درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 28 فروردین 1403 - 17:54   

واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی

  واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی


ادامه ادامه مطلب یک

آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟

  آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟


ادامه ادامه مطلب دو

چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی

  چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اخبار ممنوعه
  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی
  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید
  متخصصان روابط‌عمومی و ارتباطات: صدای برابری برای افراد دارای معلولیت
  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال
  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت
  جامعه‌شناسی ارتباطات
  استراتژی سیاه روابط‌عمومی
  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای
  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28833صفحه نخست » سه شنبه، 15 فروردین 1396 - 10:03
گاردین معرفی کرد
تاثیرگذارترین محصولات دیجیتال قابل حمل
محصولات دیجیتال شخصی تحول بزرگی در دنیای تکنولوژی بوده‌اند. در حقیقت امکان دسترسی به قابلیت‌های مختلف برای انجام امور روزمره همیشه و همه جا این محصولات را به محبوبیت زیادی در میان مردم سراسر دنیا رسانده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، محصولات دیجیتال شخصی تحول بزرگی در دنیای تکنولوژی بوده‌اند. در حقیقت امکان دسترسی به قابلیت‌های مختلف برای انجام امور روزمره همیشه و همه جا این محصولات را به محبوبیت زیادی در میان مردم سراسر دنیا رسانده است. با این همه در میان انبوه محصولات دیجیتال شخصی که در همه این سال‌ها روانه بازار شده‌اند، تنها بعضی از آنها توانسته‌اند موج و تحول جدیدی در دنیای گجت‌ها ایجاد کرده و تاثیرگذارتر از بقیه باشند. در همین راستا مجله آنلاین گاردین به بررسی و معرفی موثرترین و انقلابی‌ترین گجت‌های قابل حمل پرداخته است.

 

دوربین Kodak Brownie در سال 1900: براونی محصولی جالب از شرکت کداک است که در سال 1900 مفهوم عکاسی فوری را برای مردم تعبیر کرد؛ دوربینی ساده در یک جعبه مقوایی با یک لنز که می‌توانست عکس‌های فوری بگیرد. این دوربین در آن سال با قیمت یک دلار (کمتر از 30 دلار به قیمت امروز) روانه بازار شد و کداک توانست در سال اول عرضه‌اش به بازار 150 هزار دستگاه از آن را به فروش برساند.

دستگاه ضبط رادیویی Philips Radiorecorder در سال 1966: این محصول اولین ترکیب قابل حمل از رادیو و ضبط صوت بود. این دستگاه در واقع دسته محصول جدیدی با عنوان دستگاه پخش‌کننده موسیقی قابل حمل را ایجاد کرد و خیلی زود در دست افراد مختلف در تمام دنیا دیده می‌شد. این دستگاه قابل حمل بود و موسیقی را با کیفیت خوب پخش و ضبط می‌کرد. به این ترتیب در مدت کمی تقاضا برای خرید انواع بزرگ‌تر و با کیفیت‌تر این محصول در بازار زیاد شد.

ماشین حساب قابل حمل در سال 1970: اولین ماشین حساب‌های قابل حمل در سال 1970 در ژاپن از سوی برندهایی مانند Sharp، Sanyo و Canon روانه بازار شدند.مدل پاکترونیک از Canon یک ماشین حساب قابل حمل بود که اعداد دیجیتالی را روی کاغذ حرارتی نشان می‌داد و اولین بار به‌عنوان بخشی از یک پروژه تکنولوژیک از سوی شرکت Texas Instruments معرفی شد. این محصولات به خاطر کاربردهای مختلف و قابل حمل بودن به سرعت در میان مردم پذیرفته و محبوب شدند.

واکمن در سال 1979: احتمالا نمادین‌ترین و جنجالی‌ترین دستگاه پخش موسیقی قابل حملی که تا به حال ساخته شده است و خود شرکت سونی آن را در ابتدا Soundabout می‌نامید. این محصول که در سال 1979 برای اولین بار معرفی شد، به دست یک مهندس صدا طراحی و ساخته شد، چون یکی از روسای شرکت سونی دوست داشت در طول سفرهای کاری‌اش به اپراهای مورد علاقه‌اش گوش کند. واکمن که در واقع یک ضبط کاست قابل حمل بود، توانست شیوه تفکر افراد درباره موسیقی و شخصی‌سازی آن را تغییر دهد. بد نیست بدانید که تا سال 2009 بیش از 385 میلیون دستگاه واکمن در سراسر دنیا به فروش رسید.

دیسک‌من در سال 1984: اولین دستگاه پخش سی‌دی قابل حمل شرکت سونی در واقع ایده اولیه خودش را از دستگاه واکمن گرفته بود و حتی بسیاری آن را سی‌دی واکمن می‌نامیدند. این دستگاه دو سال بعد از آنکه سی دی روانه بازار شد و در حقیقت با افزایش محبوبیت و رواج استفاده از آن در میان مردم، طراحی و روانه بازار شد.

کنسول بازی دستی Game Boy در سال 1989: یک کنسول بازی دستی سمبلیک که توانست دسته محصول جدیدی در میان محصولات ویژه بازی‌های ویدئویی ایجاد کرده و خیلی زود به محبوبیت برسد، تا جایی که حالا و به تازگی نسخه‌های جدید و مدرنی از آن طراحی و تولید شده‌اند. این کنسول بازی دستی که از سوی شرکت نینتندو طراحی و تولید شد، بازی‌های ویدئویی را همیشه و همه جا به دستان افراد علاقه‌مند می‌رساند. هر چند این محصول در ابتدای ورودش به بازار ناچیز و ناموفق به نظر می‌رسید، اما همچنان به خاطر بازی‌هایش در میان مردم محبوبیت زیادی دارد. این دستگاه دارای پردازنده 19/ 4 مگاهرتزی و رم 8 کیلوبایتی بود و از صفحه نمایش 6/ 2 اینچی با وضوح 144 در 160 پیکسلی بهره می‌برد. این کنسول بازی دستی با چهار باتری سایز AA تا 15 ساعت به‌طور مداوم کار می‌کرد.

اسباب بازی دیجیتال Tamagotchi در سال 1996: اولین اسباب بازی الکترونیک و دیجیتال که اگر کلید غذا دادن به آن را نمی‌زدید از گرسنگی می‌مرد! این دستگاه در واقع یک تخم مرغ بود که همیشه و همه جا می‌توانست در کنار کاربرانش باشد و آنها را سرگرم کند. درست به همین دلیل هم تا سال 2010 بیش از 44 نسخه مختلف از آن طراحی و روانه بازار شد و بیش از 76 میلیون دستگاه از آن در دنیا به فروش رسید.

دستیار دیجیتال شخصی Palm Pilot در سال 1996: این محصول با کمک نرم‌افزارهای شناسایی دستخط طراحی شده در مرکز تحقیقات روباتیک آمریکا، توانست انقلاب بزرگی در بازار محصولات دیجیتال شخصی ایجاد کند. بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان دستیارهای دیجیتال شخصی را جد موبایل‌های هوشمند امروزی می‌دانند. اولین دستیار دیجیتال شخصی پالم پیلوت یک صفحه نمایش تک‌رنگ و خاکستری داشت که از نمایشگر لمسی غیر هادی، قلم نوری و البته قطعات و تراشه‌های مدرن بهره می‌برد.

آی‌پاد در سال 2001: آی‌پاد مسلما و قطعا نهایت انقلاب دستگاه‌های پخش موسیقی قابل حمل و شخصی بود که با طراحی ساده‌اش توانست در میان اغلب مردم دنیا به محبوبیت زیادی برسد. هرچند اولین مدل این محصول چندان محبوب و پرطرفدار نبود، اما مدل‌های بعدی آن خیلی زود بازار داغ و پررونقی پیدا کردند.

آی‌فون در سال 2007: درست مانند آی‌پاد، اولین مدل از آی‌فون هم نتوانست چندان در بازار با استقبال خوبی مواجه شود، اما این محصول انقلاب بزرگی در بازار گوشی‌های موبایل و دستگاه‌های دیجیتال قابل حمل شخصی ایجاد کرد؛ انقلابی که هنوز تا نسل‌های بعدی موبایل‌های هوشمند هم ادامه دارد. این محصول توانست دنیای دوربین‌های عکاسی، پخش‌کننده‌های موسیقی قابل حمل، ضبط‌کننده‌های صدا، کنسول‌های بازی دستی و حتی دستگاه‌های راهبردی را هم تحت تاثیر خود قرار دهد.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 4012

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه تصور غلط رایج در مورد روابط‌عمومی


  احساس طبیعت: عکاسی خلاقانه


  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای


  جامعه‌شناسی ارتباطات


  استراتژی سیاه روابط‌عمومی


  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟


  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت


  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی


  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید


  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد