درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 17:59   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28871صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیپنجشنبه، 17 فروردین 1396 - 19:45
جایگاه روابط عمومی در دوره مدرنیته
مریم سبحانی فرد کارشناس ارتباط با رسانه - در شرایطی که روابط عمومی ها نیز مانند سایر بخش های جامعه در روند طبیعی گذار از سنت به مدرنیته قرار گرفته اند، برای تحقق اهداف و جایگاه متعالی موردنظر که ذکر شد چه باید کرد؟ آیا به تبع این شرایط، وظایف و قوانین و مقررات در روابط عمومی ها نیز تغییر خواهد کرد؟
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی یک وظیفه مدیریتی مهم است که در صورت بکارگیری مناسب در امور سازمان و فراهم کردن بستر لازم برای انجام فعالیت های خلاقانه و حفظ پویایی آن، قطعا موجب بروز حس اعتماد، تعامل و ارتباط عمیق میان گروه مخاطبان و سازمان به شکل فزاینده و مطلوبی خواهد شد و جایگاه سازمان را در میان همصنفان خود برجسته خواهد ساخت. روابط عمومی براساس نوع وظایفی که دارد و با داشتن آگاهی، برنامه ریزی و نقش موثر و روشن در تعالی سازمان، قادر است تصویری مناسب از وجهه سازمان به جامعه ارائه و نیازهای ارتباطی سازمان را به شکل مناسبی مدیریت کند.

اما در شرایطی که روابط عمومی ها نیز مانند سایر بخش های جامعه در روند طبیعی گذار از سنت به مدرنیته قرار گرفته اند، برای تحقق اهداف و جایگاه متعالی موردنظر که ذکر شد چه باید کرد؟ آیا به تبع این شرایط، وظایف و قوانین و مقررات در روابط عمومی ها نیز تغییر خواهد کرد؟

در دوران مدرنیته سخن بر سر تغییر است. در گذر زمان همه چیز تغییر می کند اما مهم تر از آن، آمادگی روابط عمومی ها برای پذیرش این تغییرات و مواجهه با آثار آن است. این در حالیست که برخی مدیران و مسئولان روابط عمومی ها خواسته یا ناخواسته در برابر این تغییر مقاومت می کنند و به نظر می رسد به شرایط سنتی عادت کرده اند.

موضوع بررسی علت عدم تلاش دست اندرکاران روابط عمومی ها برای ایجاد تغییرات لازم در این حوزه مهم است که در جمعی متشکل از اساتید علم ارتباطات و روابط عمومی و مدیران روابط عمومی ها مورد بررسی قرار بگیرد. با وجود اینکه چالش های گذشته پیش روی روابط عمومی مانند مساله نوع نگرش مدیران ارشد به جایگاه روابط عمومی و نقش تاثیرگذار آن در موفقیت های سازمان همچنان حل نشده است، مقاومت در برابر ایجاد تغییر و مدرنیزاسیون، روابط عمومی ها را بیش از پیش آسیب پذیر ساخته است.

با ورود انسان به دنیای مدرن و استفاده از ابزار منطبق با این شرایط، طبیعتا نحوه دسترسی وی به خدمات موردنیاز تغییر می کند و از آن جهت که رضایت مندی مخاطب و اعتماد او به سازمان از اساسی ترین موارد پیش روی هر سازمان است بنابراین چنانچه سازمان و متعاقب آن روابط عمومی ـ که به عنوان پل ارتباطی میان سازمان و گروه مخاطبان محسوب می شود ـ همچنان از شیوه های سنتی برای ارائه خدمت اقدام کنند بی شک به دنبال ایجاد حس عدم رضایت در مشتریان خود، جایگاه خود را در عرصه رقابت و خدمت گزاری از دست خواهند داد.

با اینکه روابط عمومی ها در دنیا دارای یک مدیریت فراسازمانی هستند، اما به صراحت می توان گفت که در ایران و در میان بسیاری از صنوف مطرح تنها نهادی است که دارای یک اتحادیه یا سازمان منسجم، علمی و تخصصی نیست. با وجود شرایط سنگین حاکم بر روابط عمومی ها و مشکلاتی که از دیرباز با آن مواجه اند و مشکلات پیش روی آن ها در شرایط حساس گذار از سنت به مدرنیته، باید در جهت تشکیل یک متولی برای مدیریت علمی و تخصصی مسائل و وظایف روابط عمومی ها در این مسیر چاره ای اندیشید.

چندی است که این حساسیت در میان اساتید علوم ارتباطات و فعالین روابط عمومی ایجاد شده که باید سازمان نظام روابط عمومی تاسیس شود تا روابط عمومی ها بتوانند در زیر چتر حمایتی خود، حرفه ای تر برای رشد و تعالی سازمان خود اقدام کنند.

به گفته بسیاری از اساتید علوم ارتباطات وجود سازمان نظام روابط عمومی با هدف تقویت روابط عمومی ها می تواند بسیاری از مشکلات موجود در حوزه روابط عمومی را حل کند. عملکرد مجموعه ای علمی، تخصصی و مدیر با افرادی آگاه به شرایط موجود و چگونگی مدیریت صحیح این شرایط بی شک روابط عمومی ها را در راستای مدیریت روند گذار از سنت به مدرنتیه و پیشگیری از وقوع مشکلات خاص این شرایط و مدیریت مناسب یاری خواهد رساند.

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد