درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 02:50   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28754صفحه نخست » جهان روابط عمومیشنبه، 28 اسفند 1395 - 00:15
۷ رسانه بزرگ و موفق جهانی
می خواهیم از غول های رسانه ای جهان حرف بزنیم. از شرکت هایی که قرار بود درآمدشان در فهرست درآمدهای کشورهای جهان قرار گیرد، آنها بیش از ۱۲۰ کشور جهان پول در آورده بودند
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اگر از شما بپرسند یک رسانه بزرگ خارجی را نام ببرید چه خواهید گفت؟ اغلب تان بی بی سی را مثال می زنید. بعضی های تان یاد خبرگزاری رویترز می افتید و برخی دیگر یادی از نیویورک تایمز می کنید. این البته روایت خوشبینانه ماجراست. بدبختی آنجاست که برخی در پاسخ به این سوال، از «من و تو» یا GEM حرف بزنند ولی نه! بیایید جدی باشیم.

می خواهیم از غول های رسانه ای جهان حرف بزنیم. از شرکت هایی که قرار بود درآمدشان در فهرست درآمدهای کشورهای جهان قرار گیرد، آنها بیش از ۱۲۰ کشور جهان پول در آورده بودند. از تلویزیون ها و روزنامه هایی که به معنای واقعی کلمه قدرت اقناعی دارند و هر کدام می توانند به اندازه یک واحد دانشگاهی درس کسب و کار و تجارت را به ما بدهند.

فهرست ۷ بنگاه رسانه ای جهان روبروی شماست. از لیست سال ۲۰۱۵ فوربس استخراج شده است. آن لیست البته ۱۰ شرکت را نام برده ولی ما سه شرکت که بیشتر زیر ساخت رسانه ای را آماده می کردند و مثلا ماهواره اجاره می دادند و در محتوا دخالتی نداشتند را حذف کردیم. حاصل این فهرست هفت تایی است.

مدو نکته در این فهرست جالب است. یکی اینکه جز برخی از اسامی، باقی نام ها برای مان آشنا نیست. گویا ما خیلی از جریان اصلی کسب و کار رسانه ای جهان دور افتادیم و بیشتر در وادی رسانه هایی هستیم که با خبرهای شان در زندگی ما اثرگذار هستند. نکته دوم اما مدلی است که امروز در کشور ما هم پرطرفدار است. مدل گره زدن فروش اینترنت با تولید محتوا از طریق ایجاد رسانه های اینترنتی؛ کاری که در ایران خدمات دهندگان اینترنتی دارند با تاسیس تلویزیون های درخواستی یا همان VOD انجام می دهند.

نکات دیگری هم البته هست، مثل نقش شهر نیویورک به عنوان شهر موسس اغلب این شرکت ها یا قدمت برخی از آنها که به حدود ۹۰ سال پیش باز می گردد. با این حال جای غصه هم وجود دارد که بعضی از این شرکت ها حدود ۱۰ سال از صداوسیمای بعد از انقلاب و حدود ۳۰ سال از رادیو و تلویزیون در ایران جوان ترند ولی کیلومترها جلوتر از رسانه های سمعی و بصری ما قرار دارند.

لیست هفت رسانه بزرگ رسانه ای جهان را بخوانید.

۱. کامکست
شرکت کامکست (COMCAST) بزرگ ترین شرکت رسانه ای جهان از لحاظ درآمد است. این شرکت حدود ۵۳ سال پیش و به طور دقیق در ۷ تیر ۱۳۴۲ در می سی سی پی آمریکا توسط سه شریک تاسیس شده است. بیشترین میزان سهام این شرکت هنوز هم در دست یکی از این شرکا یعنی خانواده روبرتز است. مهم ترین شبکه رسانه ای که در حال حاضر در مالکیت این شرکت است، شبکه NBC است. درآمد شرکت در سال ۲۰۱۵ بالغ بر ۷۴ میلیارد دلار، سود خالص معادل ۸.۱۶ میلیارد دلار و مجموع اموال این شرکت ۱۶۶ میلیارد دلار بوده است. در دسامبر سال ۲۰۱۶، ۱۵۳ هزار نفر برای این شرکت کار می کردند.

۲. والت دیزنی
شرکت والت دیزنی که معمولا با عنوان دیزنی شناخته می شود در این فهرست در جایگاه دوم قرار گرفته است. این شرکت در ۲۳ مهر ماه ۱۳۰۲ در کالیفرنیای آمریکا تاسیس شده است. موسس آن برادران دیزنی بودند. درآمد این شرکت در سال ۲۰۱۵ بالغ بر ۵۲.۴ میلیارد دلار بوده و سود خالص آن معادل ۸.۳ میلیارد دلار بوده و جمع اموال آن ۸۸ میلیارد دلار است. در سال ۲۰۱۴، ۱۸۰ هزار نفر برای این شرکت کار می کردند.

۳. فاکس قرن بیست و یکم
موسسه فاکس قرن بیست و یکم در جایگاه سوم قرار دارد. این موسسه یکی از دو شرکتی است که بعد از انحلال شرکت نیوز کورپوریشن به دلیل رسوایی مجله این نشریه در سال ۲۰۱۳ تاسیس شد. (توضیح این رسوایی مربوط به شنود تلفن برخی از افراد من جمله قربانیان متروی لندن توسط نشریه نیوز آو د ورلد بوده است)

نیوز کورپوریشن خود در سال ۱۹۷۹ یعنی ۱۳۵۷ تاسیس شده بود و مالک آن رابروت مرداک بود. ردآمد این شرکت ۲۹ میلیارد دلار، سود خالص آن ۸.۳ میلیارد دلار و جمع اموالش ۵۰ میلیارد دلار بوده است. تعداد کارمندانش هم ۲۰ هزار و ۵۰۰ نفر است. فاکس نیوز و نشنال جئوگرافیک دو رسانه مهمی هستند که فاکس در اختیار دارد.

۴. تایم وارنر
تایم وارنر، چهارمین شرکت بزرگ رسانه ای جهان است. این شرکت رد ۱۰ ژانویه ۱۹۹۰ یعنی ۲۶ سال پیش تاسیس شده است. شبکه HBO و CNN مهم ترین اموال آن هستند. درآمد این شبکه ۲۸ میلیارد دلار، سود خالص آن ۴ میلیارد دلار و مجموع اموالش ۶۴ میلیارد دلار بوده است. ۲۵ هزار نفر هم برای آن کار می کردند.

۵. سی بی اس
سی بی اس در رده بندی فوربس، رده هشتم را دارد ولی ما به شرحی که گفتیم آن را در رده پنجم قرار می دهیم. این کمپانی در ۱۸ سپتامبر ۱۹۲۷ یعنی ۲۶ شهریور ۱۳۰۶ تاسیس شده است. این شرکت ۱۳ میلیارد دلار درآمد دارد و سود خالص آن ۱.۴ میلیارد دلار است.

۶. ویاکام
ویاکام شرکت دیگری است که در این فهرست قرار دارد. مالک این شرکت در واقع میلیاردری به نام سامنر دراستوم است. این شرکت در ۳ می ۱۹۷۱ یعنی ۱۳ اردیبهشت ۱۳۵۱ در نیویورک تاسیس شده است. شبکه ام تی وی مشهورترین دارایی رسانه ای ویاکام است. درآمد این شبکه در سال ۲۰۱۳ معادل ۱۴ میلیارد دلار و جمع اموال آن ۳۴ میلیارد دلار بوده است.

۷. اسکای برودکستینگ
و بالاخره یک شرکت غیر آمریکایی. اسکای بزرگ ترین و پیشروترین بنگاه رسانه ای در اروپا است. این بنگاه رسانه ای ۳۰ هزار کارمند در سال ۲۰۱۵ داشته است. این شرکت ۲ نوامبر ۱۹۹۰ توسط رابرت مرداک تاسیس شده است. درآمد آن ۱۰ میلیارد پوند و سود خالص آن ۲ میلیارد دلار بوده است. نکته جالب توجه که بهانه نگارش این مطلب هم بود این است که رابرت مرداک تاکنون حدود ۴۰ درصد از این شرکت را در دسته داشته اما اخیرا تلاش خود برای خرید ۶۰ درصد دیگ راین اسکای را نیز آغاز کرده است.

منبع: خلاقیت
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد