شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اطلاعیه های مطبوعاتی چیست؟ نظرات متعددی در زمینه تعریف اطلاعیه های مطبوعاتی وجود دارد که گاها سبب گیج شدن و مغشوش شدن ذهن شما می شود. برخی قویا بر این باورند که تاریخ انقضای اطلاعیه های مطبوعاتی گذشته است. در حالی که برخی دیگر اعتقاد به بازسازی (اختراع) مجدد آن ها دارند. در اینجا حقیقت صریحی وجود دارد. چشم پوشی از اطلاعیه های مطبوعاتی به مفهوم از دست دادن قدرتی است که آن ها برای تلاش های روابط عمومی فراهم می نمایند.
اول، اجازه دهید اطلاعیه های مطبوعاتی را آن چنان که امروزه استفاده می شوند، مورد بررسی قرار دهیم. انتشار (اطلاعیه ها)، ابزاری برای یک سازمان به منظور اعلام راه اندازی خط تولید یک محصول و یا اخبار دیگر می باشد. به این منظور که اطلاعیه های مطبوعاتی بهترین عملکرد خود را دارا باشند، اطلاعیه های شما باید شامل موارد زیر باشند:
• تیتری که سبب جلب توجه و در حیطه علائق افراد باشد، به ویژه در رسانه های اجتماعی
• یک موضوع هیجان انگیز
• داشتن ارتباط با زندگی پر مشغله مردم
• زبان ساده و بدون پیچیدگی داشته باشد به نحوی که دنبال کردن آن آسان باشد
• داشتن یک فرایند پاسخ به عمل (call-to-action)
• بهینه سازی موتورهای جستجو SEO
• اطلاعات تماس
اطلاعیه های مطبوعاتی چگونه منجر به افزایش کیفیت جذب مخاطب هدفمند می شوند؟ سه دلیل عمده وجود دارد که اطلاعیه های مطبوعاتی را برای فرایند جذب مخاطب هدفمند ایده آل نموده است. دلیل اول، قدرت و اعتبار آن هاست.
اطلاعیه های مطبوعاتی که به طور مستقیم از یک سازمان آمده باشند، به اطلاعات به اشتراک گذاشته شده، اعتبار می دهند.
دلیل دوم، قابلیت به اشتراک گذاری آن هاست. اطلاعیه های مطبوعاتی به معنای به اشتراک گذاشته شدن، استناد شدن، و تکثیر (تولید دوباره) در سراسر رسانه های اجتماعی و سایت های دیگر، می باشند.
دلیل سوم، توانایی آن ها در هدایت ترافیک بازدیدها به سایت شما از طریق فرایند call-to-actions، می باشد.
اطلاعیه های مطبوعاتی با توجه به دارا بودن این سه ویژگی، یکی از راه های ایده آل برای دستیابی به افراد بیشتر می باشد.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|