انگیزه و بهره‌وری آنان و در آخر سودآوری بالاتر سازمان منجر خواهد شد. در این راستا رهبرانی که از سطح بالاتری از هوش هیجانی برخوردارند، قادر به خلق ارزش‌هایی خواهند بود که مورد قبول کارکنان و سازمان بوده و این امر فرآیند بهبود توان نیروی کار را تسهیل می‌کند. از این رو هوش هیجانی می‌تواند به عنوان شاخصی برای شناسایی و گزینش رهبران سازمانی به حساب آید. اگر وجه افتراق بین سازمان‌های موفق و ناموفق فقط مربوط به یک عامل باشد، قطعا آن عامل مدیریت است. توانایی زندگی کردن با دیگران، ایجاد اعتماد و احترام متقابل و برقراری روابط موثر و اثربخش با دیگر افراد، به مجموعه‌ای از مهارت‌ها نیاز دارد. تحقیقات در زمینه ویژگی‌های رهبران نشان می‌دهد که رهبر باید فردی باهوش بوده و در زمینه شغلی خود از دانش کافی برخوردار باشد، اما هوش شناختی و مهارت‌های تکنیکی به عنوان توانایی‌های آغازین برای رهبران مطرح هستند و وجود آنها شرط کافی برای رهبری نیست. از طرفی، هر فردی که بخواهد عملکرد بهتری داشته باشد، نیازمند هوش هیجانی و بهره‌گیری از آن خواهد بود که برخلاف هوش شناختی، قابل یادگیری نیز است.مباحث رهبری با تئوری‌های شخصیتی شروع شده که به شناسایی صفات ویژه مشترک رهبران می‌پردازد و معتقد است رهبران با صفات خاصی متولد می‌شوند، بنابراین نقش آموزش در ایجاد و بهبود مهارت‌های رهبری و مدیریت را نادیده می‌گیرند.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 4017

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد