درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 15:17   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28723صفحه نخست » چهارشنبه، 25 اسفند 1395 - 10:41
شرکتتان را به بهشتی ماندگار برای استعداد‌های ناب تبدیل کنید
شناسایی و جذب نیروهای خلاق و کارآمد در سازمان‌ها و شرکت‌ها یک بحث است و حفظ و ادامه همکاری با آنها بحثی دیگر. چه بسیارند شرکت‌هایی که تعداد قابل توجهی از استعدادهای درخشان و آینده‌دار را به شکل‌های مختلف جذب می‌کنند، اما از عهده نگه‌داشت آنها بر نمی‌آیند و خیلی زود و به دلایل مختلف آنها را از دست می‌دهند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، شناسایی و جذب نیروهای خلاق و کارآمد در سازمان‌ها و شرکت‌ها یک بحث است و حفظ و ادامه همکاری با آنها بحثی دیگر. چه بسیارند شرکت‌هایی که تعداد قابل توجهی از استعدادهای درخشان و آینده‌دار را به شکل‌های مختلف جذب می‌کنند، اما از عهده نگه‌داشت آنها بر نمی‌آیند و خیلی زود و به دلایل مختلف آنها را از دست می‌دهند. هنگامی که به دلایل اصلی پیشرفت و جهش اغلب شرکت‌های موفق نگاهی می‌اندازیم به این وجه مشترک برخورد می‌کنیم که تداوم حضور و نقش‌آفرینی نیروهای مستعد و توانمند در شرکت‌های موفق، تضمینی است برای تداوم موفقیت‌های آنها و البته کامیابی‌ها و پیشرفت‌های بیشتر آنها. حال سوال اینجاست که در دنیای پرهیاهو و متغیر امروز که نگرش، سلایق، خواسته‌ها و انتظارات کارکنان به‌طور پیوسته و غیرقابل پیش‌بینی در حال دگرگونی است چگونه می‌توان رضایت کارکنان توانمند و بااستعداد را برای مدتی طولانی جلب کرد و آنها را از اندیشیدن به ترک شرکت و پیوستن به شرکت‌های دیگر بازداشت؟

یکی از واقعیت‌های دنیای کسب‏وکار امروز این است که فرآیند جذب و استخدام نیروها معمولا مملو از آزمون و خطاست، چرا که شرکت‌ها در اغلب موارد در زمان به‌کارگیری یک فرد جدید به سوابق گذشته و عملکرد پیشین او توجه می‌کنند، درحالی‌که این وضعیت کنونی آن فرد است که به درد شرکت می‌خورد. با این همه تداوم حضور نیروهای نخبه و تاثیرگذار در شرکت‌ها به شرایط و پیش‌نیازهایی وابسته است که در صورت بی‌توجهی مدیران و تصمیم‌گیران سازمان یا شرکت به آن، احتمال خروج نیروهای با استعداد افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه شرکت‌ها و سازمان‌ها از تاثیرات مثبت گسترده این افراد در آینده محروم خواهند شد. اما چه باید کرد تا چنین مشکلاتی پیش نیاید و شرکت‌ها به بهشتی ماندگار برای استعداد‌های ناب و موثر تبدیل شوند؟ در ادامه توصیه‌هایی برای مدیران و مالکان شرکت‌های مشتاق به‌کارگیری و حفظ نخبگان و استعدادهای ناب ارائه خواهد شد.

نگذارید استعداد‌های ناب شرکت تان احساس دلزدگی و کسالت کنند. اولین نشانه تمایل پیدا کردن افراد توانمند و با استعداد برای ترک شرکت، افزایش روحیه خستگی از کار و احساس کسل بودن در آنها در محل کار است. مدیران باید به یاد داشته باشند که یک کارمند یا کارگر ماهر که عاشق کارش است، هیچ‌گاه احساس کسل بودن نمی‌کند و اگر چنین روحیه‌ای در این افراد مشاهده شد، باید زنگ خطر در گوش مدیران به صدا درآید، چرا که همیشه هستند شرکت‌های رقیبی که استعدادهای ناب و تاثیرگذار شرکت‌های دیگر را تحت‌نظر دارند و از کوچک‌ترین تمایل آنها برای ترک شرکت به بهترین شکل و با دادن وعده‌های کاری جذاب استفاده می‌کنند، پس هیچ‌گاه اجازه ندهید چنین احساسی در بین نیروهای نخبه شما شکل بگیرد یا گسترش یابد.

به سبک زندگی آنها نزدیک شوید. تا آنجایی که امکان دارد با نیروهای نخبه و استعدادهای درخشان شرکت خود با انعطاف‌پذیری برخورد کنید و بکوشید انتظارات کاری‌تان از آنها را با سبک زندگی خاص چنین افرادی مطابق سازید. گاهی اوقات به آنها اجازه دهید در خانه بمانند و از آنجا کارهایشان را انجام دهند یا برای نگهداری بچه‌های کارکنان خود به فکر امکاناتی چون اتاق نگهداری کودک در شرکت و استخدام مربی باشید. این اقدامات به نوعی ارزش قائل‌شدن و بهادادن به نیروهای نخبه محسوب شده و وفاداری آنها به شرکت را افزایش می‌دهد. برای این کار لازم است که یکسری اطلاعات از زندگی و نیازهای شخصی آنها به‌دست آورید و حمایت‌های پیشنهادی‌تان را براساس آنها شکل دهید.

انگیزه‌ها و علاقه‌مندی‌های خاص آنها را شناسایی کنید. ارائه خدمات سلامت و پوشش‌های بیمه‌ای مطلوب و ویژه نخبگان می‌تواند انگیزه خوبی برای ادامه همکاری استعداد‌های برتر با یک شرکت باشد. نخبگان و افراد شاخص شاغل در یک شرکت به‌طور طبیعی توقع دارند با دیدی متفاوت به آنها نگریسته شود و حساب آنها از حساب سایر کارکنان جداگانه لحاظ شود. به‌یاد داشته باشید که این فقط استعداد‌های ذاتی و توانمندی‌های آنها نیست که با سایرین متفاوت است، بلکه آنها از نظر علاقه‌مندی‌ها و سرگرمی‌های مطلوبشان نیز با دیگران فرق دارند. البته این کار نباید به گونه‌ای صورت پذیرد که به روحیه و انگیزه کاری سایر کارکنان لطمه وارد کند و باعث سرخوردگی آنها شود.

موانع و محدودیت‌های کاری آنها را برطرف کنید. آنچه که بیش از هر چیز دیگری نیروهای خبره و توانمند شرکت‌ها را آزار می‌دهد محدودیت‌های بوروکراتیک و بسته بودن دست آنها در آزمودن ایده‌ها و راه‌های جدید است. همیشه به خود یادآوری کنید آنچه از این افراد نیروهایی توانمند و موثر ساخته است همین خلاقیت‌ها و جسورانه کارکردنشان بوده و به همین دلیل باید این آزادی عمل را به آنها هدیه داد. پس تا آنجا که می‌توانید آنها را از رعایت چارچوب‌های زائد و عمومی شرکت معاف کنید و به آنها فرصت جولان‌دادن بدهید، مطمئن باشید از این کار متضرر نخواهید شد.

همیشه به آنها وظایف جدید و پروژه‌های چالش‌برانگیز پیشنهاد کنید. آنچه بیش از هر چیز دیگری کارمندان و نیروهای کارآمد و با استعداد را به ماندن در یک شرکت تشویق می‌کند چالش‌ها و موقعیت‌های جدید و وسوسه‌انگیزی است که توانمندی‌ها و خلاقیت آنها را تحریک کرده و آنها را از احساس روزمرگی و تلف شدن وقت و استعدادشان دور نگه می‌دارد. البته در این میان به یاد داشته باشید که همزمان با دادن وظایف و مسوولیت‌های جدید به نیروهای کارآمدتان حتما به همان تعداد از مسوولیت‌ها و وظایف قبلی‌شان بکاهید تا در نتیجه از وارد آمدن فشار مضاعف به آنها و فرسودگی شغلی‌شان جلوگیری کنید.

به آنها بقبولانید که آنها را می‌بینید. تجربه ثابت کرده که پول و مشوق‌های پولی انگیزه چندان مهمی برای حفظ نخبگان و استعداد‌های برتر شرکت‌ها به‌حساب نمی‌آید چراکه این افراد بیش از هر چیز دیگری به دیده شدن توسط دیگران و توجه شدن به نظراتشان علاقه‌مند هستند. پس این مشوق‌های رایگان و بدون هزینه را از آنها دریغ نکنید و به بهانه‌های مختلف به آنها ثابت کنید که برای شما مهم هستند و به آنها توجه ویژه‌ای دارید.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 4008

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد