درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 08:43   

روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن

  روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن


ادامه ادامه مطلب یک

ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش

  ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش


ادامه ادامه مطلب دو

روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید

  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید


ادامه ادامه مطلب سه

هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات

  هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی
  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل
  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن
  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  پنج درس از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  هوش مصنوعی و آینده زنجیره تامین: تحولات کلیدی و گام‌های عملی
  12 گام برای ارتقای برنامه‌ها و فعالیت‌های روابط‌عمومی در سال جدید
  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید
  ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش
  هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28712صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیپنجشنبه، 3 فروردین 1396 - 14:16
دیدگاه مدیران و مسئولان/ روابط عمومی/ بخش اول
مدیران امروزه نتوانسته اند از ظرفیت های بسیار زیاد و بالفعل روابط عمومی ها در پیشبرد اهداف و انعکاس عملکرد خود به مخاطبان بهره ببرند لذا ما معتقدیم که روابط عمومی شریان حیاتی یک دستگاه محسوب می شود.
  

علم ارتباطات و روابط عمومی از جمله علومی است که گرچه قریب به نیم قرن در کشور ما ظهور و بروز نموده اما آنچنان که باید و شاید بعنوان یک شاخه از علوم انسانی، قدرت اثرگذاری آن در توسعه جامعه، جدی گرفته نشده است.


باور بر میزان تاثیرگذاری این علم، جای خود را درمیان مردم جامعه علی الخصوص حتی میان کسانی که از این علم و حرفه منفعت می برند و یا متصدی و مجری آن هستند باز نکرده است.


در حقیقت روابط عمومی یکی از مصادیق توسعه یافتگی در هر جامعه است که اگر به درستی و با اجرای اصول حرفه ای و تخصصی بکار برده شود موجبات رشد و توسعه جامعه را تسهیل کرده و نقش اثر گذار خود را نمایان می سازد.
 

امروز روابط عمومی و ارتباطات به عنوان حلقه‌ای مهم از نظام ارتباطی، به بخش جدایی ناپذیر زندگی انسان تبدیل شده و بر بسیاری از مناسبات اجتماعی و از جمله راهبری و مدیریت افکار عمومی تاثیر گذارده است. (جاسم جادری استاندار هرمزگان)

اخلاق حرفه ای

- روابط عمومی ها باید برای موفقیت سازمان این اصول اخلاقی را سرلوحه امور خود بدانند و احساس‌ مسئولیت‌ نسبت‌ به‌ جامعه‌ و منافع‌ همگان‌ داشته‌ باشد. (دکتر عباس زراعت رییس دانشگاه کاشان)

- روابط عمومی یک ویژگی اخلاقی است که تلاش در جهت تعمیم آن در جامعه می تواند بر نشاط اجتماعی و موفقیت های جمعی بیافزاید. (محمد صدیقی نیا سرپرست مدیریت روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان سمنان)


نیروی انسانی

- نیروهای روابط عمومی هم باید از ویژگی‌های متناسب با کار برخوردار باشند و هم باید به لحاظ تخصص در ابعاد مختلف سرآمد باشند.


کار روابط عمومی‌ها اثرگذاری بالایی در جامعه،‌ دستگاه متبوعه و رسانه‌ها دارد تا حدی که هم می‌تواند در جامعه نشاط و انگیزه ایجاد کند و هم یأس و ناامیدی را رقم بزند بنابراین نیروی شاغل در روابط عمومی باید کار در روابط عمومی را یک کار علمی بداند و ابعاد مختلف فعالیت در این زمینه را مدنظر قرار دهد. (سیدمحمد میرمحمدی استاندار یزد)

 

- معمولا در یک روابط عمومی ایده آل روسا و کارکنان بر اساس تحصیلات و تجربیات مرتبط و همچنین نظام شایسته سالاری انتخاب می شوند. (حمید نجف)

 

- نیروها و افراد متخصص و کارشناس در این بخش بکار گرفته نمی شوند و این بخش، بیشتر حکم حیاط خلوت مدیران و جایی برای بکارگیری نیرو های حاشیه ای و غیر حرفه ای و یا نورچشمی را دارد!


به همین جهت، تنها بخشی که می تواند توانایی اداره و کمک به پیشبرد سیاست های اداره یا شرکت را ارتقا دهد و در ارتباط بین آن دستگاه با جامعه و یا ارتباط با سایر دستگاه ها، بیشترین همگرایی و انتقال اطلاعات و تحلیل صحیح از وضعیت خود، در جهت حرکت رو به جلو را ایفا نماید متاسفانه به دنده عقب یک رول تبدیل شده که به جهت عدم استفاده کارشناسانه از ظرفیت خود، در جهت معکوس و حرکت دستگاه رو به عقب و یا حداکثر در شرایط خنثی عمل می نماید.


بعضا روابط عمومی ها هستند که در زیر چتر حمایتی و نظارتی مستقیم رئیس بوده و تنها به تریبونی از تجلیل و تکریم مدیر تبدیل شده و نقشی جز تبلیغ و به اصطلاح تو بوق کردن مدیر را ایفا نمی نمایند.


واقعیت این است که روابط عمومی ها، مکان هدایت و حرکت در مسیر توسعه را به خوبی می توانند ایفا نمایند به شرط آنکه از علم خود به درستی و در جای خود استفاده نمایند.
بکارگیری افراد متخصص و کارشناس و حرفه ای در این بخش یکی از معیارهای اقدام صحیح و درست آن می باشد. (ابوالفضل زاهدی پور مدیر مسئول نشریه هفته نامه نواندیش)


- مسئولین روابط عمومی که به دانش روز مجهز بوده و از حداقل آگاهی های تخصصی حوزه فعالیت خود بهره مند هستند بهتر می توانند در میان هم صنفان و مدیران حوزه عملکرد خود حرفی برای گفتن داشته و به تبع آن خواسته های کلان و تخصصی ارائه نمایند و خواستار وصول به آنها هم باشندکه خوشبختانه این مهم در سال های اخیر با روی آوردن اکثریت قاطع روابط عمومی ها به تحصیلات عالیه علی الخصوص در حوزه ارتباطات و مدیریت رسانه در حال تامین است و می توان امیدوار بود با داشتن مدیران روابط عمومی تحصیلکرده و مطلع در سال های آتی دیگر دغدغه نشست ها و جلسات تخصصی و سازمانی روابط عمومی ها وصول به حداقل امکانات و باور پذیرشدن نیازهای شان از سوی مدیران سازمان ها نباشد. (سمیرا قیاسی)

 

حقوق شهروندی
روابط عمومی ها می توانند با عملکرد مناسب مردم را به حقوق شهروندی خود آگاه و زمینه را برای حل مسائل و مطالبات مناسب کنند.

 

جریان آزاد اطلاعات
روابط عمومی ها در فرآیند دسترسی مدیران به افکار عمومی و جریان آزاد اطلاعات و ارتباطات، تحقق اصل پرسشگری و پاسخگویی و بسط فرهنگ نظارت مردم بر عملکرد دولتمردان و نهادهای اجرایی، مسئولیتی خطیر دارد. (اصغر آذربایجانی رئیس کمیسیون فرهنگی-اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان)

 

شریان حیاتی یک دستگاه
مدیران امروزه نتوانسته اند از ظرفیت های بسیار زیاد و بالفعل روابط عمومی ها در پیشبرد اهداف و انعکاس عملکرد خود به مخاطبان بهره ببرند لذا ما معتقدیم که روابط عمومی شریان حیاتی یک دستگاه محسوب می شود.

 

افزایش آگاهی های آحاد جامعه

جایگاه و نقش یک روابط عمومی کار آمد در توسعه هر سازمان به اهداف و شرح وظایف خاص آن سازمان بستگی دارد. روابط عمومی به عنوان رکن اساسی نظام ارتباطی و اطلاع رسانی نقش تعیین کننده ای در افزایش آگاهی های آحاد جامعه، فرهنگ سازی و تنویر افکار عمومی بر عهده دارد.


ویژگی های مدیران روابط عمومی

- امروز حتی به جایگاه روابط عمومی توجه نمی شود و خیلی از مدیران، مسئولان روابط عمومی ها را تخصصی انتخاب نمی کنند بلکه انتخاب ها سلیقه ای شده است. (پروفسور باقر ساروخانی پدر جامعه شناسی علوم ارتباطات ایران)

‌- مسئولان روابط عمومی دستگاه ها و سازمان ها باید مدیر را نسبت به همه امور لازم به روز و آگاه کند و در این صورت آن سازمان دارای سلامت است؛ در اداراتی که چندین پست دیگر به روابط عمومی ها محول می شود باید از نیروهای قوی و کارآمد در این حوزه استفاده شود. (نورالله طاهری فرماندار فیروزکوه)


- سرعت و سهولت در اطلاع‌رسانی و دریافت بازخورد، صداقت در پیام‌های ارسال شده، توجه به عموم مخاطبان، ایجاد ارتباط تعاملی مستمر با آنان، تصویرسازی مناسب از سازمان در بین مخاطبان و ایده‌پردازی و خلاقیت از مهمترین ویژگی‌های مدیریت مطلوب در این عرصه می‌باشد. (ابوذر حلوایی‌پور مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت صنعتی)
 

- حقیقت آن است که مدیران روابط عمومی ها عامل ایجاد رابطه یی دوسویه میان مدیران بالادستی در رأس هرم دستگاه ها و مردم هستند و علاوه بر بیان فعالیت دستگاه مطبوع خود بازخوردها، توقعات و دیدگاه های مردم پیرامون آن دستگاه را نیز باید در قالب تدوین بولتن و نمودار به مدیر بالادستی خود ابلاغ و منعکس کنند. (حسین حیدریان رئیس شورای اسلامی شهر کاشان)


- در عصر امروز، مدیر روابط عمومی باید دارای ایده نو، تفکر درست و اندیشه علمی باشد و از سطح انجام وظیفه اداری و فعالیت‌های روزمره خارج شده و خلاقیت و نو آوری از خود بروز دهد. (علی شامل رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل)
 

- مهارت، سوابق تجربی، قدرت بیان، قلم توانا، سخنوری، احساس تعهد نسبت به سازمان یا اداره، عشق و علاقه به این حرفه و از همه مهم تر وقت گذاشتن از ویژگی‌های مهم مسئول روابط عمومی است و هنگامی یک مدیر روابط عمومی این ویژگی‌ها را داشته باشد و در این مسیر حرکت کند؛ به نظر من در کارش موفق خواهد بود. (جواد جمالی شهردار زرین شهر)

آموزش

روابط عمومی ها باید توانمندی و قابلیت خود در هر مجموعه را اثبات کنند و در این راستا نیاز است آموزش کارکنان روابط عمومی مورد توجه ویژه قرار گیرد. (رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی های استان هرمزگان)


منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  12 گام برای ارتقای برنامه‌ها و فعالیت‌های روابط‌عمومی در سال جدید


  هوش مصنوعی و آینده زنجیره تامین: تحولات کلیدی و گام‌های عملی


  ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش


  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید


  پنج درس از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن


  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل


  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد