درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 06:02   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28805صفحه نخست » دوشنبه، 14 فروردین 1396 - 13:58
آشنایی با انواع تبلیغات مدرن در عصر بازاریابی دیجیتال
صبا روفه‌گرحق - . در عصر حاضر اینترنت به خودی خود امکان پوشش انواع تبلیغات ویروسی، آگهی، رپورتاژ آگهی، محتوای وب‌سایت‌ها و … را فراهم کرده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- تبلیغات فرم پیچیده‌ای از ارتباطات تکامل یافته است که با راه‌های مختلف پیام یک کسب و کار را به مصرف کننده منتقل می‌کند. امروزه تبلیغات مدرن راه‌های مختلفی را برای معرفی محصول در اختیار مسئولان تبلیغات قرار داده است. در عصر حاضر اینترنت به خودی خود امکان پوشش انواع تبلیغات ویروسی، آگهی، رپورتاژ آگهی، محتوای وب‌سایت‌ها و … را فراهم کرده است. در ادامه به معرفی انواع تبلیغات مدرن که کسب و کارها در عصر بازاریابی دیجیتال با آن‌ها سر و کار دارند می‌پردازیم.


انواع تبلیغات مدرن که در عصر دیجیتال با آن‌ها مواجه می‌شویم
تبلیغات دیجیتال یا آنلاین
تمام تبلیغاتی که در اینترنت با آن مواجه می‌شویم تحت عنوان تبلیغات دیجیتال شناخته می‌شوند که از جمله تبلیغات مدرن در عصر جدید هستند. از تبلیغاتی که حین بارگذاری صفحات سایت‌ها می‌بینیم تا تبلیغات بومی و محتوای تبلیغاتی و تبلیغات موجود در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها همه و همه در گروه تبلیغات دیجیتال یا آنلاین قرار می‌گیرند. تبلیغات آنلاین نیز مانند سایر روش‌های تبلیغاتی راه پر فراز و نشیبی را پیموده است. اما با توجه به گسترش استفاده از اینترنت یکی از قدرتمندترین روش‌های تبلیغاتی در عصر اطلاعات است.

تبلیغات موبایلی
شاید بتوان گفت که تبلیغات موبایلی نسبت به سایر روش‌های تبلیغات مدرن جدیدتر باشد. ترکیب رسانه‌های مختلف برای ایجاد تبلیغات برای گوشی‌هایی که به اینترنت متصل می‌شوند جذابیت خاصی به تبلیغات موبایلی بخشیده است. البته لازم به ذکر است که از رسانه‌های اجتماعی نیز برای تبلیغات موبایلی استفاده می‌شود. اما متاسفانه مخاطبان این نوع تبلیغات حس خوبی نسبت به آن ندارند و آن را مخل آرامش و فریبنده می‌دانند.


تبلیغات چاپی
با روی کار آمدن روش‌های تبلیغات مدرن مانند تبلیغات دیجیتال اهمیت و نقش تبلیغات چاپی رنگ باخته است. اما طراحی خلاقانه و متفاوت تبلیغات چاپی می‌تواند برای مخاطبان عصر حاضر جذاب باشد. زیرا ملموس بودن تبلیغات در عصر دیجیتال تجربه‌ی دل‌انگیزی است که احساسات مشتریان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در حالت کلی تبلیغات چاپی به سه گروه تقسیم می‌شود:

تبلیغات دوره‌ای
تبلیغات دوره‌ای در حقیقت تبلیغات چاپی است که در مجلات و روزنامه‌ها، با فواصل زمانی مشخص چاپ می‌شود. تبلیغات روزنامه‌ای از گذشته تا هم اکنون یکی از روش‌های قدرتمند تبلیغات است زیرا جامعه آماری بالایی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

بروشورها و تبلیغات کاغذی
بروشورها و سایر تبلیغات کاغذی یکی از روش‌های تبلیغاتی است که مدتهاست مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از ایده‌های خلاقانه و متفاوت در طراحی بروشور سبب جلب توجه مشتری می‌شود. این نکته را فراموش نکنید که ایده‌های خلاقانه کمک زیادی به ماندگاری نام یک برند در ذهن مشتری می‌کند.

ایمیل‌های تبلیغاتی
هر چند تکنیک ایمیل تبلیغاتی روش چندان جدیدی نیست. اما هنوز هم برای تبلیغات مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجایی که تبلیغات چاپی هزینه بالایی داشته و سبب هدر رفتن کاغذ می‌شود. روش تبلیغات ایمیلی می‌تواند جایگزین خوبی برای آن باشد. اما با توجه به این که دریافت ایمیل‌های ناخواسته سبب آزار مشتری می‌شود. باید ایمیل تبلیغاتی با خلاقیت تمام و جذاب طراحی شود تا نرخ کلیک بالایی داشته باشد. در حقیقت می‌توان گفت این روش تلفیقی از تبلیغات سنتی و مدرن است که برای پیشبرد استراتژی تبلیغاتی سازمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.


تبلیغات چریکی
تبلیغات و بازاریابی چریکی طی ۲۰ سال گذشته به یکی از روش‌های موثر و شناخته شده تبدیل شده است. از این رو جزو روش‌های تبلیغات مدرن محسوب می‌شود. در تبلیغات چریکی هدف جلب توجه بیننده و افزایش تعامل با مشتری است. استفاده از نوآوری و ایده‌های خلاقانه رمز موفقیت در تبلیغات چریکی است. گسترش تبلیغات چریکی معمولا از طریق بازاریابی دهان به دهان و رسانه‌های اجتماعی انجام می‌شود.

تبلیغات توزیعی یا پخشی
ابزارهای ارتباط جمعی مثل رادیو و تلویزیون بهترین راه برای تبلیغات پخشی با جامعه آماری بالایی از مصرف‌کنندگان هستند. تبلیغات پخشی طی چند سال گذشته با پیشرفت فناوری و پیدایش ضبط کننده دیجیتالی ویدیو و تبلیغات پرشی گسترش بیشتری یافته‌اند.


تبلیغات محیطی
تبلیغات محیطی یکی از اثربخش‌ترین روش‌های تبلیغات است. بیلبوردهای تبلیغاتی، پوستر، فضای اطراف ایستگاه‌های اتوبوس و تابلوهای تبلیغاتی دیجیتالی از جمله رایج‌ترین روش‌های تبلیغات مدرن است که همه روزه در سطح شهر با آن مواجه هستیم.

تبلیغات خدمات عمومی
تبلیغات خدمات عمومی بر خلاف تبلیغات سنتی بیشتر از فروش بر روی آموزش و اطلاع رسانی تمرکز دارد. هر چند این تبلیغات بیشتر بر روی رادیو و تلویزیون انجام می‌شد اما امروزه به شکل تبلیغات اینترنتی در آمده است و روز به روز گسترده‌تر می‌شود.


تبلیغات در کنار امتحان محصول
همه ما روزانه ممکن است با کیوسک‌های تبلیغاتی که با معرفی محصول ما را به امتحان کردن آن دعوت می‌کنند مواجه شویم. همانگونه که می‌دانید تجربه‌ی استفاده یا تست محصول بسیار اثر بخش‌تر از دیدن ویدیوی تبلیغاتی یا مطالعه آگهی است. افرادی که با این روش تبلیغات به بازاریابی می‌پردازند معمولا چارچوب مشخصی برای خود تعیین نمی‌کنند و مطابق با روحیات هر فرد با او ارتباط برقرار می‌کنند. این روش تبلیغات مدرن در نمایشگاه‌های فروش محصول به کمک پخش ویدیوهای واقعی نیز انجام می‌شود.


کمپین تبلیغاتی
اجرای کمپین تبلیغاتی یکی از محبوب‌ترین نوع تبلیغات در عصر شبکه‌های اجتماعی است. زیرا محتوای تولید شده توسط کاربر سبب افزایش اثربخشی استراتژی بازاریابی می‌شود. اجرای کمپین‌های تبلیغاتی مانند عکاسی، فیلم کوتاه و یا دل نوشته در رسانه‌های اجتماعی نقش بسیار موثری در شناخته شدن نام برند دارد.


نتیجه‌گیری
با توجه به آنچه که تا کنون گفته شد روش‌های تبلیغات سنتی جای خود را به تبلیغات مدرن داده است که در آن از نوآوری و خلاقیت و فناوری برای جذب مشتری استفاده می‌شود. هر چند بسیاری از روش‌های تبلیغات سنتی نیز هنوز پا بر جا هستند و تنها با اندکی تغییر در عصر مدرن امروز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

منبع: www.ibazaryabi.com
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
Agahi90.iR
| 1398/1/19 - 17:05 |     0     0     |
بسیار سایت زیبا و جالبی دارید موفق باشید سال خوبی داشته باشید


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد