درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 11:19   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  50 مدیر ارشد بازاریابی برتر کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28818صفحه نخست » سه شنبه، 14 فروردین 1397 - 11:18
به بهانه فرا رسیدن رایحه بهاری سال نو / سال جدید را با اندیشه های جدید آغاز کنیم
در زندگی پرآشوب و شتابزده دنیای امروز به خصوص در ماه ها و روزهای پایانی سال، گویا حرکت عقربه های ساعت سرعت سرسام آوری به خود می گیرند و کمتر کسی را می توان یافت که در این واپسین روزها به امور نیمه تمام و انجام نشده خود در طول سال جاری نیندیشد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، در زندگی پرآشوب و شتابزده دنیای امروز به خصوص در ماه ها و روزهای پایانی سال، گویا حرکت عقربه های ساعت سرعت سرسام آوری به خود می گیرند و کمتر کسی را می توان یافت که در این واپسین روزها به امور نیمه تمام و انجام نشده خود در طول سال جاری نیندیشد.

آحاد مردم همواره در حوزه رسیدن به اهداف فردی- خانوادگی و مدیران در مورد اهداف حرفه ای و سازمانی خود دغدغه های بزرگ را در سر می پرورانند. مرور کارهای سال قبل و تدوین و طراحی برنامه های استراتژی جدید و چگونگی اجرای آن در سال پیش رو از وظایف خطیر رهبران سازمان ها، اطلاع رسانی و تبیین آن به عهده مدیران روابط عمومی و در نهایت نحوه اجرای آن توسط مدیران میانی و اجرایی است.

اینکه سازمان ها و بنگاه های اقتصادی بخش دولتی و خصوصی با چه نوع افکار و ابزاری به این سمت حرکت می کنند بستگی به نوع تفکر مدیریتی و رهبری سازمان دارد. حال، در حوزه مدیریتی این که چه میزانی از این اسلوب یعنی مرور بر فعالیت های سال قبل و آسیب شناسی مسیر طی شده با کمک دیتا و اطلاعات دقیق و در نهایت گزارش های کارشناسی آسیب شناسی می شود، نمایانگر این واقعیت است که چگونه می توان با تکیه بر مبنای علمی در سال جدید با سرعت بیشتر و بهره وری بالاتر به هدف سازمانی رسید، خدا عالم است و بس. 

نگارنده سعی دارد در پایان سال چندین روش را برای گذر موفق از این روزهای پایانی و گام نهادن در سال پیش رو به مدیران ارائه کند تا سهمی کوچک در برنامه ریزی های آتی مدیران ایفا کرده باشد.

قبل از انجام هر کاری نسبت به آن تفکر کنید. پیش از انجام امور باید فرآیند و مسیر رسیدن به اهداف را از ابتدا تا انتها، در ذهن خود تجسم کنید و نه صرفا نتایج حاصل از آن را. در مرحله بعد موانع و راهکارهای موجود را بررسی کنید و برای سوالات موجود در ذهن تان پاسخی مناسب بیابید و به شدت از تصمیمات ناگهانی و عجولانه فاصله بگیرید.  

هر کاری را با آراستگی و براساس منطق مربوط به خود انجام دهید. هر روز قبل از شروع کار، محیط کارتان را مرتب کرده و از درهم ریختگی وسایل کار به شدت پرهیز کنید. این عمل موجب می شود از آشفتگی فاصله گرفته و نشانه های نظم و انضباط کاری در تمام فعالیت ها و خدمات تان به خوبی هویدا شود؛ این کار را امتحان کنید تا به نتایج حیرت انگیز آن پی ببرید.

برای رسیدن به اهداف و انجام امور دشوار خود فرصت بیشتری را در نظر بگیرید. چرا که انجام کاری که با اشتباه توام باشد ممکن است موجب یأس و ناامیدی شود و واکنش های خشم آلود شما را به همراه داشته باشد، لذا به خود فرصت بیشتری بدهید تا در فرآیند و فرصت بعدی و مناسب تر، امور محوله را تا رسیدن به هدف اصلی به سرانجام رسانید.

زمان تان را به خوبی تقسیم و در هر زمان فقط روی یک کار تمرکز کنید. برای انجام کیفی امور و دوری از هر گونه خطا یا خطاهایی که ممکن است جبران ناپذیر باشد، در هر زمان فقط به یک کار بپردازید. با این روش ضمن اینکه اعتبار خروجی کارهای تان تضمین خواهد شد، خروجی فعالیت ها ی تان  بی نظیر جلوه خواهد کرد.

جهت ایجاد تغییرات احتمالی در سازمان، لطفا با تامل و به  صورت تدریجی دست به اقدام بزنید. تغییرات مثمرثمر و مفید ابتدا با تصمیمات کوچک ولی دقیق آغاز می شود و با تامل و اندیشه و تفکر به منصه ظهور می رسد و در پایان به دگرگونی های بزرگ منجر خواهد شد.

به سلامتی جسم و روح، خواب و وزن متناسب خود توجه خاص مبذول کنید تا با اعتماد به نفس بیشتر به امور محوله بپردازید. کمبود و نقص در سلامتی تان منجر می شود تا بیشتر اوقات مفید و مدیریتی خود را پشت درهای مطب پزشکان و معالجه های طولانی سپری کنید و از رسیدگی به وظایف اصلی خود دور بمانید.

این اصل را بپذیرید که فرد فرد پرسنل سازمان هیچ گاه نباید مثل شما فکر کنند. نپذیرفتن این اصل انکار ناپذیر موجب می شود بیشترین وقت و انرژی شما جهت متقاعد کردن افراد مخالف و ارائه استدلال و دلایل شما به آنها هدر رود. در عوض سعی کنید با پذیرش عقاید متنوع و متضاد در کنار آنها برای نیل به اهداف کلی فعالیت کنید و به تفاوت های آنها به دید احترام بنگرید و بیاموزید که چگونه می توان از این تفاوت ها بیشترین بهره وری را برای توسعه مجموعه خود به کار ببندید.

همواره برای هرگونه رویارویی با مسائل غیرمنتظره همچون نظامی ها آماده باشید. به قول فرماندهان نظامی همیشه در حالت آماده باش به سر ببرید چراکه آمادگی موجب می شود ضمن پیشی گرفتن از رقبا، مطمئن تر و کارآمدتر به نظر بیایید و با این آمادگی، توان و قدرت بیشتری برای مقابله با مشکلات و در نتیجه حل آنها پیدا خواهید کرد. این را بپذیرید که همیشه فرآیند امور براساس آنچه شما می خواهید پیش نخواهد رفت و به قول شاعر «هر چه دلت خواست نه آن می شود   هر چه خدا خواست همان می شود»

لحظه هایی از زندگی تان را صرف خانواده و نیازهای آنان کنید زیرا به لحاظ علمی اثبات شده که شادی، تفریح و مسافرت به دور از ارتباطات اداری و شغلی موجب خلاقیت ذهنی و فعالیت قسمت احساسی مغز شما می شود و کلید قفل خیلی از محدودیت ها و موانع شغلی در این لحظه های مفرح کشف می شوند.

در محیط حرفه ای خود سعی کنید به  شدت از افراد منفی باف، ناامید و سست  عنصر دوری کنید. این اصل یعنی اینکه انسان های عیب جو، بی انگیزه و سست  عنصر که بیشتر به داستان سراهای بدبختی های مختلف معروف هستند موجب می شوند به مرور و در طول زمان اراده و پشتکار شما را نیز به چالش بکشند و همچون ترمزهای بیجا مانع سرعت تان در روند امور و رسیدن به اهداف شوند.

هیچ گاه اجازه ندهید مشکلات کوچک و بی ارزش در طول مسیر، موجب کندی حرکت تان شود. از دست دادن قراردادهای مهم در طول هفته، دیر رسیدن به جلسه ای مهم، تصادف اتومبیل، مزاحمت های افراد مختلف و... همواره وجود داشته و خواهند داشت، لذا فقط و فقط به اهداف بزرگ تان بیندیشید و به هیچ وجه اجازه ندهید موانع بی ارزش سد راه تان شود.

سعی کنید در طول روز،  هفته یا ماه با یک فرد موفق و موثر و بانفوذ در کسب و کار خود آشنا شوید و هر ساله به افراد لشکر کاری خود بیفزایید تا ضمن گسترش ارتباطات اجتماعی، روزنه های جدید حرفه ای به روی شما گشوده شود و ضمانتی برای ادامه فعالیت های آتی سازمانی تان باشد. زمانی را در روز جهت مطالعه کتب، مجلات، شبکه های اجتماعی تخصصی، روزنامه ها و. . .  اختصاص تا از رویدادهای جدید حوزه شغلی خود دور نمانید. فراموش نکنید همیشه مانند یک دانشجو باشید و با حضور منظم در کلاس های آموزشی و تخصصی، همایش ها، دوره ها، سمینارها و. ..  از دیگر رقبا عقب نمانید.

همواره قبل از قضاوت و توجه به واقعیت سعی کنید حقیقت را کشف کنید، لذا قضاوت عجولانه و توجه بیش از حد به واقعیت های موجود به زیان شما و سازمان تحت امرتان خواهد شد. لذا قبل از هرگونه تصمیم گیری، سعی کنید در مسیر حقیقت قرار گرفته، از منابع قابل اعتماد اطلاعات کافی و مستند کسب کنید تا قادر باشید بهترین انتخاب و تصمیم را بگیرید.

وقایع و رویدادهای تلخ سال گذشته را جز در موارد تحقیقی، در سایر موارد به همکاران تان یادآوری نکنید. مرور این وقایع موجب ناامیدی و یأس شما و همکاران تان در ادامه مسیر آینده خواهد شد و این امر دقت و سرعت عمل شما را در پروسه ها و پروژه های در دست اقدام ضعیف می کند. در عوض به اتفاقات جدیدتر، آینده ای فروزان تر و شادتر تاکید کنید و رسیدن به روزهای خوب تر از آنچه سپری شده را به آنها نوید دهید.

در حوزه مدیریتی و رهبری، گوش شنوا باشید. برای کنترل و تسهیل امور مدیریتی سازمان خود به معنای واقعی به سخن دیگر همکاران گوش فرا  دهید تا مفهوم کلام آنها را به خوبی دریابید و از فحوای کلام آنها به رفع مشکلات موجود بپردازید. یک توصیه خوب برای شکست سازمانی این است که هیچ گاه فکر نکنید، سوال نکنید، گوش نکنید و فقط بهانه بیاورید.

پس برای رهایی از شکست و برقرار کردن ارتباط با دل مردم،  از گوش آنها استفاده کنید. برای بقای خود و سازمان تان به  عنوان مدیریت مجموعه به امور جزئی توجهی خاص مبذول کنید. غرق شدن در انبوه امور مهم و بزرگ نباید مانع دید و درک شما از جزییات سازمانی باشد. یادمان باشد قهرمانان ورزشکار جهان با اختلاف چند صدم ثانیه، چند گرم یا چند میلیمتر و. . . به مقام اول رسیده اند.

با دقت و کنکاش دقیق، افراد بی مسئولیت و بی تعهد را از سازمان خود دور کنید؛ منظور افرادی است که در میان مشکلات موجود خیلی زود از زیر بار مسئولیت شانه خالی می کنند و با سبک سری موجب تحلیل سازمان خواهند شد.  این عده که تعدادشان در مراکز و سازمان ها کم نیست همواره با توقعات بیجا و بدون هیچ فعالیت موثری همچون یک مصرف کننده صرف همه چیز را آماده و مهیا می خواهند و به محض برخورد با نخستین موانع دچار ضعف و ناتوانی شده و خیلی زود عطای رسیدن به هدف را به لقای آن می بخشند.

همیشه و همه جا به عنوان رهبر سازمان شفاف، روشن و سنجیده صحبت کنید. خوب صحبت کردن یعنی ایجاد یک ارتباط خوب با دیگران و این میسر نمی شود مگر با انتخاب واژه ها، لحن مناسب و استفاده از جملات و کلمات جادویی. بررسی کنید مطمئن خواهید شد که در دنیای امروز برندهای بزرگ و سازمان های موفق همگی از یک مدیر سخنور و آگاه بهره می برند. اصلی که متاسفانه در کشور ما رعایت نمی شود و بیشتر سازمان ها از سخنگو یا از مدیران روابط عمومی به عنوان صدای سازمان در مجامع استفاده می کنند.

وظیفه مدیریتی خود را با عشق و علاقه انجام دهید تا به یک رهبر کاریزما بدل شوید. پست های مدیریتی، معاونت ها و رؤسا در دنیای کنونی روز به روز کم رنگ تر می شود و جای آنها را رهبران می گیرند. این به معنای دیگر یعنی مرگ انتصاب ها و ظهور انتخاب ها و پیروی قلب و مغز از رهبران سازمانی.

برای ادامه و حصول نتایج کیفی بیشتر در سال پیش رو سعی کنید همچون صحنه های جنگ با همکاری و همیاری پرسنل و کارکنان تان تجدید قوا کنید و لحظه به لحظه از علاقه مندی تان به کارهای تک نفره و فردی فاصله  بگیرید و به کارهای تیمی روی آورید. چرا که موفقیت و رسیدن به اهداف بزرگ همواره با اجرای مستمر و فعالیت های جمعی حاصل می شود.

برای پیشگام بودن در حرفه خود بیشترین توان تان را به کار گیرید تا فاصله شما با رقبای تان بیشتر شود. طبق آخرین تحقیقات به عمل آمده متوسط انرژی و توانایی که افراد معمولی در جوامع صرف می کنند 25 درصد است. دنیای کنونی برای افرادی که بیش از 50 درصد توانایی خود را صرف حرفه و تخصص خود می کنند ارزش و احترام قائل می شود، پس تصور کنید اگر افراد بسیار نادری اراده کنند 100 درصد توان خود را صرف کارشان کنند آیا همه سر تعظیم برای آنها فرود نخواهند آورد؟

در فرآیند کاری همواره سعی کنید با دانش و تجربه، قابل اعتماد بودن، مسئولیت پذیری و انعطاف پذیری به فردی توانا مبدل شوید تا سایرین لیاقت رهبری سازمان را برای شما محفوظ بدارند در غیر  این صورت عمر مدیریتی شما خیلی کوتاه خواهد بود و در آرزوی رسیدن به اهداف تان تا ابد خواهید سوخت. 

حضور مستمر در انجام امور خیریه و بذل و بخشش مادی و معنوی در راه های عام المنفعه و قدردانی از پرسنل درستکار را به یک عادت تبدیل کنید. در این دنیای پهناور تا به حال کسی را به خاطر آنچه دریافت کرده، پاداش نداده اند بلکه پاداش از آن کسانی بوده است که چیزی را با عشق و مهربانی به دیگران می بخشند.

در آستانه بهار به استقبال مدیریت جدید بروید و آن را عاشقانه دوست بدارید تا جهانی شوید.                                 

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد