درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 23:59   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28911صفحه نخست » یکشنبه، 20 فروردین 1396 - 10:26
اگر به‌طور تصادفی و غیر منتظره مدیر شدید
بعضی افراد از ابتدا به‌عنوان مدیر تربیت می‌شوند و سپس بر مسند مدیریت تکیه می‌زنند. برخی دیگر سلسله مراتب کاری را طی می‌کنند و به مقام مدیری می‌رسند و هستند کسانی که بنا به نیاز فوری شرکت و به‌صورت کاملا ناگهانی و گاه ناخواسته به‌عنوان مدیر منصوب می‌شوند که در این حالت به فردی دست و پا بسته و شوکه شده در کارزار سخت مدیریت تبدیل می‌شوند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، بعضی افراد از ابتدا به‌عنوان مدیر تربیت می‌شوند و سپس بر مسند مدیریت تکیه می‌زنند. برخی دیگر سلسله مراتب کاری را طی می‌کنند و به مقام مدیری می‌رسند و هستند کسانی که بنا به نیاز فوری شرکت و به‌صورت کاملا ناگهانی و گاه ناخواسته به‌عنوان مدیر منصوب می‌شوند که در این حالت به فردی دست و پا بسته و شوکه شده در کارزار سخت مدیریت تبدیل می‌شوند. تمام صنایع و شرکت‌ها و سازمان‌ها به مدیر نیاز دارند و گاه پیدا کردن مدیران لایق و کاربلد آنچنان سخت و پیچیده می‌شود که مالکان و تصمیم‌گیران شرکتی را وادار می‌سازد تا از بسیاری از آرمان‌ها و اولویت‌هایشان صرف‌نظر کنند.

 در چنین شرایطی است که مدیران تازه‌کار و بی‌تجربه خود را با کوله‌باری از مشکلات و ابهامات روبه‌رو می‌بینند که مقابله با آنها امری بسیار دشوار و طاقت‌فرسا خواهد بود. در چنین شرایطی، رعایت پاره‌ای اصول و پیاده کردن توصیه‌هایی چند می‌تواند مدیران تصادفی را قادر سازد به تدریج بر اوضاع مسلط شوند و مشکلات موجود را از سر راه بردارند. در ادامه به چند مورد از کارهایی که مدیران تصادفی باید انجام دهند اشاره شده است.

1) برای درک کامل کاری که در حال مدیریت کردنش هستید وقت بگذارید. هیچ چیز بدتر از این نیست که مدیری در مجموعه‌ای فعالیت کند که نداند در آنجا چه کاری انجام می‌شود و کارها چگونه انجام می‌شوند. افراد تحت رهبری چنین مدیری هیچ‌گاه او را جدی نخواهند گرفت و حتی ممکن است از بی‌اطلاعی او نسبت به اوضاع سوءاستفاده کنند. بنابراین در هفته‌های اول فعالیت‌تان در مجموعه‌ای جدید و ناشناخته حتما برای شناخت کامل ابعاد کارها و فعالیت‌ها وقت بگذارید و سعی کنید نسبت به مسائل و نحوه انجام شدن امور تسلط یابید.

2) مهارت‌های مدیریت زمان‌تان را ارتقا دهید. در منصب مدیریت آن چیزی که بیش از هر چیز دیگری برای شما اهمیت دارد زمان است. پس آن را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنید. همیشه به یاد داشته باشید که مدیریت زمان برای یک مدیر با مدیریت زمان برای کارمندان معمولی متفاوت است، چرا که حجم کاری و مسوولیت‌های محوله به آنها کاملا با هم فرق دارد. پس یاد بگیرید مثل یک مدیر زمان‌تان را مدیریت کنید.

3) مهارت گوش کردن فعال را در خود تقویت کنید. کارمندان برای مدیر تازه‌واردی که به حرف‌های آنها گوش می‌کند و به آنها توجه دارد ارزش بیشتری قائل می‌شوند. پس وقتی کارکنان به شما مراجعه کردند با روحیه‌ای باز و گوشی شنوا به اظهار نظر‌های آنها توجه کنید.

4) یاد بگیرید چگونه به کارکنان‌تان انگیزه بدهید و آنها را رهبری کنید. باید این واقعیت را پذیرفت که افراد عادی اغلب نمی‌دانند و نمی‌توانند کارکنان را به شکلی حرفه‌ای رهبری کنند و به آنها انگیزه دهند اما باید این کار را یاد بگیرند، چرا که مدیری که نتواند به افرادش انگیزه دهد و رهبری‌شان کند اصلا مدیر نیست.

5) به خودآموزی و افزایش دانسته‌های خود ادامه دهید. مدیران موفق هیچ‌گاه فرآیند یادگیری و پیشرفت خود را متوقف نمی‌کنند. پس اگر شما بنا به اتفاق یا اجبار به مدیریت شرکتی رسیدید، به‌طور پیوسته یادگیری و خودآموزی داشته باشید.

6) خودتان را در اتاق‌تان محصور نکنید. مدیران تصادفی به شدت از حضور فعال در جمع کارکنان هراس دارند چرا که خود را فاقد اعتماد به نفس کافی می‌دانند در حالی که زندانی کردن خود در اتاق کار نه تنها مانعی بر سر راه بهبود اعتماد به نفس مدیران تصادفی است بلکه کارکنان را نیز نسبت به توانایی‌های مدیرشان دچار تردید می‌سازد. بنابراین بهتر است با شجاعت تمام در محیط شرکت و در میان کارکنان حضور یابید تا هم در برابر کارکنان باشکوه جلوه کنید و هم به تدریج اعتماد به نفس لازم برای یک مدیر را به دست آورید.

7) وانمود نکنید که همه چیز را می‌دانید. بعضی از مدیران تصادفی که قاعدتا اطلاع چندانی از چند و چون قضایا ندارند ترجیح می‌دهند، به گونه‌ای وانمود کنند که گویا از همه چیز خبر دارند و همه چیز را می‌دانند، در حالی که چنین نیست و این ناشی‌گری به قیمت تداوم یافتن ناآگاهی آنها و عدم اطلاع‌رسانی کارکنان به آنها تمام خواهد شد. پس به یاد داشته باشید که کارکنان هیچ تمایلی به اطلاع‌رسانی به مدیری که به نظر می‌رسد همه چیز را می‌داند ندارند.

8) اعتبار موفقیت‌های به دست آمده را فقط متعلق به خود ندانید. هر موفقیت و دستاوردی که توسط یک تیم کسب می‌شود حاصل تلاش تمام اعضای تیم و نه فقط رهبر آن است. پس اگر تیم یا شرکت تحت مدیریت شما به موفقیتی دست پیدا کرد، تمام اعتبار آن را به خود نسبت ندهید و بدانید که کارکنان یک مجموعه از مدیری که همه موفقیت‌ها و نکات مثبت را به خود نسبت می‌دهد و در مقابل تقصیر کمبود‌ها و نارسایی‌ها را به گردن افرادش می‌اندازد بدشان می‌آید.

9) انتظار نداشته باشید همه کارکنان‌تان بی‌نقص و عالی باشند. مدیران تصادفی به اشتباه فکر می‌کنند که همه کارمندان باید از هر گونه خطا و اشتباهی مبرا باشند در حالی که چنین برخورد ایده‌آل‌گرایانه‌ای به هیچ عنوان درست نیست و در هر فعالیت و پروژه‌ای نکات مثبت و منفی وجود دارد.

10) یاد بگیرید چگونه می‌توان و باید تفویض اختیار کرد. مدیران تصادفی فکر می‌کنند که تمام تصمیمات و فعالیت‌ها را خودشان باید انجام دهند و نباید انجام این کارها را از دیگران بخواهند، در حالی که این کار نتیجه‌ای غیر از شلوغ شدن سر مدیر و کاهش بهره‌وری او نخواهد داشت. بنابراین از طریق شناسایی پتانسیل‌ها و توانمندی‌های کارکنان‌تان یاد بگیرید که چه کارهایی را می‌توانید و باید به آنها بسپارید.

به هر حال حتی اگر به‌طور تصادفی و ناگهانی به مقام مدیریت یک شرکت یا رهبری یک تیم کاری برگزیده شده‌اید و از قبل خود را آماده و مهیای این آزمون سخت نکرده‌اید، می‌توانید با عملی کردن توصیه‌های ذکر شده و اقدامات هدفمند و آگاهانه خیلی زود از قالب یک مدیر ناشی و تصادفی به یک مدیر حرفه‌ای و کاربلد تبدیل شوید.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 4016

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد