درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 14:19   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28758صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 29 اسفند 1395 - 11:57
عملکرد رسانه‌ها و روابط‌عمومی‌ها در سال ۱۳۹۵
به نظر می‌رسد نهاد روابط عمومی برای نقش‌آفرینی در پروژه‌های کلان کشور، راه نرفته بسیاری دارد. روابط‌عمومی‌ها باید در کنار ایفای مسئولیت و کارکردهای سازمانی خود در قالب نهادهای علمی و حرفه‌ای، توان مسئله‌یابی، تجزیه و تحلیل و ارائه راه حل در مسائل و پروژه‌های کلان کشور را داشته باشند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در حوزه رسانه به‌رغم توسعه روزافزون شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌های اینترنتی، افزایش ضریب نفوذ اینترنت، رشد قابل‌توجه کاربران فضای مجازی و مهاجرت بخشی از مخاطبان رسانه‌های سنتی به سمت‌وسوی بهره‌گیری از رسانه‌های مبتنی بر تلفن‌های هوشمند، باید اذعان کرد هنوز هم رسانه-هایی همچون رادیو، تلویزیون، روزنامه‌ها و مجلات، قدرت موج‌آفرینی دارند؛ مشروط بر اینکه اصل سوژه‌یابی مناسب، پردازش و تولید محتوای اختصاصی مورد توجه قرار گیرد.
 
 توجه به این موضوع می‌تواند نگرانی‌های ناشی از کاهش تیراژ مطبوعات و اشکالاتی که از این ناحیه، متوجه چرخه تولید، انتشار و توزیع می‌شود را به حداقل برساند.
 
 گزارش اجتماعی یک روزنامه درباره «گورخواب‌ها»، شاهد مثال مناسبی در این زمینه است که واکنش‌ها و ابراز همدردی‌های افکار عمومی را در پی داشت و باعث موضع‌گیری بالاترین مقامات رسمی کشور شد تا جایی که برخی از وزرا و رؤسای سازمان‌های مسئول به تشریح برنامه‌هایشان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و رفع نیازهای گورخواب‌ها پرداختند! در سال ۹۵ عدم تاب‌آوری اقتصادی برخی از سانه‌های بخش خصوصی باعث شد تا به تعبیر دکتر مهدی محسنیان‌راد، به «مرگ زودرس» دچار شوند، ضمن آنکه سایه مشکلات کلان اقتصادی کشور بر طرح‌های مناسب معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سنگینی کرد و به دلیل تخصیص ندادن و عدم پایداری منابع مالی این معاونت، شاهد تأخیر در اجرای طرح‌های حمایتی از رسانه‌ها بودیم تا جایی که رئیس‌جهور محترم در آیین آغازین بیست‌ودومین نمایشگاه مطبوعات که آبان‌ماه برگزار شد، برای پرداخت یارانه‌های مطبوعات وادار به موضع‌گیری و صدور دستور به سازمان برنامه و بودجه شد.
 
 نهایی شدن لایحه نظام جامع رسانه‌ای نیز از مصوباتی است که با هدف تقویت حوزه اختیارات صنفی اصحاب رسانه برای ارائه به مجلس شورای اسلامی در دولت آماده شده است و البته درباره خروجی آن باید منتظر ماند. در سالی که روزهای پایانی آن را سپری می‌کنیم، در حوزه روابط‌عمومی همچنان نهادهای حرفه‌ای و تخصصی و بخش خصوصی، به دنبال افزایش اعتبار، ارتقای برنامه‌ها و کسب مشروعیت بیشتر بودند. به همت آنها، گردهمایی مختلف برگزار، مقالات و کتاب‌های متعدد منتشر و فعالیت‌های مستمرشان ادامه یافت.
 
 ساماندهی بخشی از این اقدامات در فضای مجازی و راه‌اندازی رادیوهای اینترنتی و تولید محتوای حرفه‌ای از اقدامات مناسبی است که مورد حمایت روابط‌عمومی‌های وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مختلف دولتی و بخش خصوصی قرار گرفت. اما در کنار تمام فعالیت‌هایی که انجام گرفته است، به نظر می‌رسد نهاد
روابط عمومی برای نقش‌آفرینی در پروژه‌های کلان کشور، راه نرفته بسیاری دارد. روابط‌عمومی‌ها باید در کنار ایفای مسئولیت و کارکردهای سازمانی خود در قالب نهادهای علمی و حرفه‌ای، توان مسئله‌یابی، تجزیه و تحلیل و ارائه راه حل در مسائل و پروژه‌های کلان کشور را داشته باشند.
 
 محیط‌زیست، بحران آب و بحران پیش روی صندوق‌های بازنشستگی از جمله مسائل کلان هستند که روابط‌عمومی‌ها قادر به برنامه‌ریزی، اجماع‌سازی و کاهش مخاطرات آنها هستند. امید است در سال ۱۳۹۶، با کاهش نقاط ضعف و افزایش نقاط قوت در دو عرصه روابط‌عمومی و رسانه، شاهد رضایتمندی بیشتر مردم از عملکرد این دو نهاد مهم اجتماعی باشیم.
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد